نام و نام خانوادگی:ریحانه کلامی
مقطع و رشته:دوازدهم شبکه و نرم افزار
نام شهر و استان:خراسان رضوی-مشهد
میانگین تراز:6000
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟
از تابستانی که سال یازدهم را تمام کردم به مدت یکسال کانونی بودم-در 26 آزمون شرکت کرده ام.
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-فوق دیپلم شبکه و نرم افزار
شغل و تحصیلات پدر:ساخت وساز-مهندسی عمران
مصاحبهگر : سحر جاودانی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
دوست صمیمی من در رشته تجربی دو سال کانونی بود و رتبه 1000 را کسب کرد و در حال حاضر دانشجو دندانپزشکی است.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
یک سال از سال دوازدهم کانونی بودم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
با شرایط آزمون دادن و جو کنکورآشنا شدم و باآزمون هایی که دادم روش های تست زنی را یاد گرفتم و با کمک دفتر برنامه ریزی تست زنی من بهتر شد و توانستم رتبه 8 در منطقه یک و رتبه 150 کشوری را کسب کنم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر،با بودجه بندی پیش می رفتم و اگر شرکت نمی کردم عذاب وجدان می گرفتم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟
بله به تدریج و به عنوان نمونه سوال حل می کردم. شرکت در این آزمون باعث می شد استرس برای آزمون اصلی نداشته باشم،درصدهایم را بررسی می کردم و اشکالاتم را چک می کردم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اصلی آزمون،سوالات را در روز شنبه تحلیل می کردم تا در ذهنم ثبت شوند و اشتباهاتم را تکرار نکنم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
تا حدود زیادی بله،زمان هایی که امتحانات زیاد بودند بیشتر از خلاصه هایم استفاده می کردم و مرور می کردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
شنبه آزمون را تحلیل می کردم،سوالات غلط و نزده را بررسی می کردم و علت آن ها را بررسی می کردم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
پیاده سازی سیستم های رایانه ای،فرمول ها را می نوشتم و خلاصه می کردم وتا روز کنکور دو تا سه بار مرور می کردم،در مدرسه نمره 20 را کسب کردم و در آزمون کانون بین 50 تا 80 درصد می زدم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
سنجشی ،ساعت مطالعه ام را با نتیجه مقایسه می کردم و سعی می کردم به نکات ریز بیشتر دقت کنم.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله روزهای پنج شنبه تست کار می کردیم.درس ریاضی و دروس عمومی را خیلی خوب کار می کردند.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
دفتر برنامه ریزی .ساعت مطالعه ام را می دیدم و برنامه منظمی داشتم و زمان هایم هدر نمی رفتند.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: ؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
روش ضربدرمنها.در تمامی آزمون ها استفاده می کردم-در کنکور زمانم را مدیریت کردم و استرس نداشتم و سوال هایی که بلد نبودم را رد شدم و از آخر برگشتم و باعثسرعت و دقت من شد و وقت اضافی آوردم.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
درس دانش فنی پایه.چون درس مورد علاقه من بود ولی سوالات از خارج کتاب بود درس را عوض کردم و در آخر به این درس برگشتم 5 سوال بود که با روش رد گزینه به سه سوال آن پاسخ دادم
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
در طی سال به رتبه فکر می کردم و بابت آن خیلی تلاش می کردم و مطالعه می کردم.خانواده از من خیلی توقع داشتند و در تمام لحظاتی که خسته می شدم به خوشحالی مادرم فکر می کردم و تلاش می کردم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
اول اینکه دانشگاه خوبی قبول شوم و بازار کار خوبی داشته باشد همچنین خوشحالی مادرم برای من خیلی مهم بود.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
من در سالن مطالعه از 8 صبح تا 11 شب درس می خواندم و بین پارت های مطالعه ام 15 دقیقه استراحت می کردم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
خانم رکنی.درس برنامه نویسی سال یازدهم.درس دادن ایشان خوب بود و اصلا کلاس خسته کننده ای نداشتیم و شاد بود.
