نام و نام خانوادگی : مهدی منصوری
مقطع و رشته : دوازدهم (منحصرا زبان)
نام شهر و استان : شوش دانیال ، خوزستان
میانگین تراز : 7163
سالهای حضور در کانون : 2 سال
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : رئیس قطار ، لیسانس
مصاحبهگر : رضا دیناروند
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من از طریق توصیه معلمان و آشنایان با کانون آشنا شدم و به مدت سه سال دهم و یازدهم در گروه تجربی شرکت کرده بودم امسال دوازدهم در گروه منحصراً زبان هستم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
61 آزمون اصلی و 3 آزمون هدیه
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
پیشرفت درسی از دستاوردهای مهم من بوده است.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من خود را کاملاً یک دانش آموز کانونی میدانم و تلاشم بر رعایت تمامی معیارهای کانون بوده تا بیشتر به اهدافم نزدیک شوم.
چرا به پیوستگی در حضور آزمون اهمیت میدهید؟
برای پیشرفت درسی لازم میدانستم که در تمامی آزمونها شرکت کنم و برای رسیدن به هدفم خستگی برای من معنایی ندارد.
پیوستگی در آزمونها، با بیشتر تست زدن و آشنایی با واژگان بیشتر باعث پیشرفت من شده است.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟
خیر، هدف من یادگیری بیشتر قبل از کنکور است که با بیشتر تست زدن بدست می آید.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله، برای تسلط بیشتر بر گرامر و شناخت واژگان جدید در آزمونهای مشابه شرکت میکنم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟
بله، بخش هایی را که برنامه راهبردی معین میکند را در طول دو هفته بین آزمون میخوانم.
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله، برای مرور درسها از آن استفاده می کنم و به کمک پشتیبان با این روش آشنا شدم.
البته من از هر دو روش استفاده میکنم. برای مرور دوباره درسها سعی میکنم با تست زنی ، مباحث فراموش شده را شناسایی کرده و با تمرین بیشتر بر آنها تسلط پیدا کنم.
برای همه بخشهای زبان انگلیسی ، روش بازیابی را استفاده کردهام و باعث پیشرفت من در بخشهای متفاوت بخصوص گرامر شده است.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
من به طور میانگین در هر آزمون بین 10 تا 15 اشتباه دارم. البته هنگام بررسی آزمونها به بررسی اشتباهات اولویت بیشتری میدهم. در تحلیل آزمون فقط سوالات غلط و بدون پاسخ را تحلیل می کنم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
پدر و مادر، با انگیزه بخشیدن به من باعث پیشرفت من میشوند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟
گرامر زبان نقطه قوت من است، روش مطالعه من تست زدن زیاد است. نمره زبان انگلیسی من در مدرسه 20 است.
این قسمت قبلا نقطه ضعف من بود که با مطالعه و تست زدن بیشتر توانستم آن را به نقطه قوتم تبدیل کنم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
هر سه، با برنامه آنها به جلو پیش می روم و هم باعث می شوند غلطهای خود را بسنجم و باعث پیشرفت من هم می شوند.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟
درسهایی را که در آزمون قبلی کمترین درصد را در آنها کسب کردم. با تست زدنهای بیشتر و مطالعه دوباره، اشتباهاتم در آن بخش را برطرف میکنم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟
بله، نوشتن این دفتر باعث منظم شدن برنامه من در طول روز شده و توانستم در مطالعه دروس مختلف تعادل ایجاد کنم و از زمانم حداکثر استفاده را ببرم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟
کتابهای آبی کانون، چون تعداد تست بیشتر داشته و خیلی تخصصی هستند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
به نظرم قهرمان پیشرفت هستم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟
از روش ضربدر و منها استفاده میکنم. در آزمون اصلی به همه سوالات به ترتیب تسلطی که دارم به سوالات پاسخ میدهم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟
زیاد استفاده نمیکنم و بیشتر برای یادگیری زبان انگلیسی و افزایش اطلاعات عمومی خودم استفاده میکنم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
برای پیشرفت بیشتر در آزمونهای تابستان شرکت میکردم و برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم با تست زنی آنها را مرور میکنم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
دقت زیاد مهمترین ویژگی من بوده است.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟
بله، فوتبال و دوچرخه سواری میکنم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟
بله، آنها دانش آموزان زرنگی هستند و بیشتر بحثهای درسی ما بر روی سوالات سخت مطلب مورد بحثمان هست.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟
آقای خالدی معلم ریاضی من از کلاس هفتم تا نهم. چون که باعث پیشرفت درسی من شدند و راهنمای خوب تحصیلی من در مدرسه بودند.
