مهدی فروتن: آزمون‌های سه روز یکبار سبب پیشرفت من در این دوران شد

من دوران جمع بندی عید را با آزمون‌های 3 روز یکبار و با کمک تابلوی نوروزی ابتدا مباحثی که حدس میزدم در آنها ضعف داشته باشم را مشخص کردم و تا آزمون‌های جمع بندی پایه و دوازدهم بر روی ارتقای مهم‌ترین موا

مهدی فروتن: آزمون‌های سه روز یکبار سبب پیشرفت من در این دوران شد

مهدی فروتن هستم، رتبه 173 منطقه 2 كنكور انسانی سال 1403 و دانشجوی رشته مدیریت مالی دانشگاه علامه طباطبایی


من دوران جمع بندی عید را با آزمون های 3 روز یکبار و با کمک تابلوی نوروزی ابتدا مباحثی که حدس میزدم در آنها ضعف داشته باشم را مشخص کردم و تا آزمون های جمع بندی پایه و دوازدهم بر روی ارتقای مهم ترین موارد این مباحث بر حسب اولویت بندی و حفظ و مرور نقاط قوت تمرکز کردم و بعد از آزمون ها و تحلیل نتایج که بطور دقیق مشخص شد در کدام مباحث دچار ضعف هستم، در باقیمانده زمان با استفاده از روش جمع بندی آزمون های سه روز یکبار بر روی نقاط قابل پیشرفت تمرکز میکردم و با هر آزمون تغییراتی که در سطح علم خود داشتم رو مورد بررسی قرار میدادم.

استفاده بنده از منابع تستی خود در این دوران به صورت مبحثی (تست زنی از مبحثی خاص که احساس نیاز در آن وجود دارد) و معمولا از تست های نکته دار و حاوی ارزش علمی بالاتر این منابع بود.

در نهایت با اتمام آزمون های سه روز یکبار و رسیدن به آزمون جمع بندی کل و با توجه به وقت اندک باقیمانده کاربردی ترین مباحثی که میتوانستم در آن مدت مورد تمرین قرار بدهم را مشخص کرده و بر همان ها تمرکز کردم و بعد از انجام آزمون جمع بندی کل و نتایج حاصل شده به دیدگاهی جامع در رابطه با وضعیت علمی خود رسیده بودم و تمرکز عمده خود را در مدت زمان باقیمانده بعد از آن، بر تورق سریع و ترکیبی از تمارین بسیار اندک ( آن مباحثی که مطمئن بودم با مقدار کمی تمرین میتوان آنها را به نتیجه مطلوب رساند ) قرار دادم.

نقطه عطفی که این دوران برای من داشت این بود که انجام آزمون های سه روز یکبار جدای از قسمت علمی که سبب بهبود آن میشد، باعث آشنا شدن با محیط و فضای ازمون میشد و همچنین شرکت در همایش های جمع بندی نیز باعث شد مطالب را از دیدگاه یک دبیر متخصص در ذهن خود منظم کرده و در مدت زمانی کوتاه مروری اجمالی به هر آنچه که در این مدت خوانده ام، بپردازم.

نکته مهم دیگری که در این دوران برای بنده وجود داشت، حداکثر تلاش خود را برای دوری از کمالگرایی انجام میدادم چرا که در این دوره با مدت زمان محدود، کمالگرایی میتواند مانند سم عمل کرده و شخص را از عمل باز دارد بنابراین بهترین روشی که میتوانستم به آن عمل کنم انتخاب مباحث مشخصی که از نتایج ازمون ها متوجه ضعف خود در آنها شده بوده ام، بود.

تابلوی نوروزی و دفترچه خودآموز در این مدت عملکرد من را چندین برابر بهبود داد، اولا تابلوی نوروزی سبب میشد دسته بندی منظمی از هرکاری که باید انجام دهم در ذهن خود داشته باشم و همچنین امکان بررسی میزان اثرگذاری فعالیت های انجام داده شده ام را با آن بررسی کنم و همچنین دفتر خوداموز برای استخراج نکات مهم از آزمون های متعددی که در آن مدت انجام داده بودم و جمع بندی آنها در یکجا و مرور آنها در زمان های منتهی به کنکور، به من کمک کرد و منجر به این شد که بتوانم در مدت زمان بسیار کمتری مروری اجمالی بر نکات مهم بتوانم داشته باشم.

Menu