پاسخ‌‌های تشریحی هوش و استعداد معلّمی کنکور فرهنگیان ریاضی 1404

پاسخ‌‌های تشریحی هوش کلامی، منطقی ریاضی، غیرکلامی گروه ریاضی کنکور 1401 را در این فایل می‌بینید

پاسخ‌‌های تشریحی هوش و استعداد معلّمی کنکور فرهنگیان ریاضی 1404

پاسخ‌های تشریحی هوش و استعداد معلّمی کنکور فرهنگیان، رشته‌ی ریاضی کنکور 1404 اردیبهشت :


بخش اوّل، هوش کلامی، حمید اصفهانی 

۱۲۶ـ گزینه‌ی «۱» 

متن از «ارزیابی» هیچ نکته‌ای بیان نکرده است. 

۱۲۷ـ گزینه‌ی «۴» 

نادرستی دیگر گزینه‌ها:

گزینه‌ی «۱»: به دوره‌های داستان‌گویی و لزوم سپری‌کردن آن در متن اشاره نشده است.

گزینه‌ی «۲»: این‌که داستان‌گویی یک آرمان هنری باشد، در متن نیست. 

گزینه‌ی «۳»: طبق متن تأکید فارست بر حواس پنج‌گانه نیست، بر کلیه‌ی حواس است.

۱۲۸ـ گزینه‌ی «۲»

متن از روش باستانی دیگری به‌جز داستان‌گویی برای انتقال دانش سخن نگفته است. همچنین تأیید رسمی استفاده از داستان به عنوان روش تدریس نیز در متن نیست. ولی دو یا سه مثال از نحو‌ه‌ی استفاده از داستان‌گویی آموزشگران ریاضی در متن هست، جلب توجّه و ایجاد مشارکت و شرح قانون و ریاضی و ... 

۱۲۹ـ گزینه‌ی «۴» 

ادامه‌ی متن باید به آن ویژگی از مفاهیم نقطه و خط در هندسه اشاره کند که نشان‌ دهند تعریف آن‌ها ممکن نیست، ولی آن‌ها را می‌پذیریم. چرا؟ چون همین موضوع را درباره‌ی مجموعه‌ها و گروه‌ها در متن مطرح کرده است.

۱۳۰ـ گزینه‌ی «۳» 

معلوم است که اگر میزان و جهت آن نیرو را که به سکّه‌ای وارد می‌شود، همراه با جاذبه‌ی دقیق زمین در محلّ آزمایش داشته باشیم، می‌توانیم به طور دقیق بگوییم سکّه رو می‌آید یا پشت. گزینه‌ی «۳» نیز می‌گوید اگر همه‌ی شرایط ذکرشده را ندانیم، چاره‌ای جز بیان احتمال نداریم. بررسی دیگر گزینه‌ها:

گزینه‌ی «۱»: مثال ذکرشده گمراه‌کننده نیست.

گزینه‌ی «۲»: اگر مجموعه‌ی Aها معلوم نباشد، اصلاً احتمال سنجش‌پذیر نیست. 

گزینه‌ی «۴»: اشاره‌ای به طبیعی یا انسان‌محور بودن آزمایش‌ها در متن نیست. 

۱۳۱ـ گزینه‌ی «۴» 

ادّعای پایانی متن، زیباتر بودن مستطیل‌هایی است که نسبت طلایی دارند. گزینه‌ی «۴» نیز دقیقاً همین موضوع را بیان کرده است. دیگر گزینه‌ها به این ادّعا مربوط نیست.

۱۳۲ـ گزینه‌ی «۲»

بخش مشخّص‌شده‌ی نخست متن از سامانه‌ی تنظیم سرعت خودرو به صورت خودکار صحبت کرده است که یک فنّاوری است، امّا دقّت کنید که «حیاتی» نیست، یعنی بدون آن هم خودرو، خودرو است. این یعنی گزینه‌ی «۳» نادرست است. امّا بخش مشخّص‌شده‌ی دوم، به «ترمز» اشاره می‌کند. ترمز نه عامل «اختلال» این سیستم است، نه مثالی برای آن، بلکه یکی از عوامل کنترل خودرو است و نقش آن در این سامانه بیان شده است. پس گزینه‌های «۱» و «۴» هم نادرست است. 

 

بخش دوم، هوش منطقی ریاضی: سجّاد محمّدنژاد

فایل ضمیمه را دانلود کنید. 


بخش سوم، هوش غیرکلامی: فاطمه راسخ

پاسخ‌‌های تشریحی هوش و استعداد معلّمی کنکور فرهنگیان ریاضی 1404


Menu