اطلاعاتی که باید از دانش آموز دریافت کنید:
نام و نام خانوادگی: دلارام الوندی
مقطع و رشته: هشتم
نام شهر و استان : کردستان – بیجار
میانگین تراز: 5100
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال هفتم
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم - خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس کشاورزی-شغل آزاد
مصاحبهگر : بهناز محمدیاری
سوالات ثابت:
1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
با توجه به اشنا بودنم با مزایای آزمون دادن و مشورت معلمین و دیگران از لححاظ آشنایی با جو آزمون و مدیریت زمان، با بررسی بین چند آزمون قلمچی رو انتخاب کردم
2-چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
2 سال ، سال هفتم
3-در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
در حدود 19 آزمون اصلی تا به الان شرکت کرده ام
4-دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
برنامه راهبردی کانون با نظم دادن ب رنامه درسی ام شد و این موضوع سبب شد تا با ارامش خاطر و اطمینان بیشتری برنامه ام را دنبال کنم.
5-شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
معیارها این موارد است:
د) منابع من کانونی بود.
من یک دانش اموز بی غیبت در ازمون های اصلی هستم، و همیشه سعی کردم به طور پیوسته در ازمون ها حضور داشته باشم و همچنین همیشه از کتاب ها و خدمات خوب کانون استفاده کنم.
6-چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ (فرض مصاحبه با قهرمانان پیوستگی می باشد)
خیر – نتایج ازمون ها نشان دهنده این هستند که در طول دو هفته ی گذشته مطالبی که خوانده شده و مطالعه ما تا چه حدی کیفیت و بازدهی داشته و ما می خواهیم با ازمون دادن اونو بسنجیم
7-آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
به صورت حضوری بله ، بیماری و مشکل تردد
8-پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
سطح مختلف سوالات که به صورت آسان ، متوسط و سخت بود
9- آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
خیر، به دلیل عدم دقت
10- آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
گاهی، برای آشنایی با سوالات
11-از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه آزمون ها برای مشاهده تراز و تعداد اشتباهات
12-مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
تا حدودی که با برنامه های شخصی تداخل نداشته باشد
13-آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
خیر با هیچ کدام از روش ها اشنا نیستم
14-روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
مطالعه و تست زدن و در صورت مشکل دوباره خوانی
16-روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
سوالات بدون پاسخ یا پاسخ غلط
18-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
همه ی اعضای خانواده
19-کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
بیشتر ریاضی و علوم قوی هستم ، در مدرسه اصولا 19 و 20
21- به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
حدود 4 تا 6 ساعت در طول روز
22-کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
دی ماه، به علت سبکتر بودن دروس
23-کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
آموزشی و سنجشی
24-سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
تا حدودی، بله
25- به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
در هر درس 2 تا 6 اشتباه
27- هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات
28- نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
وجود دبیران تخصصی و کتابهای تست در کتابخانه مدرسه
29-در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
عربی و فارسی
30-آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله کمک در پیشرفت تحصیلی
31-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، کمک برای مدیریت زمان و خواندن دروس
32-کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
33- شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
1) قهرمان پیوستگی
2) قهرمان پیشرفت *
هیچ کدام
34-کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
روش ضربدر منها، در طول سال تحصیلی
35-استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
استفاده نسبتا زیاد از گوشی، بله تلاش برای کم کردن ساعات استفاده
37-دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
اشنایی با سوالات سال آینده و محک زدن سوالات سالهای قبل
38-برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
مرور، تست و تمرین
39-فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
لذت بردن از خواندن بعضی دروس
40-آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله ، فعالیت های ازاد و متنوع
41-آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
در دوران پیش دبستانی مربی و مادر
42-قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله کتاب داستان، بله گاهی
43-آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله ، مسائل درسی و روزمره ، متوسط روبه بالا
44-آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
بله تمامی معلمین در طول سه سال تحصیلی دبیرستان
