مهیار رنجدوست سرخکلایی
پایه: یازدهم تجربی
شهر: ساری
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم -خانه دار
شغل و تحصیلات پدر:لیسانس- بازنشسته
میانگین تراز:7244
سالهای حضور در کانون: دهم و یازدهم
تعداد آزمون: ۲۶ آزمون
مصاحبهگر : آقای محمدرضا حبیب پور
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
من از طریق دوستانم با کانون آشنا شدم و دوستانم توانستند با آزمون های کانون تیزهوشان قبول شوند.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
منظم و پیوسته درس خواندن از دستاوردهای من در کانون میباشد.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من خودم را یک دانش آموز کانونی میدانم زیرا از برنامه راهبردی به صورت شخصی سازی شده استفاده می کردم همچنین یک دانش آموز کم غیبت بودم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، چون اعتقاد دارم که آزمون دادن برای شناخت نقاط قوت، نقاط ضعف و یادگیری هرچه بیشتر هست و فقط محدود به نمره و درصد نمی باشد.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله، ابتدا از روی برنامه راهبردی سر فصل ها را مشخص می کردم، سپس منابع، تعداد تست و دفعات مرور و تعیین می کردم و برای آزمون آماده می شدم.
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله، با مقاله های موجود در سایت کانون و از سخنرانی های آقای قلمچی با این روش آشنا شدم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
با روش بازیابی درس میخوانم چون خیل در تثبیت مفاهیم موثر است.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
در درسهای زیست و شیمی از روش بازیابی، این روش باعث شد به نقاط ضعفم پی ببرم و بتوانم آن ها را تقویت کنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
سوالات حفظی و مفهومی را دوباره حل می کنم. برای سوالات محاسباتی غلط ها و نزده ها را بررسی میکنم و سعی می کنم با حل چند مورد مشابه اشکالم را برطرف کنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله، در ابتدا عواملی که باعث افت تراز شد را مشخص کردم و سعی کردم آن ها را برطرف کنم. اعضا خانواده هم به من انگیزه میدادند و نمی گذاشتند که دلسرد شوم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
پدر و مادرم پشتیبان تحصیلی من هستند و به من در همه موارد درس خواندن خیلی کمک می کنند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درسهای شیمی و فیزیک نقاط قوت من هستند.
برای مفاهیم این دو درس از کتاب درسی استفاده میکنم و بعد از یادگیری از آن ها تست حل میکنم.
برای سوال های محاسباتی هم ابتدا مثال های کتاب و جزوه معلم را حل میکنم و بعد به سراغ تست ها می روم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
در کارنامه ابتدا به سراغ درس های زیست و ریاضی می روم.
برای مفاهیم نکات را در کتاب یادداشت می کنم و برای سوال های محاسباتی هم سعی می کنم موارد مشابه را مشخص کنم تا ایرادات رفع بشوند.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب های سه سطحی،این کتاب ها سوال های طبقه بندی شده عالی با سطوح مختلف دارند که نیاز های دانش آموز را برآورده می کنند.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
روش دو خودکار را به کار می برم، معمولا در تمام طول سال و تمام دفعات از این روش استفاده می کنم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
برای اینکه می خواستم پایه دهم را دوره کنم و همزمان خودم را با شرایط مطالعه وفق دهم و در درس خواندن پیوستگی داشته باشم.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
پایه دهم را به کمک آزمون های تابستان دوره کردم و هم زمان پایه یازدهم را پیش خوانی کردم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
پیوستگی و تلاش مداوم از مهمترین ویژگی های من می باشد.
