نام و نام خانوادگی : محمد چهاردولی
مقطع و رشته: دوازدهم انسانی
نام شهر و استان : ملایر پسر – استان همدان
میانگین تراز : 5466
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال یازدهم عضو کانون بودم
رتبه منطقه یا سهمیه: رتبه 3929
رشته پذیرش دانشگاه : مدیریت دولتی دانشگاه شهید بهشتی تهران
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : آزاد
مصاحبه گر: مریم کولیوند
1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
من از طریق دوست صمیمی ام با آزمون های کانون ونحوه برگزاری آزمون ها آشنا شدم.
2-چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
دوسال و از سال یازدهم عضو کانون بودم.
3-دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
اینکه به مطالعه و نحوه درس خوندنم فکر کنم و اینکه برنامه داشته باشم.
4-شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یه دانش آموز بدون غیبت در آزمون ها بودم و سعی میکردم در ازمون های هدف گزاری و مشابه پارسال شرکت کنم تا سطح سوالات و نحوه پرسش از مباحث کتاب درسی رو بفهمم.
5-پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در شرکت در آزمون ها باعث شد که من بتونم برنامه داشته باشم و در طول دو هفته وقت بین آزمون طبق یه برنامه ریزی که باعث پیشرفت من میشه شرکت کنم و در کنارش حتی بیشتر از بودجه بندی هم پیش برم.
6-از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
از کارنامه اشتباهات چون سعی میکردم با استفاده از اون اشکالات رو رفع کنم.
7-مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
من ابتدا بودجه بندی کانون رو میخوندم و طبیعتاً وقت اضافه میاوردم و بعد از اون طبق برنامه خودم مباحث دیگر رو هم میخوندم.
8-روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
من اول مباحث رو میخوندم تا حدودی و بعد از اون با تست زدن و تحلیل کامل اونها مباحث رو یاد میگرفتم و بعد از یه مدت مشخص شده باز به اون مبحث برمیگشتم و مباحث رو مرور میکردم
9-روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
اول غلط ها و نزده ها رو بررسی میکردم که در واقع پی ببرم که در کجا و چه بخشی از اون مبحث مشکل دارم و پس از اینکه اونا رو بررسی میکردم طی روزهای هفته اونارو مرور میکردم
10-کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درس تاریخ که درس مورد علاقه من هست من این درس رو به صورت داستانی میخوندم و نکات مهم دروس رو خلاصه میکردم و بعد برمیگشتم و باز مطالب رو مرور میکردم در مدرسه هم به دلیل علاقه ای که به این درس داشتم همیشه نمره بالا میگرفتم
11-در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
درس علوم وفنون که من بعد از فهم و درک مطالبش با استفاده از فیلم های آموزشی و کتاب 3سطحی کانون، فهمیدم که درس جذاب و همین طور مهمی هست
12- به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
من از 4یا 5 ساعت شروع کردم و به 10ساعتی و گاهی بالاتر هم رسیدم
و نصف ساعت مطالعه رو صرف درس خواندن میکردم و نصف دیگر رو تست مباحث روز قبل یا صرفاً مطالب همون روز رو میزدم و این خیلی در فهم مباحث کمکم کرد
13-کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
من مطالب رو در طول سال میخوندم اما درس خوندن من به طور جدی از بهار شروع شد و برنامه ریزی منسجم و آن تایم خودم رو از بعد از تعطیلات نوروز شروع کردم
14-کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش برنامه ای بدلیل اینکه من در طول وقتی که برای آماده شدن برای آزمون داشتم سعی میکردم مطالب رو کامل مطالعه کنم تا برای آزمون آمادگی داشته باشم
15- هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
سعی میکردم اشتباهات رو بررسی کنم
16-آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟ سعی کردم تا تعطیلات نوروز در کلاس شرکت کنم و بعد از تعطیلات کلا مدرسه نرفتم
مدرسه با امتحان های تشریحی که برگزار میکرد برای آمادگی در امتحان نهایی نقش داشت
17-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
من از دفتر برنامه ریزی به روش قلم چی استفاده کردم و یه برنامه کلی برای هفته داشتم که هر روز هم ساعت مطالعه و هم تعداد تست زده شده خودم رو در این دفتر ثبت میکردم
18-کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب آبی بدلیل اینکه هم درس نامه روانی رو در خودش داشت و هم اینکه در پایان هر درس چکیده وخلاصه ای از مطالب درس رو هم به صورت نمودار وهم کوتاه داشت و این در خوندن درس روانشناسی که مطالب زیادی رو در خودش جا داده کرده بود خیلی مفید بود
19- بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس بگویید.
بهترین درس من در کنکور درس علوم و فنون بود که من در بخش های مختلف این درس مثل عروض و قافیه خیلی تمرین کردم
و دروس تاریخ و ادبیات هم به دلیل جذابیت هایی که خوندن اونها برای من ایجاد میکرد مطالب رو زیاد مطالعه کردم و از بخش های مهم اون درس ها هم خلاصه برداری میکردم
20- اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
خب قاعدتاً به دلیل وقت کمی که برای مطالعه در کنکور دی بود من فقط در این آزمون شرکت کردم تا با جو آزمون و نحوه برگزاری اون آشنا بشم و تمرکزم رو روی کنکور تیر گذاشتم
21- امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. لطفاً در این مورد توضیح دهید.
من در کنکور دی چند سوال ریاضی حل کردم اما وقتی که درجه سختیه این درس رو دیدم تصمیم گرفتم کمتر برای این درس وقت بزارم و روی درس های مهم تری مثل علوم و فنون متمرکز شدم
22-کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟ من از روش ضربدر و منها و زمانهای نقصانی استفاده کردم و این باعث شد که خیلی در وقتم صرفه جویی کنم و به جایی رسیدم که میتوانستم سوالات آسان و متوسط را به سرعت جواب بدهم با کمترین غلط، و وقت باقی مانده را در سوالات با درجه سختیه متوسط به بالا بگذارم
23-کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
درس جغرافیا که از کنکور دی ماه هم سخت تر شده بود و من تلاش کردم سوالاتی که جوابشون رو میدونستم جواب بدم.
24-در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
من فارغ از رتبه بیشتر علاقه مند بودم که در رشته مورد علاقه خودم و دریکی ازدانشگاه های معتبر درس بخونم، و سعی میکردم که استرس خودم رو مهار کنم و بیشتر تمرکزم روی درس خواندن و مفید درس خوندن باشه.
25-اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
اگر به گذشته برمیگشتم سعی میکردم اون حجم مطالبی که بعد از تعطیلات نوروز مطالعه کردم رو از پاییز بخونم و یکسری کارها و سختی هایی که بعد از تعطیلات متحمل شدم رو نمیکشیدم و بیشتر از درس خوندن لذت میبردم
26-استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
من در تایم هایی که برای استراحت در نظر گرفته بودم از گوشی استفاده میکردم و سعی میکردم کمتر استفاده کنم
27-برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
چون سال دهم مدارس تعطیل بودن و من هم بیشتر در سال دهم مشکل داشتم بیشتر دروس دهم رو مطالعه کردم و درس های یازدهم به دلیل شرکت در آزمون ها و مطالعاتی که داشتم راحت تر بودن
28-چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
برنامه ریزی دقیق تر انجام دادم، از فیلم های آموزشی کمک گرفتم و دروسی که برای من مشکل بود رو یاد گرفتم
29-فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
برنامه داشتن در درس خوندن و در کل زندگی باعث میشه که انسان دچار سردرگمی نشه و این ویژگی خیلی به من کمک کرد
30-آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟
بله سعی میکردم به صورت کوتاه بین ساعت های مطالعاتیم بیرون از اتاقم و فضای درس خواندن بروم
31-آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
بله مادرم قبل از اینکه من مدرسه بروم یکسری حروف و کلمات رو به من یاد دادن
32-قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله کتاب های داستان و گاهاً تاریخی . الان هم سعی میکنم که مطالعه داشته باشم
33-آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله در دوران کنکور با دوستان صمیمیم مطالب رو میخوندیم و در مورد وضعیت مطالعه و کیفیت مطالعه بحث میکردیم و بیشتر آنها هم رتبه های خوبی کسب کردند و دانشگاه های معتبر قبول شدند.
