نام و نام خانوادگی : پریا یزدانی
رتبه کنکور : رتبه 301 رشته زبان منطقه یک و رتبه کشوری 635 کنکور 1402
رشته و دانشگاه قبولی : بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
نام شهر و استان : تبریز آذربایجان شرقی
میانگین تراز : 6000
سالهای حضور در کانون : یک سال
تعداد کل آزمونها : 19
مدرسه متوسطه اول : نمونه دولتی معراج
مدرسه متوسطه دوم : نمونه دولتی پروین اعتصامی
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : کارگر
مصاحبهگر : مریم بردبار
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من از طریق توصیه های مکرر دبیران مدرسه و پرس و جو از کسانی که در کنکور نتیجه خوبی کسب کرده بودند تصمیم به شرکت در آزمون های قلم چی گرفتم.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
من به مدت یک سال یعنی سال دوازدهم در آزمون های کانون شرکت کردم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کردند ؟
مادر و برادرم همواره در طول سال های تحصیلی و به خصوص در سال کنکور از لحاظ روانی حمایت و پشتیبانی زیادی کردند و در مشکلات به من روحیه دادند.
نظر شما در مورد برنامه راهبردی کانون چیست ؟
به نظر من برنامه راهبردی کانون باعث می شود که دانش آموز در طی سال کنکور دچار سردرگمی نشود و با برنامه ای درست و تایید شده توسط یک سازمان معتبر، مطالعات خود را به پیش ببرند و درمدت معین دروس خود را با نظم مطالعه کنند.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، آزمون های کانون همواره برایم حائز اهمیت بود و در طول دوهفته برای آن برنامه ریزی داشتم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی عامل اصلی نظم و پیشرفت در مطالعه و جبران مباحث نخوانده و اتمام تمام مباحث سرموقع است.
چگونه برنامه مطالعاتی خودتان را با برنامه راهبردی کانون تنظیم میکردید؟
من طبق برنامه راهبردی برای هفته جاری برنامه ریزی می کردم و همواره درس های عمومی مدرسه، برای باکس های مطالعاتی خود برنامه راهبردی را قرار می دادم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
من طبق گفته پشتیبان خود بعد از آزمون از طریق پاسخنامه علاوه بر پاسخ های نادرست یا سوالهای نزده سوال هایی که جواب درست داده بودم را نیز به طور کامل تحلیل می کردم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
درس فیزیک از ابتدا برای من مشکل بود و حتی در سال های دهم و یازدهم نیز پیشرفت آنچنانی نداشتم اما با ارزیابی های پیوسته آزمون های قلم چی به تدریج نقطه ضعف خود را به حد متوسط و سپس به نقطه قوت خود تبدیل کردم.
از کدام منابع کانون بیشتر استفاده می کردید؟
کتاب های آبی
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود؟
به ویژه نقش برنامه ای آن. من با اینکه مشاور غیرکانون برای سال کنکور خود نداشتم توانستم با برنامه راهبردی کانون زمان خود را به خوبی مدیریت کنم.
ارزیابی و تحلیل آزمون را در چه زمانی انجام می دادید و علت اینکار شما چه بود؟
درست پس از برگشتن از آزمون، زیرا این بهترین زمان ممکن برای تحلیل بود چراکه سوالات هنوز در ذهن من بودند و تحلیل آن باعث رفع نکاتضعفی می شد که داشتم.
چگونه بین کنکور و مطالعه برای امتحانات نهایی تعادل برقرار کردید؟
همواره علاوه بر مطالعه برای کنکور، به دروس عمومی توجه بسیار زیادی داشتم. همواره برای پرسش های کلاسی آماده بودم و در زنگ های تفریح برای امتحانات نهایی مطالعه می کردم.
آیا هنگام درس خواندن نکته برداری و یادداشت برداری انجام می دادید و این روش بیشتر برای کدام درس موثر بود ؟
به نظر من نکته برداری و نوشتن خلاصه و یادداشت از عناصر مهم یادگیری است به ویژه در زیست و شیمی
بهترین درس شما در دوره دبیرستان کدام بود ؟ روش مطالعه ی خود را در این درس بگویید؟
زیست، من ابتدا کتاب درسی را نکته به نکته و همواره با تصاویر آن مطالعه می کردم و سپس سراغ تست های آموزشی می رفتم. بعد از آن تست های زماندار و در آخر تستهای چالشی کار می کردم.
در زمان مطالعه چه حجمی از زمان را به مطالعه و چه حجمی از زمان را صرف تست زدن میکردید؟
خواندن درسنامه برای اولین بار مهم است و نمی توان بدون مطالعه تست زدن را شروع کرد. من هم از این قضیه مستثنی نبودم. اول درسنامه یعنی کتاب درسی و درسنامه کتاب های تستی و سپس تست زدن را شروع می کردم. زمان هر دو متعادل بود ولی مشخصاً باید زمان زیادی به تست زدن اختصاص داد.
اگریک توصیه یا یک نکته بخواهید به دانش آموزان یاد بدهید چه موردی خواهد بود ؟
هیچ وقت به این فکر نکنید که وقت زیادی دارید و از اول ماه دیگر شروع می کنید و ... . چون خیلی زود خیلی خیلی زود دیر خواهد شد ولی اگر روزی به طور قطعی تصمیم گرفتید غول کنکور را شکست دهید. هیچ وقت برای شروع دیر نیست. راه خود را شروع کنید.
