نام و نام خانوادگی : محمدجواد شیرخانی
مقطع و رشته : علوم تجربی
نام استان ، شهر : کرمان ، بم
میانگین تراز : ۶۸۲۳
سالهای حضور در کانون :1401-1402
تعداد کل آزمونها :13
شغل و تحصیلات مادر :آزاد
شغل و تحصیلات پدر :آزاد
مصاحبهگر : زهره زادمهر
چند سال و چه سال هایی دانش آموز کانون بودید؟
از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ در کانون عضو بودم. در کنکور هردو سال شرکت کردم.
آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت میکردید؟اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدف گذاری برای شما چه بود؟
بله. این آزمون ها به نظرم برای سنجش پیشرفت قبل از آزمون اصلی خیلی مفید بود. میزان یادگیری که در طول هفته داشتم با این آزمون ها میسنجیدم.
آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکردید؟اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟
سعی میکردم در این آزمون ها هم شرکت کنم. این آزمون ها برای من بیشتر جنبه ی آموزشی داشت. یعنی فقط برای یادگیری و تحلیل این آزمون را میدادم tاز آزمونهای اصلی برای سنجش یادگیری استفاده میکردم.
برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی میکردید،توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟
برنامه ی راهبردی برای من خیلی مفید بود و برنامهریزی مختص خودم را داشتم. اول به برنامهراهبردی نگاه میکردم که متوجه بشوم چه مطالبی را نیازه بخوانم، بعد طبق برنامهراهبردی، یک برنامه اختصاصی دیگر که مناسب باشرایطخودم بود ، درست میکردم و طبق آن پیش میرفتم. حتماً به برنامهراهبردی توجه کنید ودر کنارش برنامه ی خودتان همداشته باشید.
به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
من در کنکور ۱۴۰۱ روزی حداقل ۸ ساعتدرس میخواندم و روزانه ۵۰۰ تست میزدم. ولیدر کنکور ۱۴۰۲ روزی یک ساعت مطالعه میکردم و تست زیاد می زدم.
آیا روش بازیابی(Retrieval )را میشناسید، اگر این روش را می شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله میشناسم. در دوران جمع بندی و مرور از روش بازیابی استفاده می کردم و سعی می کردم اصل مطالب را از روی کتاب مطالعه کنم تا چیزی را از قلم نیاندازم.
در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟
زبان انگلیسی دارای بخش های متفاوتی درکنکور زبان است که هر کدام روش مطالعه خاص خود را دارد، به عنوان مثال، گرامر، درک مطلب، دستور زبان ، سعی میکردم به طور کلی به مطالعه صرفاً از روی منابع مختلف بپردازم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر ازمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
سوال های ساده در آزمون های کانون قابل شناسایی هستند.
در جلسه ی کنکور آیا توانستید سوالهای ساده تر را تشخیص دهید؟
بله. در کنکور امسال که به نظر من آسان تر از پارسال بود، واژگان و درک مطلب بسیار ساده بودند.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟
بین ۵ الی ۸ غلط. در بعضیاز آزمون ها بدون غلط بودم.
هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک ازسوالات اولویت بیشتری میدادید؟
به بررسی اشتباهات الویت بیشتر میدادم. اصل مهم در آزمون این است که اشتباهات را شناسایی کنیم تا یادگیری بهتری داشته باشیم.
شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می دانید؟
من از برنامه راهبردی کانون استفاده میکردم و این برنامه رو برای خودم شخصی سازی کردم. همچنین از کتاب آبی کانون که مجموعه ای از سوالات کنکور گذشته بود استفاده میکردم.
اگرخود را یک دانش آموز کانونی میدانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.
از کتاب آبی کانون خیلی استفاده کردم. این کتاب شامل سوالات کنکور گذشته و همچنین شامل مواردی که یادگیری آن ها حائز اهمیت بود. از کتاب زرد کانوناستفاده کردم. این کتاب مجموعه سوالات درک مطلب کنکور سالهای گذشته بود.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیشرفت
روش مطالعه ی یک درس را هم بنویسید.
داشتنصرفاً دانش زبان انگلیسی در کنکور زبان کافی نیست. بهعنوان یک کنکوری ما باید با روش های تست زنی آشنا باشیم. همانطور که دانستن زبان فارسی باعث نمیشود که شما در آزمون زبان فارسی نمرهی خوبی بگیرید، بلکه باید با روش های تست زنی و تسلط بردستور زبان فارسی در این زبان موفق شوید. آزمون های کانون باعث شد که من روش های تست زنی را یاد بگیرم. کتاب آبی کانون زبان انگلیسی برای شروع این روند بسیار تاثیر گذار بود.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
قطعاً زبان انگلیسی. شامل بخش هاییاست : گرامر، واژگان، مکالمه، دستور زبان، کلوز تست، درک مطلب. برای هر یک از این بخش ها چند کتاب مختلف را مطالعه کردم.
اگر در آزمون تیر ماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
کنکور دی ماه برای من صرفاً جنبه آموزشی و تست زنی داشت.. تمرکز اصلی من بر روی آزمونتیر ماه بود. در هر آزمون، مطالب جدیدی برای یادگیری وجود دارد.
