نام و نام خانوادگی : حسین رمضان پور
رتبه سال 1402 : رتبه 1077 زبان منطقه 3
رشته و دانشگاه قبولی: آموزش زبان انگلیسی پردیس شهدای مکه
نام شهر ، استان : پاکدشت ، تهران
میانگین تراز : 6613
چند سال عضو کانون بوده : ۲ سال
شغل ، تحصیلات مادر: خانه دار ، دیپلم
شغل ، تحصیلات پدر: کارمند وزارت دفاع ، دیپلم
تراز کنکور: 8207
تراز سوابق تحصیلی: 6197
مصاحبهگر : فاطمه بهمنی فر
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
من بارها اسم کانون را شنیده بودم و برای سال 1401 بود که به واسطه یکی از آشنایان به کانون آمدم و بنده اولین نفر در خانواده هستم که در کانون سابقه حضور داشته است.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
من چون بیشتر تمرکزم بر روی کنکور بود بخاطر همین زیاد نتوانستم بر روی امتحانات نهایی تمرکز کنم و به همین دلیل تراز معدل ام 6197 شد.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شناختن نقاط ضعف و قوتم بود.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
زیرا تعداد زیاد آزمون ها به من کمک می کرد هر چه بیشتر علم و دانش و نقاط ضعف خودم را بهتر بشناسم و در این راه هرگز خسته نشده ام حتی در مواقعی دوست داشتم هر روز آزمون باشد.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر به هیچ عنوان در هیچ یک از آزمون های کانون غیبت نداشتم و در این موضوع تاکید داشتم که هرگز غیبت نکنم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
عدم غیبت باعث شد تمام تلاش خود را بکنم تا از هدف ها و مطالب آزمون عقب نمانم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله ، زیرا با این نوع آزمون ها می توانستم برای آزمون اصلی آماده تر شوم و با نوع سوالات آشنا شوم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله، بنده سعی می کردم در روز های جمعه بعد از آزمون ها برای روز های هفته برنامه ریزی کنم تا بتوانم بین کارهای شخصی و درس تعادل برقرار کنم و همیشه به برنامه خویش پایبند بودم.
روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
اگر بر روی مطلبی تسلط کامل داشتم با تست زنی سعی می کردم این تسلط را بالا ببرم اگر هم مطلبی را بلد نبودم آن را به طور مفصل مطالعه می کردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
روش من برای تحلیل آزمون این گونه بود که اگر سوالی را به درستی جواب داده بودم دیگر آن سوال را بررسی نمی کردم اما برای سوال هایی که جواب شان غلط یا بدون پاسخ بودند به طور کامل آن ها را بررسی و تحلیل می کردم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
افت تراز یک مقوله عادی است و برای من نیز در طول سال تحصیلی پیش آمد ولی با تلاش و مطالعه بیشتر سعی کردم از آن جلوگیری کنم ، در این راه خانواده ام نیز پشتیبانم بودند و با روحیه دادن به من در این راه کمک کردند.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
پدر و مادر، با فراهم کردن امکانات و انرژی مثبت دادن پشتیبان من بودند.
کدام درسها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
درسی که من در آن قوی بودم بخش کلمات در آزمون زبان بود که با نوشتن کلمات جدید در یک دفترچه در این بخش پیشرفت کردم ولی به طور کل برای مطالعه زبان باید مطالعه آزاد خود را بالا برد تا بتوانید موفق بشوید ، در امتحانات مدرسه نمرات زبان من همیشه بالای 19 بود.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
به طور کل در زبان با مطالعه آزاد مثل کتاب های غیر درسی که شامل داستان بود توانستم نقاط ضعفم را به قوت تبدیل کنم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
من به طور میانگین به خاطر کمبود منابع روزی 2 الی3 ساعت به تست زنی مشغول بودم و در زمان های آزادم به طور میانگین روزی 2 ساعت مشغول به مطالعه بودم و در اواخر نزدیک کنکور این ساعات بیشتر شد.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشت: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چه بود؟
نیمسال دوم ، زیرا بعد از کنکور دی ماه با شناختن نقاط ضعف خود، به کار بر روی آن ها پرداختم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
سنجشی، به نظر من آزمون های کانون باعث می شوند تلاش خودمان را بسنجیم و اگر دیدیم که چندان تلاشمان نتیجه بخش نیست می تواند کمک کند تا مسیر خودمان را در نحوه مطالعه دروس تغییر بدهیم.
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
بله ، خوشبختانه در این مورد موفق بودم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بود؟
تقریبا بین 10 الی 12 اشتباه داشتم.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله مشارکت داشتم ، همچنین مدرسه نقش پررنگی در موفقیت من داشت مخصوصا با داشتن دبیرهای خوب.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کردید؟
ابتدا درسی که در آزمون قبلی عملکرد ضعیف تری داشتم را می دیدم ، ایراداتم را با تحلیل درست و دقیق سوالات نادرست و نزده و جبران نواقص تا یک الی دو روز بعد از روز آزمون برطرف میکردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را می دیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود؟
بله ترازم را میپرسیدند، انتظار خانواده از من فقط موفقیت و شادیام بود و هیچ فشاری از جانب آنها روی من نبود و به استعدادها و تواناییهای من ایمان داشتند من برای خودم هدفی داشتم و انگیزه لازم را هم داشتم و توانستم به آن چیزی که میخواستم برسم، من به خدا توکل کرده بودم و میدانستم همیشه حواسش به من هست و زحماتم بی نتیجه نمیماند.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرد؟
بله ، قطعا برای موفق شدن برنامه ریزی لازم است و دفتر برنامه ریزی در این مسیر بسیار به من کمک کرد.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی داشتند؟
من کتاب گرامر کانون را بیشتر از همه استفاده کردم چون در پایان هر درس سوالاتی تخصیص داده شده بود که بسیار مفید بودند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانستید؟
1) قهرمان پیوستگی
2) قهرمان پیشرفت
هم قهرمان پیوستگی هم قهرمان پیشرفت.
بهترین درس شما در کنکور کدام بود؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
بهترین درس من در کنکور زبان بخش کلمات بود که با مطالعه و بررسی کلمات استفاده شده در آزمون ها توانستم در این بخش پیشرفت کنم.
امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود آیا شما توانستید در مورد این سؤالها و سؤالهای دشوار درسهای دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سؤالهای سادهتر را پیدا کنید و به سؤالها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفاً در این مورد توضیح دهید.
بله خدا را شکر توانستم به راحتی هم زمان و هم سوالات درس خودم را مدیریت کنم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
من بیشتر از روش ضربدر و منها استفاده می کردم و این روش در کنکور به من در مدیریت زمان کمک کرد.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
بخش گرامر و کلمات که تا حدودی من را غافلگیر کرد ولی خدا را شکر تاثیر زیادی در من نداشت.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
من زیاد به رتبه فکر نمی کردم زیرا به خدا امید داشتم که می توانم رتبه خوبی بدست بیاورم و خانواده ام نیز هیچ انتظاری جز موفقیت من و قبول شدن من در دانشگاه مورد علاقه ام نداشتند ، استرس ناشی از فکر کردن از رتبه را نیز با امید دادن به خودم که خدا تلاش های هیچ کس را بی نتیجه نمی گذارد این پدیده را مدیریت کردم.
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
خواندن یک سری از کلمات که تمرکز بیش از حد بر روی آن ها گذاشتم و برای کنکور اصلا مفید نبود.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
چون دوران ما دوران مدارس آنلاین بود به ناچار استفاده من زیاد بود ولی با وجود این مشکل باز هم سعی می کردم که بر روی استفاده خود مدیریت داشته باشم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
برای سنجیدن خودم و مرور درس های گذشته ام باعث شد در آزمون های تابستان شرکت کنم و برایم اهمیت به سزایی داشت.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
خواندن کتاب های غیر درسی و گسترده کردن دایره لغاتم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث می شد خوب درس بخوانید چیست؟
عشق و علاقه به درس ، من واقعا به زبان انگلیسی علاقه داشتم و با تمام وجود برای این درس وقت می گذاشتم، بنظرم برای موفق شدن در هرکاری باید در وهله اول علاقه وجود داشته باشد.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
بله ، تماشای فیلم یا ملاقات اقوام و دوستانم.
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
در دوران پیش دبستانی توسط معلم آن پایه نوشتن را آموختم.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
خیر برای من کتابی نمی خواندند، بله درحال حاضر به مطالعه رمان می پردازم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکردید؟وضعیت درسی دوستان شما چگونه بود؟
بله با هم در ارتباط بودیم و به جز موارد درسی در مورد دیگر موضوع ها نیز صحبت می کردیم و خوشبختانه تمام دوستان من در وضعیت درسی عالی بودند و هستند.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
بله آقای محمودی معلم زبانم که بسیار به من کمک کرد و من قدردان زحمات ایشان هستم و همیشه نام ایشان در خاطرم خواهد ماند.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
در واقعیت خیر، روز اعلام نتایج به یاد دارم که همه اقوام به من تبریک گفتند و واقعا بهترین روز عمرم بود و تجربه کردن همچین حسی را برای تمام دانش آموزان پشت کنکوری آرزومندم.
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
خواندن نکات کلیدی.
دلیل انتخاب رشتهتان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟
علاقه ای که به این رشته داشتم به همین دلیل این رشته اولویت اول من بود.
نقش پشتیبان در موفقیتتان چقدر بود؟
از پشتیبانم آقای امیرحسین قرمز چشمه تشکر می کنم که زحمات زیادی برای بنده کشیدند و نقش زیادی در موفقیت من داشتند.
