نام و نام خانوادگی : امیرحسین علیمردانی شهربابکی
پایه : هشتم
نام شهر و استان: یزد
میانگین تراز دروس عادی :۶۸۵۰
میانگین تراز دروس تیزهوشان : ۷۲۰۰
سالهای حضور در کانون: ۳ سال ، از کلاس ششم تا هشتم
چند آزمون شرکت کرده است: ۹۹ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم ،کارگر کارخانه سیم کابل یزد
مصاحبهگر : زهرا جباری
برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟
من با برنامه راهبردی کانون همیشه پیش می روم و با مطالعه ای که خودم روی دروس دارم توانستم برای امتحانات نیمسال اول ، برنامه ریزی خوبی داشته باشم و در امتحانات موفق باشم.
در دوران امتحانات از کدام کتابهای کانون استفاده خواهید کرد؟
من چه در دوران امتحانات و چه در طول سال از کتاب های آبی ، سه سطحی ، پر تکرار و کتاب اول برای امتحانات استفاده می کنم.
آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟
در زمان هایی که امتحان دارم برای تمرین و تکرار زیاد سوالات کانون را استفاده می کنم و کمک زیادی در پیشرفت تحصیلی من کرده است .
تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
من در نیمسال دوم سعی می کنم با تست زدن و شرکت در آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری با مطالعه ی سوالاتی که در سایت کانون گذاشته شده است و با برنامه ی خودم که بر طبق برنامه ی راهبردی کانون است مطالعه کنم و سعی می کنم دروسی که معلم در ان روز درس داده ، همان روز مطالعه داشته باشم و از نکات و جزوه هایی که در کلاس یادداشت برداری کرده بودم استفاده کنم تا بتوانم در نیمسال دوم موفق باشم.
روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟
ابتدا کتاب درسی را مطالعه می کنم و سوالات و نکاتی که معلمان گفته بودن را می خوانم و بعد برای تمرین و آشنایی با سوالات بیشتر و تسلط کامل بر روی امتحانات ، سوالات کتاب های کانون و سوالاتی در سایت کانون گذاشته اند را مطالعه کرده تا بتوانم جمع بندی خوبی برای امتحانات داشته باشم.
در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟
ابتدا دو برنامه را با هم مقایسه می کنم و بعد تمام دروسی که بودجه بندی بیشتری در هر برنامه دارد را انتخاب می کنم و بعد یک برنامه ی جدید مطابق با آن می نویسم و پیش می برم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر ، یکی از دلایل پیشرفت من نظم در همه ی کارهایم است و سعی می کنم که حتی در زمان مدرسه هم غیبت نداشته باشم و وظیفه ی خودم می دانم که در امتحانات مدرسه و آزمون های کانون همیشه به طور مرتب شرکت کنم.

پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها و تحلیل آن ها باعث شده است که من در تمام مباحث درسی و با سوالات آن آشنا شوم و به طور کامل تمام مباحث درسی را یاد گرفته و تمام اشکالاتی که در آن مبحث داشته ام با شرکت در آزمون ها و تحلیل برطرف کنم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
بله ، بیشتر اوقات هدفم تکرار و تمرین زیاد با شرکت در این آزمون ها بوده است و توانستم نتیجه ی بهتری در آزمون اصلی بگیرم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله ، بیشتر اوقات ،مخصوصا زمان هایی که می خواهم برای آزمون آمادگی کامل داشته باشم ، حتما از آزمون های مشابه پارسال استفاده می کنم .
شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
من با شرکت در این آزمون ها توانستم پیشرفت خیلی خوبی در درس های مدرسه داشته باشم و در مدرسه جزء نفرات برتر قرار گیرم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله ،هفته اول از روی برنامه راهبردی مطالعه می کنم و در هفته ی دوم از روی همان برنامه تست می زنم و در دو روز آخر نکات درس هایم را دوره می کنم ، بله تقریبا هماهنگ بود.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
ریاضی ، علوم ، عربی ، هدیه ها ، زبان و اجتماعی ، هر روز طبق برنامه ی درسی برای هر کدام نیم الی یک ساعت وقت گذاشته و تست مربوط به آن را می زنم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله ، از همان ابتدا که عضو کانون شدم سعی کردم دفتر برنامه ریزی را تهیه کنم ، حتی در تابستان که آزمون می دادم دفتر را تکمیل می کردم و این موجب شد که از میزان مطالعه ام اطلاع داشته باشم و نقاط ضعف و قوت ام را بهتر بشناسم و منظم تر درس بخوانم.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟
بله ، چون سوالات زیاد است و سطح آن هم بالا است همیشه با روش های مدیریت زمان مانند ضرب در منها ، سعی می کنم زمان زیادی را برای خودم ذخیره کنم تا در آخر آزمون بتوانم سوالات دشوار را حل کنم.
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
فارسی ، سعی می کنم با مطالعه و تست زدن بتوانم در این درس هم پیشرفت کنم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
اول سوالات غلط را به دو دسته تقسیم می کنم ، یکی سوالاتی که شک داشتم یا در دام افتادم دوم سوالاتی که کلا روش حل آن را اشتباه نوشتم ، بعد سوالات قسمت دوم با سوالاتی که نزدم یا بلد نبودم را در دفتر با جواب صحیح یادداشت می کنم و آن ها را برای آزمون بعدی مطالعه می کنم و سوالات شک دار و دام دار را فقط مطالعه می کنم که برای آزمون های بعد اشتباهاتم را تکرار نکنم .
شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
غیر از کارنامه ی اصلی بیشتر از کارنامه ی مبحثی و کارنامه ی اشتباهات استفاده می کنم ، کارنامه ی اصلی را برای بررسی آزمون و با کارنامه ی مبحثی وضعیت خود را در هر مبحث شناسایی می کنم و با کارنامه ی اشتباهات هم ، اشتباهات خود را بررسی و رفع می کنم و کارنامه ی پروژه ای که می توانم وضعیت ترازم را با آزمون های قبلی مقایسه کنم و کارنامه ی ۵ نوع درس که می توانم با آن نقاط قوت و ضعف خود را بیابم.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
پدرم و مادرم همه ی شرایط و امکانات را برای درس خواندن من مهیا کردند و مرا تشویق می کنند ، به خصوص مادرم که به درس من بسیار اهمیت می دهد و اگر در درسی اشکال داشته باشم از خواهر بزرگترم می پرسم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میبینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟
بله ،خودم سعی می کنم پیگیری کنم ببینم که باید در چه درسی بیشتر تلاش کنم ، خانواده ام هم تشویق می کنند تا در آزمون های بعد بتوانم جبران کنم.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله ، من سعی می کنم همه ی قسمت ها را مطالعه کنم ، به خصوص گفته های اساتید و بزرگان و بعد گفت و گو های هم سن و سال های خودم را که دوست دارم ، مطالعه کنم و از آموزه های آن ها استفاده کنم.
آیا شخص خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید ؟
بله ، از پدر و مادرم تشکر می کنم و هم چنین از تمام کسانی که در کانون قلمچی شب و روز زحمت می کشند و در پیشرفت ما سهیم هستند.
