گفتگو با مبینا امیری؛ قهرمان پیشرفت یازدهم تجربی از سنندج

آزمون‌ها به مطالعه‌ی من نظم داده و باعث پیشرفتم شده است. برای سنجش خود در روند درس خواندن و نظم دادن به کار و برنامه مفید است.

گفتگو با مبینا امیری؛ قهرمان پیشرفت یازدهم تجربی از سنندج

نام و نام خانوادگی: مبینا امیری

مقطع و رشته: یازدهم تجربی 

نام شهر و استان: کردستان - سنندج

تعداد سال کانونی: 1 سال

شغل و تحصیلات پدر: هیئت علمی دانشگاه 


مصاحبه‌گر: اسرا محمدی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ 

تا حرف از کانون می‌شود اسم کانون هست.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟

از امسال دانش آموز کانون بوده ام.


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

8 آزمون اصلی و 1 ازمون هدیه را شرکت کردم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

به مطالعه ی من نظم داده و باعث پیشرفتم شده است. برای سنجش خود در روند درس خواندن و نظم دادن به کار و برنامه مفید است.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر. دوست ندارم از برنامه عقب بمانم. 


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با توجه به نظمی که به من داد کم کم به درس خواندن عادت کردم و درس خواندن برایم بسیار خوشایندتر از قبل می‌شد و همراه با درس خواندنم تست کار می‌کنم و سبک زندگی دانش آموز کنکوری در پیش گرفتم.


 آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟

بله، برای اینکه ببینم مطالعه هفته پیش چقدر مفید بوده و باعث شده از نقاط ضعف یادگیری‌ام تا حدودی آگاه شوم.


 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده آزمون‌های هدف‌گذاری برای شما چه بود؟ 

بله ، برآیند دو هفته‌ای که با برنامه پیشرفته‌ام را می‌توانم ببینم، می‌خواهم ببینم پارسال در این موقع چه سؤالاتی بوده و همچنین خودم را برای آزمون جمعه بسنجم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟

بله - سعی می‌کنم برنامه کانون را با برنامه مدرسه هماهنگ کنم تا به هر دو تا جایی که می‌توانم برسم.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

به طور کلی می‌توان گفت اول با درسنامه یا ویدئو های آموزشی یا تدریس معلم درس را به خوبی می‌خوانم و برای فهم و درک آن وقت می‌گذارم و بعد تست می‌زنم به موقع از هر دو روش بازیابی و دوباره خانی استفاده می‌کنم.


روشتان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

اگر بعد از تحلیل سؤالات غلط و بدون پاسخ وقت داشتم به پاسخ نامه سؤالات درست را نیز نیم نگاهی می‌اندازم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله هر هفته سعی می‌کنم نسبت به هفته قبل سریع‌تر با این موضوع کنار بیایم تا بتوانم دوباره با انگیزه شروع به درس خواندن کنم. بل آزمون ها خودم را متقاعد می‌کنم که در این مسیر پستی و بلندی عادی است و برای همه است. خانواده همیشه با حمایت‌هایشان موجب دلگرمی‌اند.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در تمامی درس‌هایم پیشرفت داشتم. پیوستگی در آزمون باعث شده نقاط قوتم پایدار شود


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.

هم برنامه و هم سنجشی. برنامه‌ای بودن آزمون ها نظم خاصی به دانش آموز می‌دهد. و سنجشی بودن باعث می‌شود ضعف‌هایم را بشناسم و به نقاط قوت تبدیل کنم.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله - معمولاً با هم کارنامه‌ها را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم مشکل را پیدا کرده و طی هفته‌های آینده آن را رفع کنیم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله - هم باعث می‌شود به طور کلی بدانی چه کارهایی انجام دادی و قرار است انجام بدی هم باعث ایجاد حس رقابتی کوچکی با خودت می‌شود.


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

می‌شود گفت سعی می‌کنم از هر دو درس چند دقیقه کم کنم تا در آخر اگر نیاز بود برای بعضی دروس کمی بیشتر وقت بگذارم.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

درس خواندن یکی از نقاط قوت من بوده و دوست دارم که بتوانم از آنها استفاده مفید و اثر گذاری بکنم.

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله ما همیشه در مورد مباحث مختلف با هم حرف می‌زنیم و اشکالات یکدیگر را رفع می‌کنیم - اکثر قوی هستند.


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

همه معلمان به گونه‌ای در این راه به ما کمک می‌کنند - قدر دان تلاش و زحمات همه آنها هستم.

Menu