نام و نام خانوادگی: سید امیرالدین موسوی آزاد
مقطع و رشته: یازدهم تجربی
نام شهر و استان: استان گیلان، شهر رشت
میانگین تراز: 7105
تعداد سالهای کانونی: 5 سال
شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی مامایی ، کارشناس بیمه تامین اجتماعی
شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی ارشد حقوق جزا ، قاضی دادگستری
مصاحبه کننده : پوریا پارسا
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟
قبل اینکه من وارد کانون شوم برادرم در کانون بود و به واسطه برادرم من هم در کانون شرکت کردم.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
از کلاس ششم ( سال 97) تا به حال که پایه یازدهم ام کانونی هستم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
تا حد زیادی. من تقریبا در تمام آزمون های اصلی برگزار شده شرکت کردم و آزمون های جانبی مثل مشابه پارسال هم همیشه میزنم و عملاً برنامه ریزی برای خواندن درس هایم براساس برنامه راهبردی آزمون های کانون است. همینطور از منابع قلم چی هم استفاده داشتم و دارم. برای چهار درس تخصصی در پایه دهم و یازدهم کتاب های سه سطحی را استفاده میکنم.
خب گفتید تقریبا در تمام آزمون های اصلی شرکت کردی . چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ درکل دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
بله همینطور است. در کل این چند سال فقط یک یا دوبار شاید به دلیل مریضی غیبت کرده باشم و حتی در مسافرت ها هم به صورت آنلاین در آزمون ها شرکت میکردم.
دلیل اصلی ام این بود که همیشه پیوستگی ام را به آزمون حفظ کنم و همواره بصورت منظم و دوهفته ای، اوضاع درسی ام را بسنجم و اگر جایی کم کاری کردم زود از آن آگاه شده و درس خواندنم را اصلاح کنم.
خب این پیوستگی فایده ای هم برای شما داشته؟
بله؛ باعث شده که همیشه بصورت مستمر درس ها را مطابق برنامه آزمون بخوانم و از درس خواندن عقب نمانم ؛ درواقع چون برنامه قلم چی مطابق برنامه آموزش و پرورش است وقتی به برنامه آزمون میرسم از مدرسه هم عقب نمی مانم و بصورت منظم پیش میروم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله؛ در این چند سال اکثرشان را شرکت کردم. چون معمولا ریتم سوالات آزمون جمعه ها شبیه آزمون سال گذشته است. فایده دادن این آزمون ها این است که زودتر متوجه میشوم آیا روی مباحث آزمون تسلط دارم یا خیر بخصوص زمان قبل کرونا که دفترچه آزمون مشابه پارسال بصورت کاغذی سه چهار روز زودتر داده می شد، با زدن آن اشکالات درسی خودم را پیش از آزمون جمعه متوجه میشدم و آن را برطرف میکردم.
پیش تر گفتید که مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید . چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
درست است. معمولا هفته اول را روی یادگیری مطالب جدید بودجه بندی و هفته دوم را روی آزمون دادن متمرکز میکنم. در این بین در روزهایی که تایم بیشتری هست مثلا جمعه ها، وقت روی خواندن و تست زدن مطابق کلاس های خودم( که معمولا جلوتر اند) میگذارم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
ابتدا سوالات غلط و نزده هر درس را بررسی میکنم سپس سراغ سوالات درست آن درس میروم بخصوص سوالاتی که در حین آزمون با شک و تردید پاسخ داده ام.
در درس زیست و شیمی تمام سوالات چند موردی حتی اگر درست زده باشم را با دقت بررسی میکنم. و نکات مهم سوالات آزمون را در کتاب خودم وارد میکنم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
بیشتر از همه مادربزرگم پشتیبان تحصیلی ام در خانه است و همیشه اگر کم کاری کنم به من تلنگر میزند و بعضی مواقع در کنار من تست ها را هم با من کار میکند.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
در درس ریاضی بخصوص در اوایل پایه یازدهم درصدم پایین بود و ضعیف بودم ولی در طی این چند ماه با متمرکز شدن و خواندن جزئی تر درس ریاضی و افزایش تعداد تست ها و همچنین یادگرفتن راه های تستی و میانبر توانستم درصد خودم را بهتر کنم.
به طور میانگین ساعت مطالعه و تعداد تست روزانه شما چند است؟
میانگین ساعت مطالعه روزانه ام 4 – 5 ساعت و میانگین تعداد تستم 70 – 80 تا است.
دفتر برنامه ریزی قلم چی را پر می کنید؟ فواید آن را ذکر کنید.
بله بطور مداوم آن را پر میکنم. باعث شده همیشه بفهمم در هر روز چه میزان و با چه کیفتی خوانده ام و بعد آن بتوانم برای فردای خودم برنامه ریزی بهتری داشته باشم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی و یا وسایل الکترونیکی درکل، در چه حدی است؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
این مسئله ای است که امسال کمی اذیتم کرد و در چندتا آزمون باعث شد ترازی کمتر از حد انتظار داشته باشم. بطور میانگین یک ساعت روزانه به کارهایی مثل بازی کردن، چک فضای مجازی یا دیدن تلویزیون اختصاص میدادم و عملا این ها برای فرار از درس خواندن بود و کمی باعث افت ترازم شد. ولی وقتی دیدم که دارم عقب میفتم به خودم آمدم و استفاده از این وسایل را برایم محدود کردم و دیگر کلاً کمتر سراغ گوشی و لپ تاپ میروم.
