گفتگو با فاطمه جوان آرپاتپه؛ رتبه 250 کنکور 1402

من یک دانش آموز کم غیبت در آزمون‌های اصلی بودم و تعدادی از منابع ام کانونی بود و سه سال پیوسته دقیقا طبق برنامه آزمون‌ها پیش می‌رفتم، کتاب‌های سه سطحی خیلی برایم مفید بودند پس خودم را کاملا کانونی می

گفتگو با فاطمه جوان آرپاتپه؛ رتبه 250 کنکور 1402

نام و نام خانوادگی : فاطمه جوان آرپاتپه

رتبه سال 1402 : منطقه دو 1333 و ایثار گر 5درصد : رتبه 250

نام شهر و استان : اردبیل

رشته و دانشگاه قبولی: آموزش زبان انگلیسی اصفهان

میانگین تراز : 5508

چند سال عضو کانون بوده : ۱ سال( پایه دوازدهم)

تعداد آزمون : ۳۹ آزمون 

شغل ، تحصیلات مادر: خانه دار ، دیپلم

شغل ، تحصیلات پدر:  بازنشسته آموزش و پرورش ، لیسانس

تراز کنکور : 9003

تراز سوابق تحصیلی : 8893


مصاحبه‌گر : زینب حسن پور



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق تبلیغات و مدرسه، بله خواهر کوچک ترم هم دو سال هست که عضو کانون بوده و امسال هم در کنکور شرکت می کند.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده اید؟ 

سال 1401 عضو کانون شدم.


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده اید؟

 در همه آزمون های اصلی و هدیه این دو سال شرکت کرده بودم، حدودا 39 آزمون اصلی و 5 آزمون هدیه.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

مهارت آزمون دادن ، مدیریت زمان ، شناخت نقاط ضعف و قوت و کسب رتبه خوب در کنکور.



شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ معیارها این موارد است: 

- من یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم. 

- من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم. 

- من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کردم. 

- منابع من کانونی بود. 


من یک دانش آموز کم غیبت در آزمون های اصلی بودم و تعدادی از منابع ام کانونی بود و دقیقا طبق برنامه آزمون ها پیش می رفتم، کتاب های سه سطحی خیلی برایم مفید بودند پس خودم را کاملا کانونی می دانم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

هر چه تعداد آزمون بیشتر باشد قدرت تسلط به زمان و مهارت آزمون دادن بیشتر می شود و چون به خودم مطمئن بودم پس خستگی برایم معنی نداشت.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

غیبت نداشتم و هر آزمون را برای خودم مثل کنکور در نظر می گرفتم و با توجه به کیفیت سوالات و برگزاری آزمون نمی خواستم آزمونی را با غیبت از دست دهم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به نظر من پیوستگی یعنی استمرار و مرور مباحث ، مرور باعث عدم فراموشی مباحث می شود.


آیا روش بازیابی را می‌شناختید اگر این روش را می‌شناختید آن را چگونه یاد گرفتید؟

 بله، یعنی ابتدا برای مباحثی که خوانده بودم تست می زدم سپس تحلیل و مرور کتاب و نکات تستی را انجام می دادم این بهترین روش برای تثبیت مباحث بود.


روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خواندید یا دوباره‌خوانی می‌کردید؟ 

ابتدا کتاب درسی و درسنامه را برای مباحث هر آزمون طبق برنامه ریزی شخصی ام کاملا مفهومی مطالعه می کردم و سپس تست کار می کردم و سعی می کردم مباحث را در زمان های متناوب مرور کنم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

 تمام تلاشم را انجام می دادم تا سوالات هر آزمون را در اولین فرصت بعد از آزمون بررسی و تحلیل کنم و سوالات غلط و نزده را خیلی مفهومی بررسی می کردم تا کاملا اشکالاتم برطرف شود.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله، سعی کردم تلاشم را بیشتر کنم و ساعت مطالعه ام را افزایش دهم .


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟

 پدر و مادرم ، تمام شرایط را برای درس خواندنم فراهم می کردند و همچنین با ایجاد آرامش مشوق من بودند و همیشه به من امید می دادند.


کدام درس‌ها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟ 

دروس جامعه شناسی و زبان (چون من در کنکور زبان هم شرکت کردم) نقاط قوت من بودند، روش مطالعه من در این دروس مطالعه روزانه همراه با تست بود در مدرسه هم در این دروس قوی بودم.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟ 

فصل تابستان چون زمان مناسبی هم برای مطالعه و هم برای استراحت داشتم.


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

هر سه نقش آزمون های کانون برای موفقیت در کنکور مهم و کمک کننده بود مخصوصا نقش برنامه ای کانون چون با برنامه کانون کاملا دروس کنکور را مطالعه کردم و نتیجه خوبی هم گرفتم.


 به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟

تعداد اشتباهاتم معمولا بین  20 الی 25 بود و هر آزمون سعی می کردم که پاسخ اشتباهات خود را به حداقل برسانم.


هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

بررسی اشتباهات 

 بررسی سؤال‌های ساده 

 هر دو چون کاهش هر دو باعث پیشرفت من می شد.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی داشتند؟

 کتاب های سه سطحی، چون سوالات سطح بندی دارد و زرد تخصصی، چون سوالات تحلیلی و مفهومی کنکور را شامل بود. 


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانستید؟ 

قهرمان پیوستگی 

قهرمان پیشرفت

قهرمان پیوستگی. 



کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده می کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روش‌ها در جلسه‌ی کنکور چه کمکی به شما کرد؟ 

روش ضربدر و منها ، این روش را در همه آزمون ها تلاش می کردم که  اجرا کنم تا بتوانم زمان را مدیریت کنم.


آیا اعضای خانواده کارنامه ی شما را می دیدند؟ اگر افت تراز داشتید برخورد آن ها با افت چگونه بود؟

بله همراه پدر و مادرم گاهی اوقات کارنامه ام را بررسی می کردیم و هرگز بخاطر افت تراز مرا سرزنش نمی کردند و من را برای مطالعه بیشتر و بهتر تشویق می کردند.

 

در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

خیلی زیاد و خانواده کسب یک رتبه خوب را از من انتظار داشتند، استرس زیادی در این زمینه نداشتم چون معتقد بودم که به اندازه ی زحمتی که می کشم یک رتبه معقول بدست خواهم آورد.


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

 سعی می کردم زیاد وقت خود را در فضای مجازی تلف نکنم و خیلی در گیر فضای مجازی نبودم.



Menu