نام و نام خانوادگی دانش آموز: حدیث فارسی نژاد
نام شهر، استان: تهران
رشته و منطقه : علوم انسانی_ منطقه یک
سال های حضور در کانون: 3 سال
تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی ارشد - کارمند
تحصیلات و شغل مادر : کاردانی _ معلم
میانگین تراز : ۶۹۹۷
از چه سالی و چه مقطعی در ازمون های کانون شرکت می کنید
- از بعد امتحانات ترم اول پایه دهم، در آزمون ها شرکت می کنم
- نام مصاحبه گر : نرگس خیراله پورصادق
- دلیل و انگیزه ی شما برای اینکه از تابستان در ازمون ها شرکت کنید چه بود ؟
- تابستان سال دوازدهم برایم خیلی مهم است. چون می خواستم تمام دروس پایه را در تابستان جمع بندی کنم . شرکت در آزمونها، باعث می شد من نقاط ضعف و قوت مطالعاتی ام را پیدا کنم و همچنین سطحم را نسبت به بقیه بسنجم.
- دیدن درصدها و ترازها بعد از هر آزمون، به من انگیزه ی دوباره برای درس خواندن می دهد.
- در تابستان برنامه ی راهبردی را چگونه اغاز کردید ؟
- همه ی دروس اجباری و اختیاری را همراه باهم پیش بردم.
- میانگین چند ساعت مطالعه در تابستان داشتید ؟ ایا به استراحت و تفریح هم توجه داشتید ؟
- روزهایی که مدرسه می رفتم بین۴تا۶ ساعت، و روزهای تعطیل ۷یا۸ ساعت، مطالعه ی عمیق با راندمان بالا، البته چند روز توانستم به ۱۰ساعت هم برسانم.
- بله، در کنار درس به تفریح هم می پردازم چون به نظرم درس خواندن بی وقفه و بدون استراحت از بازده می کاهد.
چند درصد از ساعت مطالعه ی خود به بخش نگاه به گذشته و چند درصد به بخش نگاه به اینده تخصیص دادید؟
- نگاه به آینده ۲۰٪ و نگاه به گذشته ۸۰٪
- ایا در کلاس های کمک اموزشی در طول تابستان شرکت می کنید ؟ از چه طریقی نقاط ضعف حود را به نقاط قوت تبدیل کردید ؟
کلاس های تابستانی مدرسه را شرکت می کردم.
روش هردرسی متفاوت است. مثلا برای درس فلسفه که سال گذشته درصدهایم معمولا حدود۵۰ بود، با فهم دقیق کتاب و مطالعه ی درسنامه های فراتر از کتاب سپس زیاد کردن تست های مروری، توانستم درصدهایم را بالاتر ببرم.
- نقاط قوت شما در تابستان در چه درس یا دروسی بود ؟
- عربی، ریاضی، فنون و اقتصاد نقاط قوت من بودند.
- از کدام منابع کانونی استفاده می کنید ؟ این منابع چه ویژگی هایی دارند ؟
- برای اکثر دروس از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده می کنم. کتاب های سه سطحی به دلیل اینکه مشخص شده هرسوال را چند درصد از دانش آموزان پاسخ داده اند و چند درصد جواب درست داده اند، باعث می شود در همان حین تست زنی خودم را با بقیه مقایسه کنم و متوجه شوم که سطح من دربرابر سوالاتی که برای بقیه سخت هستند، چگونه است.
- در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید ؟ توضیح دهید
- در روانشناسی و جامعه شناسی.
برای روانشناسی، زمان بیشتری را به تست های مروری اختصاص دادم.
اگر به بودجه بندی ازمونی نرسیده باشید , ایا هم چنان در ان ازمون شرکت می کنید ؟
- حتما. من آزمون هایی که به بودجه بندیشان نرسیده باشم را یک فرصت برای محک زدن خود می دانم. چون در آن صورت می توانم بفهمم که حتی بدون مطالعه ی دروس و با استفاده از محفوظات گذشته، می توانم نتیجه نسبتا مطلوبی بگیرم یا نه.
- ایا خانواده ی شما از روند کلی شما از ازمون ها مطلع هستند ؟
- بله. من بعد از هر آزمون کارنامه ام را با خانواده بررسی می کنم و درباره ی رشد و افت درصدها صحبت می کنیم.
- ایا پیش روی همراه با ازمون ها به روند کلی شما در مدرسه کمک می کند ؟
بله. باعث می شود در آزمون های تستی مدرسه عملکرد بهتری داشته باشم.
ایا تحلیل ازمون را از همان اغاز دوره تابستان اهمیت می دادید ؟ روش خود را بیان کنید .
- بله. من به صورت درس به درس، سوالات غلط و نزده؛ سپس سوالات ساده و دشوار را بررسی، و نکات را در کتاب یادداشت می کنم.
- مهم ترین ویژگی مثبت شما چیست که باعث شد پیشرفت کنید ؟
- از نظر خودم، مهم ترین ویژگی مثبت من این است که می دانم خداوند تلاشم را می بیند و همیشه کمکم می کند. من از درس خواندن لذت می برم و تلاش می کنم حین مطالعه، به وجهه ی کاربردی دروس نگاه کنم. همچنین هرروز هدفم را به خود یادآوری می کنم تا انگیزه ای بیشتری بگیرم.
چه توصیه ای به دانش اموزان دارید ؟
- نظم، برنامه مندی و پشتکار؛ کلید رسیدن به سکوهای بزرگ است.
دوست دارم این یادگاری را از من داشته باشید: همیشه نماز اول وقت باعث گشایش کارها می شود.
و مطمئن باشید که انرژی حاصل از ارتباط با خدا، بزرگترین منبع آرامش در دوره ی کنکور و همه ی مراحل زندگی است.
