تحليل درس ترسيم فني کنکور 1392
تهيه و تنظيم ياسمن فرازان
|
92 |
91 |
90 |
89 |
88 |
عنوان مبحث |
|
9 |
8 |
5 |
4 |
5 |
هندسه
|
|
3 |
1 |
3 |
4 |
1 |
خط و صفحه |
|
2 |
2 |
5 |
- |
- |
ترسيمات هندسي
|
|
3 |
2
|
1 |
- |
- |
ابزار و تجهيزات
|
|
1 |
- |
1
|
4 |
4 |
فضا
|
|
- |
- |
- |
1 |
- |
مقياس
|
|
- |
- |
- |
1
|
1 |
اندازه گذاري
|
|
- |
- |
- |
1 |
- |
تصاوير موازي
|
|
- |
1 |
- |
- |
1 |
تقارن
|
|
- |
- |
1 |
- |
- |
گسترده
|
|
1 |
3 |
1 |
- |
1 |
نقشه کشي
|
|
1 |
2 |
2 |
3
|
4 |
شناخت احجام
|
|
- |
1 |
1 |
2 |
3 |
مجهول يابي
|

رويکردهاي ادامه دار در درس ترسيم فني
همان طور که انتظار مي رفت روند رو به رشد سوالات هندسه در درس ترسيم ادامه يافت و امسال نزديک به نصف سوالات ترسيم به مبحث هندسه اختصاص داشت.
سوالات ابزار و تجهيزات باز هم افزايش يافته است.
رويکردهاي جديد در درس ترسيم فني
مهم ترين تغيير در کنکور سال 92 اين است که هيچ سوالي از مبحث مجهول يابي مطرح نشد و تنها يک سوال از شناخت احجام وجود داشت که آن هم بسيار ساده بود.
تعداد سوالات نقشه کشي کاهش يافته و همان يک سوال مطرح شده هم بيشتر با کمک اطلاعات عمومي داوطلب به جواب مي رسيد.
سوالات مربوط به مبحث خط و صفحه نسبت به سال گذشته افزايش يافته اند.
جمع بندي
از لحاظ سطح دشواري به نظر نگارنده بيشتر سوالات متوسط بودند و حتي برخي سوالات پاياني آسان. شايد 2 يا 3 سوال بسيار دشوار در ميان آن ها ديده شود. در برخي سوال ها با توجه به گزينه ها و شکل مطرح شدنشان (گزينه هايي که يکديگر را نقض مي کنند) براحتي مي توان به جواب نزديک شد.
خيلي از سوالات مطرح شده در مباحث مختلف کنکور سال 92 بيشتر سوال هاي هوش و دقت بودند.
