نام و نام خانوادگی حسین آقایی
پایه : دوازدهم انسانی
نام شهر و استان : بهبهان ، خوزستان
میانگین تراز : ۷۱۶۰
سالهای حضور در کانون : 5 سال (ششم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم)
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، فوق دیپلم
شغل و تحصیلات پدر :حسابدار ، کارشناسی
مصاحبهگر : حسین رفیعی تراب
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
من به توصیه و پیشنهاد معلمان و دوستان تمایل به ثبت نام در آزمون های کانون داشتم. پیش از آن برادرم چهار سال کانونی بوده و مرا تشویق به ثبت نام کردند، ایشان هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان تحصیل میکند.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
از کلاس ششم در آزمونهای کانون برای آمادگی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی شرکت کردم و بعد از وقفه ۲ ساله از سال نهم برای آزمون تیزهوشان و از سال دهم و یازدهم و دوازدهم با توجه به ماراتون کنکور در آزمونهای کانون شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آزمونهای مکرر باعث تقویت بازیابی و بهینه سازی حافظه بلند مدت و نیز تقویت مهارت حل مسئله می شد و علاوه بر آن پیوستگی بدون غیبت در آزمونها باعث تقویت اعتماد به نفس و همچنین آگاهی از وضعیت فعلی خود و تلاش جهت حرکت دادن خود از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب می شد.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز کم غیبت در آزمونهای اصلی بودم و در آزمونهای هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
همچنین با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم و برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکردم و منابع من کانونی بود.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
شرکت در آزمونهای کانون برای من علاوه بر ایجاد هدفمندی و تقویت حس رقابت باعث اعتماد به نفس و کاهش استرس میشد.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
در یک آزمون در سال دهم به دلیل شرکت در المپیاد ادبی غیبت داشتم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
با ایجاد هدف گذاری و تلاش برای جبران کاستیهای آزمون قبلی
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، این آزمونها وضعیت فعلی مرا مشخص میکردند و به من کمک میکردند که با دید بازتر و مطلوبتر برای هفته منتهی به آزمون آماده شوم و ضعفها و کاستیهای خود را برطرف کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟
بله، این آزمونها باعث آزمایش یادگیریها میشود و در صورت بروز مشکل میتوان با برطرف کردن آن خود را برای آزمون اصلی آماده کرد.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
از کارنامه مبحثی استفاده میکنم زیرا سبب میشود با دید بازتری از وضعیت فعلی خود اطلاع یابم.
چگونه برنامه راهبردی را شخصی سازی میکنید؟
سعی میکنم برنامه مطالعاتی خود را در راستای برنامه راهبردی به دلیل جامع و کامل بودن آن تنظیم کنم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده میکنید؟
درسهایی مانند تاریخ و جامعه شناسی و جغرافیا نیاز به بازیابی بیشتری دارند.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
سعی من مبنی بر تحلیل همه سوالات با رعایت اولویت بود. ابتدا سوالات غلط و نزده سپس سوالات مهم و نکته دار را تحلیل میکنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
طبیعی است که در روند آزمون دچار افت تراز شویم اما می توان آن را پله ای برای ترقی قرار داد من هم با آن مواجه شده بودم و این افت باعث دلسردی من نشد و انگیزه مرا برا جبران آن در آزمون بعدی دوچندان کرده بود و والدین مرا در این راستا یاری می کردند.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
با برادرم بیشتر در زمینه کنکور در ارتباط هستم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟
درس عربی نقطه قوت من است به دلیل علاقهای که به آن از کلاس هفتم داشتم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
درس فلسفه پاشنه آشیل من بود و سعی کردم با مرور منظم و نکته یابی در آن وضعیت مطلوب تری پیدا کنم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
دوره تابستان مهم ترین دوره در موفقیت تحصیلی هست زیرا وقت بیشتری برای تست زدن و شرکت در کلاسهای آموزشی دارم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
تقریبا اشتباهات من در هر آزمون ۱۵ تا ۱۷ تا بوده است.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
ابتدا به بررسی اشتباهاتم می پرداختم و اگر در سوالات ساده نکتهای نهفته بود آن را هم بررسی میکردم.
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
با ایجاد فضایی آرام و ایجاد جو رقابتی با پشتیبانی دبیران مجرب ما را در این زمینه یاری میکردند.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
درس فلسفه و عربی
برای برطرف کردن ایرادات درس هایم ابتدا به بررسی آن درس و علت اشتباهاتم می پردازم و بعد برای برطرف کردن آن برنامه ریزی می کنم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله همیشه پیگیر نمره آزمون و تراز من هستند و مرتب مرا تشویق به درس خواندن می کنند و اگر افت ترازی داشتم به من انگیزه جبران را می دهند.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟
من از سال دهم از روش ضربدر و منها به توصیه پشتیبانم استفاده میکردم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
به دلیل اهمیت بازه طلایی تابستان برای موفقیت در کنکور، تصمیم گرفتم در آزمونهای تابستان هم شرکت کنم.
