گفتگو با یلدا قربانلو؛ رتبه2653منطقه-قبولی داروسازی تهران آزاد

از کارنامه چند از ده استفاده می‌کردم. مقایسه آزمون هایم با آزمونهای قبلی دلیل استفاده من بود.

گفتگو با یلدا قربانلو؛ رتبه2653منطقه-قبولی داروسازی تهران آزاد

نام و نام خانوادگی:یلدا قربانلو

رشته: تجربی

نام شهر و استان:استان تهران شهر قدس

سالهای حضور در کانون:۳سال

تعداد کل آزمونها:۷۲

رتبه منطقه:۲۶۵۳

رتبه کشوری:۱۱۰۰۸

رشته و دانشگاه قبولی:داروسازی دانشگاه آزاد تهران

درصد های کنکور:زیست ۳۲فیزیک ۴۹ریاضی۱۸شیمی۲۷زمین شناسی ۴۱

شغل و تحصیلات مادر:فرهنگی کارشناسی

شغل و تحصیلات پدر:فرهنگی کارشناسی

محاحبه گر: معصومه اسمعيل بيگي

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

بله از طریق یکی از معلم های سال ششم آشنا شدم در حال حاضرکسی عضو کانون نبوده قبلا برادرم سال ششم عضو بود که تیزهوشان قبول شد.

 

نمره های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی تان چند شد؟

۹۱۰۰تراز امتحان نهایی

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟ 

دقیقا یادم نیست ولی تقریبا بیشتر آزمون های اصلی و هدیه رو شرکت می کردم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

بالا بردن سطح علمی وآشنایی با سوالات بیشتر

 

از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید؟

از کارنامه چند از ده استفاده می کردم. مقایسه آزمون هایم با آزمون های قبلی دلیل استفاده من بود.


روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه بود؟ آیا همه ی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤاالت غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کردید؟ 

همه ی سوالات را تحلیل می کردم تا متوجه اشتباهات و نزده خود شوم.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

 بله سعی می کردم با تلاش بیشتر حل تست های بیشتر و مرور بیشتر درس ها افت ترازم رو جبران کنم خانواده حساسیت زیادی رو تراز نداشتند و سعی می کردند با صحبت کردن به من امید بدهند.

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مسأله حل می کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

زمانی که مدرسه میرفتم خوب کمتر بوددر دوران جمع بندی روزی ۸ساعت فقط تست میزدم در دوران مدرسه حدود ۴ساعت.

 

کدام نقش آزمون های کانون برای شما پررنگ تر بود: نقش برنامه ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل تان برای این انتخاب را بگویید.

برنامه ای به دلیل بودجه بندی برنامه راهبردی که منطبق بر نیازهای هر دوره زمانی می شد


به طور میانگین در هر آزمون  تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟

 حدود ۸تا

 

آیا در کلاس های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟

 بله در نیمه اول سال. خیلی تاثیری نداشت من بیشتر خودم درس هایم را می خواندم حتی جلوتر از کلاس بودم.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کردید؟ 

نمره زیست. با نوشتن نکته ی آن درس وحل کردن تیپ سوالات بیشتر از همان درس.

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتابها چه ویژگی هایی دارند؟

دفتر برنامه ریزی باعث م یشد به صورت دقیق بفهمم چند ساعت مطالعه داشتم یا تست می زدم.


طول سال چقدر به رتبه فکر می کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می کردید؟

من خیلی به رتبه فکر نمی کردم سعی می کردم با دقت درس بخوانم تمام تلاشم را می کردم و نتیجه کار رو به خدا واگذار کردم.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟

 در این دوران خیلی کم گوشی دستم می گرفتم حدود نیم ساعت چون دلم می خواست از حواشی دور باشم.

 

دلیل انتخاب رشته تان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟

الویت ۶۱بود . به دلیل بازار کار خوبی که داشت و پیوستگی در دکترا درآمد خوبی که داشت و امکان مهاجرت بیشتر.

Menu