گفت و گو با اهورا عباسی دانش آموز پایه چهارم دبستان

از تکنیک ضربدر منها برای تست زدن و مدیریت زمان استفاده می‌کنم

گفت و گو با اهورا عباسی دانش آموز پایه چهارم دبستان


نام : اهورا 

نام خانوادگی: عباسی 

عنوان: دانش آموز برتر چهارم دبستان

 پایه : چهارم 

محل سکونت : تهران 

 میانگین تراز: ۶۰۰۰

 سابقه کانونی بودن : اولین سال

 مصاحبه گر: الینا توکلی 

1-به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟  زیرا می‌خواهم در آزمون های تیزهوشان شرکت کنم و برنامه ریزی کردم را یاد بگیرم برای همین از تابستان که وقت آزاد بیشتری دارم شروع کردم

2-در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟   بیشتر روی تبدیل نقاط ضعف به قوت زیرا برای اینکه پایه ی ریاضی ام قکی بشود باید تمرین می کردم

 3-برای پیش خوانی و یادگیری دروس سال بعد در تابستان کلاس می رفتید یا خودخوان بودید؟ بیشتر درس هایم را خودم می خواندم و بعد از شروع مدارس خواندن درس ها برایم راحت تر شد 

4-در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آنها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟ در ریاضی و علوم پیشرفت خوبی داشتم و روی جدول ضرب خیلی کار می کردم چون بیشتر سوال های ریاضی از ضرب است

5-در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟ از کتاب تابستان و پر تکرار بیشتر استفاده می کردم و سوالات انها را در امتحان های مدرسه زیاد دیده بودم 

 6-در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟ چرا؟ نگاه به گذشته چون هنوز درس های سال جدید را شروع نکرده بودیم تمرکزم بیشتر روی سال گذشته بود 

7- از آموخته های تابستان برای طول سال چه بهره ای بردید؟ درس هایی که اشکال داشتم را یاد گرفتم و بهتر در کلاس متوجه می شدم و به طور کلی تابستان باعث تثبیت مطالب سال گذشته برایم می شد.

8-چه عاملی باعث شد به صورت مستمر در آزمونها شرکت کنید و غیبت نداشته باشید؟ چون می خواهم در آزمون های تیزهوشان بهترین نتیجه ی ممکن را به دست بیاورم و برای این کار همه ی تلاش خودم را خواهم کرد .

9-مهمترین دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي دانيد؟ تست زدن را یاد گرفتم و نمره های خوبی در مدرسه گرفتم در مرحله اول تست زنی هدف من بود که به این هدف به خوبی رسیدم.

 آیا در این مدت ناامید شده اید؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده اید؟ خیر سعی کردم هیچ وقت نا امید نشوم و درس هایم را با برنامه ریزی بهتر بخوانم زیرا نا امیدی کمکی به بهتر شدن درس هایم نمی کند

10-از چه تکنیک هایی برای بهتر تست زدن استفاده می کردید؟ 

از تکنیک ضربدر منها استفاده می کنم زیرا کمک می کند تعداد اشتباهاتم در آزمون ها کمتر شود و تراز بهتری بگیرم و به مديريت زمان هم در آزمون کمک می کند. 

 11-خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون های تابستان چقدر پر رنگ میدانید ؟ مادر و خواهرم در درس هایم به من کمک می کنند و اگر جایی را متوجه نشوم برایم توضیح می دهند 

12- چه توصیه ای به دوستان کانونی خود دارید؟ روی ریاضی و درس هایی که برایشان سخت است بیشتر کار کنند تا در زمان امتحانات نگران نمرهای ان درس ها نباشند 

     

Menu