گفتگو با پریا حسین زاده؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

پرهیز از داشتن تفریحات کنترل نشده، کم توجهی به نتیجه درحین آزمون دادن، منعطف‌تر شدن در برنامه ریزی روزانه باعث تغییر نتیجه من شده اند.

گفتگو با پریا حسین زاده؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: پریا حسین زاده 

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: شهر تبریز- استان آذربایجان شرقی

میانگین تراز: 7714

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: ۱۴۵ آزمون – دهم، یازدهم، دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی ، فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: فرهنگی ، فوق لیسانس 


مصاحبه گر: مریم بردبار


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

پدر و مادرم با کانون آشناییت داشتن و به پیشنهاد ایشان عضو کانون شدم.

 

دستاورد‌های شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بوده است؟

تجربه‌‌‌‌‌‌ شرایط مختلف محیط آزمون، شناسایی مواردی که به نتیجه آزمون لطمه می زدند مثل داشتن سرعت خیلی بالا یا عدم تمرکز یا کم دقتی، رفع مشکلات علمی، دستاورد‌های من بودند.

 

در این فاصله چه فعالیت متفاوتی از قبل داشتید که باعث تغییر نتیجه شما شده است؟

پرهیز از داشتن تفریحات کنترل نشده، کم توجهی به نتیجه درحین آزمون دادن، منعطف تر شدن در برنامه ریزی روزانه باعث تغییر نتیجه من شده اند.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید؟

کارنامه پروژه ای؛ به منظور داشتن نگاه کلی به وضعیت درسی خود و مشاهده پیشرفت ها و پسرفت ها.

کارنامه هدف گذاری؛ به منظور تشخیص دروس با نمرات کمتر و تمرین بیشتر آنها.

به کارنامه سوال محور هم قبل از مشاهده نتیجه آزمون، مراجعه می کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟

بله، برای مرور مطالب و رفع اشکالات احتمالی باقیمانده از برنامه راهبردی استفاده می کنم.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

یادم می آید در آزمون های تک درس فیزیک در سال دهم نمی توانستم مهارت خود را در آزمون به صورت دلخواه پیاده کنم که البته برای رفع آن، کاری جز تمرین در شرایط سخت تر انجام ندادم، یعنی تعداد تست های بسیار بیشتر در زمان کمتر از استاندارد را ملاک خود برای ارزیابی در خانه در نظر گرفتم.


درطول دوره آموزشی به چه چالش هایی برخورد کرده اید که توانستید آنها را برطرف کنید؟ و به چه صورت؟

یکی از مشکلاتم را از ابتدای سال تحصیلی یازدهم تجربه کردم که با توجه به میزان مطالعه و آزادی وقتم در تابستان، با شروع مدارس هم انرژی و هم تمرکز خود را از دست می دادم ولی با تجربه ی چندین نتیجه غیرقابل پذیرش در آزمون ها، از همان وقت کم خود هم برای مطالعه ی کامل استفاده کردم و روی هدف واقعی خود بیشتر مصمم شدم.

 

آیا درظهر جمعه آزمون، تحلیل کارنامه و آزمون خود را شروع می‌کنید؟ شیوه خاصی برای تحلیل آزمون‌ها دارید؟

طبیعتا جمعه، آزمون را به همراه نتیجه بررسی می کنم. بعد از اتمام آزمون، اگر اشتباه واضحی در کار خود احساس کرده باشم، ابتدا برای آن وقت می گذارم و بعد از ارسال کارنامه هم سوالات را جزیی تر تحلیل می کنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از کتاب های سه سطحی استفاده می کنم زیرا سطح بهتر و حجم کمتری دارند.


فکر می‌کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

کمال طلبی؛ شاید در زمینه هایی آسیب زننده باشد اما تاثیر آن در کار های من بسیار زیاد است که در هر زمینه ای که فعالیت کنم (ورزشی، علمی یا هنری) به من کمک می کند تا برای بهترین بودن تلاش کنم. 

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ 

بله اما با تعداد بسیارمحدودی؛ اشکالات بعضی آزمون ها را باهم بررسی می کنیم یا نواقص درسی خود را به کمک همدیگر رفع می کنیم.


اگر یک توصیه یا یک نکته بخواهی به من یاد بدهی تا به دانش آموزانم آموزش بدهم چیست؟

دستیابی به یک موقعیت، دیدگاه خاصی را نیاز دارد؛ برای موفقیت علمی نیز باید نگرشی متفاوت تر و خواسته ای غیرمعمول تر در مقایسه با عموم مردم داشت. 

Menu