نام و نام خانوادگی: امیر دهقان
مقطع و رشته: یازدهم انسانی
نام شهر و استان:سنندج،کردستان
میانگین تراز:6800
شغل و تحصیلات مادر: راهنمایی -خانه دار
شغل و تحصیلات پدر:دیپلم-کارگر
مصاحبهگر : کاوان کریمی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
از طریق مدرسه -دبیران توصیه کردند.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
امسال به عضویت کانون درآمده ام ، در 10 ازمون اصلی و 1 آزمون هدیه
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
نظم ، دستاورد اصلی من از شرکت در آزمون های کانون است.به علاوه آزمون ها هم هر دو هفته یک بار وضعیت درسی من را به خودم نشان می دهد.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم. من در آزمونهای هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم ،با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم. منابع من کانونی بود.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر ، همواره سعی کردم بدون غیبت باشم و به صورت حضوری در آزمون ها شرکت کنم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
در هیچ درسی از مباحث عقب نمی افتم و منظم با برنامه ی راهبردی جلو می روم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله ، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا می کنم. این نقاط ضعف و قوت را در هفته دوم برطرف می کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله ، گاهی از چگونگی طرح سوال . تقریباً جایگاه خود را در آزمون از روز چهارشنبه می دانم و سعی در تثبیت آن در روز بعد دارم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله ، در طول هفته اول کتاب های درسی را می خوانم و تمرکز زیادی بر روی دو درس آشنا دارم. در هفته ی دوم هم سعی در تثبیت مطالب و تست زنی بیشتر دارم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
بیشتر از روش دوباره خوانی استفاده می کنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
همه ی سوالات را بار دیگری حل می کنم.و سوالات غلط را در دفترم می نویسم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
خیر تا به حال نشده ام. اما خانواده همیشه سعی داشتند من را تشویق به رسیدن به تراز های بالاتر کنند.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله عربی.مطالب پایه ای را میخواندم و اکثر شب ها تست می زنم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
هر سه مفید و مهم اند اما در درس خواندن من نقش برنامه ای آزمون پررنگ تر است چرا که به درس خواندن من نظم می دهد.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله هم پدرم و هم مادرم کارنامه ام را می بینند .همیشه سعی در تشویق من دارند و به من میگویند از این که هستم باید بهتر شوم ، این بزرگترین انگیزه ی من است .
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله مهم ترین ابزار من برای درس خواندن و نظم روزانه همین دفتر برنامه ریزی است.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
تا کنون در هر آزمون از روش استراتژی برگشت استفاده کرده ام .
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
تلاش برای بهتر شدن و انگیزه ای که پدر و مادر به من میدهند.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
خیر، بیشتر به صورت انفرادی درس می خوانم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
از همه دبیرانم متشکرم بهترین راهنما برای من هستند.
