گفت‌و گو با نگار مهدی زاده؛ دانش آموز برتر یازدهم علوم انسانی

آزمون‌های کانون با برنامه ریزی است و من طبق برنامه ریزی در آزمون‌ها شرکت می‌کنم و اگر شرکت نکنم عقب می‌مانم. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها هم بودجه بندی دقیق و منظم آن‌ها می‌باشد.

گفت‌و گو با نگار مهدی زاده؛ دانش آموز برتر یازدهم علوم انسانی

نام و نام خانوادگی: نگار مهدی زاده

نام شهر و استان: تربت حیدریه، خراسان رضوی

مقطع و رشته تحصیلی: یازدهم علوم انسانی

نام مدرسه:فرزانگان

میانگین تراز: ۶۵۰۰

تحصیالت و شغل پدر : دیپلم و بازنشسته کارخانه قند

تحصیلات و شغل مادر: لیسانس و خانه‌دار


مصاحبه کننده: محمدحسن زارعی


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

چون آزمون های کانون با برنامه ریزی است و من طبق برنامه ریزی در آزمون ها شرکت می‌کنم و اگر شرکت نکنم عقب می‌مانم. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها هم بودجه بندی دقیق و منظم آن‌ها می‌باشد.


  1. آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کنید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما و پیشرفت در هر آزمون دارد؟
  2. بله، باعث می‌شود که بدانم روی کدام درس‌ها تسلط دارم، کدام درس ها را بیشتر خواندم و کدام را کمتر و در هفته پیش‌رو آن‌ها را تقویت کنم


  1. چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در یک یا چند نوبت به درس ها پاسخ می دادید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

آزمون هدف گذاری را پنجشنبه هفته اول و آزمون مشابه پارسال را پنجشنبه قبل از آزمون شرکت می‌کنم. هدف اصلی من برای شرکت در این آزمون‌ها ایجاد آمادگی برای آزمون اصلی می‌باشد. من به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهم


  1. آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کنید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بله، دهم، باعث شد که کتاب‌های سال دهم را کامل جمع بندی کنم و درس‌های یازدهم را هم تا حدودی پیش‌خوانی کنم


  1. در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟ 

نگران می شوم اما سعی میکنم در آزمون ها شرکت کنم و برای آزمون بعدی تلاش خود را بیشتر کنم


  1. وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردید ؟

خوب بود و آزمون های کانون باعث شد بیشتر تست بزنم و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشم


چگونه کارنامه ها را تحلیل می کنید؟

درصدها و تراز خود را با آزمون قبلی مقایسه می‌کنم؛ اشتباهات خود را پیدا می‌کنم و سعی می‌کنم در آزمون بعدی تعداد آنها را کمتر کنم همچنین سوال های دام دار را هم بررسی می‌کنم


  1. چگونه برنامه راهبردی را اجرا می کنید و برای خودتان شخصی سازی می کنید ؟مهمترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت است؟ مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟ یک برنامه‌ریزی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردی؟

سعی میکنم مطابق با آن پیش بروم و تا حدودی موفق می‌شوم. مهم‌ترین ویژگی این است که مباحث هر آزمون فشرده نیست و به درستی طبقه بندی شده و در پایان هم آموزن جامع دارد. از نظر من در یک برنامه‌ریزی درست طبقه بندی و نظم در تقسیم درس ها، باید ساده، مطابق با استعداد و توانایی شخص، جامع و همراه با تکرار و مرور و متعادل باشد یعنی نه بعضی روزها زیاد و نه بعضی روزها کم باشد و حتما شامل استراحت شود. من از سال دهم برنامه ریزی داشتم ولی از تابستان دهم جدی تر شد


  1. آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک میکند ؟

باعث می‌شود که بدانم کدام درس‌ها را کمتر خوانده ام یا کدام را بیشتر و در هفته پیش‌رو آن‌ها را تقویت کنم


  1. شما پیوستگی زیادی در آزمون‌ها ی اصلی داشتید و در آزمون‌ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی‌تان چه بود؟

آزمون‌های کانون با برنامه‌ریزی است و من مطابق با آن پیش می‌روم و اگر در این آزمون‌ها شرکت نکنم عقب می‌مانم


  1. روز جمعه كارنامه را چه ساعتی می‌گيری ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه می‌كنی؟

ساعت ۴ از صفحه شخصی ام نگاه می‌کنم و بیشتر به تعداد غلط ها و دام هایی که افتاده‌ام توجه می‌کنم


  1. چگونه از کارنامه آزمون های اصلی و ازمون های هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کنید؟ کارنامه ها چه کمکی به پیشرفت و برنامه ریزی شما می‌کند؟ مهم‌ترین قسمت هر کارنامه (اصلی و هدف گذاری) برای شما کدام قسمت است؟

سوالاهایی که اشتباه زده ام را تحلیل و در دفتر اشتباهاتم مین‌ویسم و روز قبل از آزمون مرور می‌کنم. بیشتر باعث می‌شود که اشتباهات قبلی را تکرار نکنم و سعی کنم درصد های پایین خود را تقویت کنم ، به نظر من کارنامه تصویری خیلی خوب است و پیشرفت یا پسرفت را به خوبی نشان می‌دهد


  1. در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبيني؟

کارنامه آزمون / آزمون های غیرحضوری/پلکان یادگیری


  1. به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامه‌ها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟

کارنامه هدف گذاری چون باعث شناخت نقاط قوت و ضعف می‌شود


  1. شما در بررسی کارنامه ی آزمون‌هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می‌کنید یا به نقاط قوت؟ چگونه آزمونها را تحلیل می‌کنید؟ روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

ابتدا به نقاط قوت خود توجه می‌کنم، سوال های اشتباه یا نزده را بررسی کرده و در دفتر اشتباهاتم می‌نویسم 


  1. آيا دفتر برنامه ريزي داريد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما می‌کند؟

بله، باعث می‌شود بدانم چقدر در روز مطالعه دارم و هر روز نسبت به روز قبل پیشرفتی داشته ام یا نه


  1. آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهيد؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دهید؟  

بله، برای درس هایی که در آزمون می‌آید، با توجه به مطالعه ای که دارم با خود می‌گویم که چندتا از ۱۰ تا را در یک درس می‌توانم پاسخ دهم 


  1. بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟ کدام درس‌ها در آزمون‌های کانون نقطه‌ قوت شما بودند؟دلیل این‌که این درس‌ها نقطه‌قوت شما بودند چه بود؟ روش‌تان را در مطالعه‌ شما دراین درس‌ها بنویسید

عربی و اقتصاد. من ابتدا کتاب کارهای مربوط به هر درس را می‌خوانم و تست هایش را می‌زنم و در پنجشنبه قبل آزمون کتاب درسی و کتاب کار را مرور می‌کنم.


  1. از اشتباهات خودتان درآزمونها چگونه کمک میگیرید؟تبدیل یادگیری ناقص به یادگیریهای کامل را چگونه انجام میدهید؟

دفتر اشتباهات برایم خیلی مهم است چون باعث می‌شود اشتباهات قبل را تکرار نکنم. با رجوع به پاسخنامه و دیدن پاسخ درست متوجه اشتباه خود می شوم و روز قبل از آزمون آن‌ها را مرور می‌کنم 


نقش اولیا در پیشرفت خود را بنویسید

پدر و مادرم نقش مهمی در پیشرفت من دارند آنها از همه لحاظ مرا حمایت می‌کنند و فضایی آرام را برای من فراهم می‌کنند



Menu