این مصاحبه در دیماه 1402 انجام شده است که مجددا باز نشر می گردد.
غزل فقیه زاده
یازدهم انسانی
تهران_تهران
میانگین تراز: ۷۲۴۹
مادر: دیپلم، خانه دار
پدر: لیسانس، کارمند
سال حضور در کانون: از سال 1401
مصاحبه گر:حدیثه بیرنگ
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟
من به دنبال یک آزمون آزمایشی بودم که شباهت زیادی به کنکور داشته باشد و در عین حال جامعه آماری بالایی داشته باشد. بعد از تحقیق کردن درباره آزمون های مختلف، و با توصیه دوستان دیگرم که در آزمون های کانون شرکت میکردند؛ و از آن راضی بودند، قلمچی را انتخاب کردم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر. سعی میکنم در آزمونها به صورت مستمر شرکت کنم. اگر در یک آزمون غیبت داشته باشم، علاوه بر اینکه یک مرحله از برنامه راهبردی را از دست میدهم، در آزمون بعدی احتمالا افت تراز خواهم داشت و برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه در آزمونها شرکت میکنم.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
نقاط قوت و ضعف خودم را یافتم و مهارت بیشتری در تست زنی پیدا کردم. بعد از شرکت در آزمونهای کانون، دید بهتری نسبت به وضعیت خودم پیدا کردم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله شرکت میکنم. با توجه به اینکه آزمون های هدف گذاری شباهت زیادی به آزمون اصلی امسال دارد، شرکت کردن در آن، علاوه بر اینکه من را با نمونه سوالات بیشتری آشنا میکند، کمک میکند نتیجه احتمالی آزمون امسال را پیش بینی کنم و سعی کنم آن را بهتر کنم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
تلاش من این است که طبق برنامه راهبردی پیش بروم. گاهی که برنامه راهبردی منطبق با برنامه دبیرانم نباشد، طول هفته را به مطالعه دروس مدرسه، و پنجشنبه و جمعه را به مطالعه دروس برنامه راهبردی اختصاص میدهم.

از چه روش مطالعه ای بیشتر استفاده میکنید ؟
بیشتر از روش دوباره خوانی استفاده میکنم. اما به نظرم ترکیبی از روش های مطالعه و شخصی سازی آن روش ها، کارآمد تر است.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
ابتدا سوالات غلط را تحلیل میکنم و دلیل پاسخ اشتباهم را پیدا میکنم و سعی میکنم در آزمون بعدی آن را تکرار نکنم. سپس سوالات نزده را تحلیل میکنم و نکته سوال را در میآورم. نهایتا اگر از بین سوالاتی که به طور صحیح پاسخ دادم هم نکته مهمی به نظرم برسد، آن را هم یادداشت میکنم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
بین همه دروس اختصاصی، درس عربی نقطه قوت من است. گرچه سایر دروس هم وضع خوبی دارند، اما در درس عربی به خاطر اینکه مفهومی درس را یاد میگیرم، با صرف زمان کمتر، به نتیجه بهتری دست پیدا میکنم. نمره من در این درس معمولا ۲۰ است.
در هر آزمون به طور میانگین چند اشتباه دارید؟
تلاش من بر این است که سوالاتی را که شک دارم پاسخ ندهم و دقتم را بالا ببرم تا سوالی را اشتباه نزنم. اما به هر حال به طور ميانگين در هر آزمون ۳ اشتباه دارم.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بخش صحبت های آقای قلمچی نکات جالب توجهی را دارد. بخش مورد علاقه من مصاحبه رتبه برتر هاست، چون میتوانم از تجربه افراد موفق در زمینه تحصیل، استفاده کنم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله میبینند. آنها همیشه من را حمایت میکنند تا اگر افت تراز داشتم، بتوانم در آزمون بعدی آن را جبران کنم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله دفتر برنامه ریزی دارم. یادداشت ساعت مطالعه، به من کمک میکند تا ارزیابی بهتری از عملکرد خودم داشته باشم و اگر زمان زیادی را صرف یک درس خاص کردم، در دفعات بعد، سریع تر آن را بخوانم.

شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
از بسیاری از کتاب های کانون استفاده میکنم. کتاب کارهای ریاضی کانون، هم سه سطحی و هم کتاب آبی سوالات نکته دار و در سطوح مختلف دارد که شبیه سوالات کنکور است. کتاب کار عربی کانون هم کاملا جامع و کامل است و من را از استفاده از کتاب کار های دیگر، بینیاز میکند.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟
از ابتدا، از روش ضربدر و منها استفاده میکردم. این روش در صرفه جویی در زمان به من خیلی کمک میکند. با این روش میتوانم اگر در پایان آزمون زمانی را اضافه آوردم، آن را بهتر مدیریت کنم تا نتیجه بهتری کسب کنم.
آیا مدیریتی بر استفاده از فضای مجازی دارید؟
روزی یک ساعت بیشتر از گوشی استفاده نمیکنم. سعی میکنم استفاده از فضای مجازی، آسیبی به فرآیند درس خواندنم وارد نکند.
