نام و نام خانوادگی: امیررضا کلظمی
رتبه سال 1402: رتبه ۵۵ کنکور زبان انگلیسی منطقه ۳
نام شهر و استان: آستارا-گیلان
میانگین تراز: ۵۳۰۰
تعداد سال های عضویت در کانون: 3 سال
تعداد آزمون ها: حدودا ۴۰ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: معلم غیرانتفاعی-لیسانس ادبیات فارسی
شغل و تحصیلات پدر: فروشنده برنج-لیسانس مهندسی صنایع
مصاحبه گر: افراسیاب خدابخش
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
مادرم برای کمک به پیشرفت تحصیلی من را در کانون ثبت نام کرد.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
3 سال-پنجم ابتدایی و دو سال از دبیرستان عضو کانون بودم
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
یک آزمون هدیه و حدودا۴۰ آزمون اصلی را شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آشنایی با تست و تست زنی و روش صحیح مطالعه برای کنکور مهم ترین دستاورد من بود.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟۵-تا حد زیادی از منابع من کانونی بود
تا حد زیادی از منابع من کانونی بودند که کنک زیادی به من کردند.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
من از روبه رویی با چالش ها لذت می برم و خستگی برای من معنا نداشت .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
تکرار مداوم مطالب خوانده شده برای آمادگی کنکور بسیار کمک حال من بود.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
کارنامه اشتباهات که باعث شناخت و رفع اشتباهات می شود که مهم ترین دلیل خود آزمایی است
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله.من با آزمون و خطا برای پیشرفت نیاز به همچین روشی را حس کردم و با پرس و جو با این روش آشنا شدم.
روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
من از هر دو برای مطالب مختلف استفاده می کنم .
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
زیست و فیزیک.باعث خالص سازی مطالب یادگرفته شده می شد.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
فقط سوالات غلط را تحلیل می کردم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
مادرم. ما با هم درس می خواندیم. او به من در دروس عمومی کمک می کرد و من هم برای او دروس تخصصی را توضیح می دادم
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در پاییز و زمستان ۸ ساعت مطالعه و ۲ ساعت تست زنی و در بهار و تابستان حدودا ۸ ساعت مطالعه و ۴ ساعت تست زنی داشتم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟دلیل این موضوع چیست؟
تابستان به دلیل طولانی بودن روز و زیاد بودن ساعات مطالعه، نقش بهتری برایم داشت.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
سنجشی چون در من همیشه با تعیین سطح خودم مشکل داشتم و به من کمک می کرد
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
بررسی سوالات ساده برایم الویت داشت.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله.مرا تشویق به رفع اشتباهات می کردند.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب های سه سطحی. تمایز سختی سوالات باعث می شود که من با آمادگی قبلی به سوالات پاسخ بدهم.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیشرفت-من در زبان انگلیسی در طول دبیرستان پیشرفت چشم گیری داشتم.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
زبان: مطالعه کتاب آموزشی-مطالعه کتاب های متفرقه-پیدا کردن مطالب در فیلم های زبان اصلی-تست زدن
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
مطالعه بیشتری انجام دادم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
استراتژی بازگشت.در طول تمام آزمون ها این باعث حفظ زمان هایی که می توانست از دست برود می شد و همچنین کمک به افزایش دقت و آمادگی برای پاسخ دادن به سوالات سخت می شد.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
زبان. از حالت عادی سخت تر بود و لازم شد من وقت بیشتری سر سوالات آسان تر صرف کنم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
من صرفا از گوشی برای مطالعه و تماس استفاده می کردم و می کنم.به هیچ عنوان در فضای مجازی نبودم و نیستم و ترک کامل آن را توصیه می کنم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
مرور دروس نیم سال اول در آخر هفته ها و افزایش ساعات مطالعه.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
خستگی ناپذیری. من در ایام امتحانات نهایی حتی تا ۲۰ ساعت در روز هم مطالعه داشتم. هر چقدر زمان مطالعه من بالاتر برود دقت و تمرکز من بیشتر می شد و این باعث بالا بودن کیفیت مطالعه ضمن ساعات طولانی مطالعه می شود.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله. استراحت فیزیکی را با خواب و استراحت روانی را با مطالعه کتاب های مورد علاقم انجام می دادم.
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
مادر من تا حدودی خواندن و نوشتن و ریاضی و زبان انگلیسی را به من یاد داد.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله.پدر و مادرم برای من از سن ۲ سالگی کتاب های کودکانه می خواندند.من هر روز حداقل ۳ ساعت مطالعه غیر درسی دارم و در روز های تعطیل و مواقع بیکاری تا ۱۰ ساعت مطالعه می کنم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله من همیشه با دوستانم در ارتباط بودم و حتی با هم به کتابخانه هم می رفتیم. دوستان صمیمی من همه موفق شدند و از وضعیت خود راضی هستند.
فکر میکردید چنین رتبه ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
بله تقریبا من توقع رتبه کمی پایین تر داشتم ولی به طور کلی توقع این را داشتم و به همین علت عکس العمل خاصی نداشتم.
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
تکرار و بازگویی مطالب و تحلیل دروس برای دیگران ، روش من بود.
