حدیث صادقی : برنامه راهبردی برنامه‌ای منسجم و پایدار است

من در مدرسه همکلاسی هایم را می‌دیدم که آزمون‌ها را شرکت کردند و موفق هستند من هم ترغیب شدم که ثبت نام کنم همچنین خانواده هم این پیشنهاد را به من می‌دادند .

حدیث صادقی : برنامه راهبردی برنامه‌ای منسجم و پایدار است


نام و نام خانوادگی : حدیث صادقی

پایه : یازدهم تجربی 

نام شهر ، استان : گچساران ، کهگیلویه و بویراحمد 

سال‌های حضور در کانون : 2 سال

تعداد کل آزمون‌ها : 44 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر : کارمند ، لیسانس 

مصاحبه‌گر : الهه شجاعی

 
 

دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟ 

برای حفظ آمادگی تحصیلی شرکت کردم، به نظرم شرکت در آزمون تابستان باعث می‌شد که من در تابستان از درس دور نشوم.


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

من در مدرسه همکلاسی هایم را می‌دیدم که آزمون‌ها را شرکت کردند و موفق هستند من هم ترغیب شدم که ثبت نام کنم همچنین خانواده هم این پیشنهاد را به من می‌دادند .

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

آزمون‌های کانون باعث شد که من منسجم‌تر و اصولی درس بخوانم. همچنین باعث شد من از نقاط قوت و ضعف خودم آگاه بشوم و نقاط ضعفم را برطرف کنم و نقاط قوتم را حفظ کنم. 

 

چرا در این آزمون‌ها شرکت کردید؟

آزمون‌ها باعث می‌شد من شناخت خوبی از خودم کسب کنم. سعی می‌کردم حتی اگر خوب هم مطالعه نکرده بودم همیشه آزمون‌ها را به موقع شرکت کنم و این پیوستگی است که باعث موفقیت ما می‌شود.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 

پدر و مادر من مشوق اصلی من هستند. به من روحیه می‌دهند و استرس را از من دور می‌کنند .


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من ابتدا کارنامه اصلی را مشاهده می‌کنم، بررسی و تحلیل را روی آن انجام می‌دهم و بعد از چند روز برمی‌گردم و کارنامه اشتباهاتم را بررسی می‌کنم و نکاتی که درون آنها نهفته بوده و من متوجه آن نشدم را یادداشت برداری می‌کنم تا برای آزمون بعد دوباره اشتباهاتم را تکرار نکنم.

*کارنامه پنج نوع درس هم به من این شناخت را از خودم می‌دهد که در چه دروسی نیاز به تلاش بیشتر دارم و در چه دروسی همان روش خواندن را بکار بگیرم و حفظ کنم.

 

مطابق برنامه راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 

برنامه راهبردی برنامه‌ای منسجم و پایدار است، به همین دلیل من برنامه ریزی هایم را با توجه به آن انجام می‌دهم و آن را شخصی سازی می‌کنم. من بیشتر به صورت روزانه برنامه ریزی می‌کنم، ابتدا کارهایی که قرار است انجام دهم را لیست می‌کنم سپس اولویت بندی می‌کنم و با توجه به زمانی که دارم در برنامه قرار می‌دهم.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ 

درس زیست 

ابتدا کتاب درسی را مطالعه می‌کنم و کامل مسلط می‌شوم سپس به سراغ روش پرسش و پاسخ به صورت خلاصه‌وار از خود می‌روم. بعد از این کار به سراغ تمرین یادگیری می‌روم که با کتاب آبی قلم‌چی شروع می‌کنم و نکاتی که از آن دریافت می‌کنم و می‌تواند مرا در دام بیاندازد در کتاب درسی حاشیه نویسی می‌کنم.

 

در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ 

من به علت اینکه کتاب را ابتدا مسلط می‌شوم سپس به سراغ کتاب‌های کمک آموزشی می‌روم باعث شده بتوانم مفهومی این درس‌ها را فرا گیرم و مشکلی در امتحانات مدرسه نداشته باشم. 

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟  

درس فیزیک

ابتدا در این درس عملکرد ضعیف داشتم، با توجه به سوالات و نکات آموزشی معلم و نمونه سوالات بیشتری که در این درس حل می‌کردم و جهت تسلط بر مباحث از تست‌های کتاب آبی و سه سطحی کانون استفاده کردم که باعث قوت من در درس فیزیک شد.

 

روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دهید؟

در روزهای مدرسه میانگین حدود ۵ ساعت درس می‌خواندم و در روزهای تعطیل حدودا به ۸ ساعت الی ۹ ساعت می‌رساندم که میزان تست زدن به دروسی که در آن روز مطالعه می‌کنم بستگی دارد. اما در روزهای تعطیل حدود ۷۰ درصد از زمانم را به تمرین یادگیری اختصاص می‌دهم.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ 

به سراغ درس‌هایی که روی آنها هدف‌گذاری کرده بودم و عملکردم را نسبت به هدف‌گذاری خودم بررسی می‌کنم که آیا به نتیجه دلخواه رسیده‌ام یا نه؟

 


ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

ابتدا سوالاتی که اشتباه جواب داده‌ام را به دنبال علتش می‌گردم یا عدم تمرکز است یا عدم یادگیری کامل که در صورت عدم یادگیری کامل ابتدا سوال را مطالعه می‌کنم، داده‌ها را مشخص می‌کنم و سعی می‌کنم در کتب درسی یا جزوه معلم آن مبحث از سوال را پیدا کنم اگر پیدا نکردم از روی پاسخنامه نکات سوال را نوشته و دوباره به حل سوال اقدام می‌کنم

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟ 

بله، این دفتر باعث می‌شود من متوجه شوم که ساعت مطالعه من به صورت مفید چقدر است. در پایان هفته عملکرد خود را مشاهده کنم و با هفته‌های قبل مقایسه کنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

کتاب آبی، سوالات سطح بالا و مفید دارد که باعث تسلط من بر کتاب شده و کتاب سه سطحی ریاضی سوالات نکته دار و چالشی زیادی دارد.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 

برخی مواقع در همان روز آزمون و برخی مواقع در پنج شنبه هفته اول. ابتدا یک درس را انتخاب می‌کنم با توجه به چند از ده ها سپس سوالات اشتباه را شروع به بررسی و تحلیل می‌کنم و بعد به سراغ سوالات نزده می‌روم و در آخر سوالات درست را هم مطالعه می‌کنم زیرا ممکن است نکته‌ای داشته باشد که لازم به یادداشت باشد.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

تصمیم گرفتم که دروس را مفهومی وار مطالعه کنم و تعداد تست هایم را افزایش دهم .

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟ 

احساس مسئولیت نسبت به زحماتی که مشاور و معلمانم و پدر و مادرم برای من می‌کشند و داشتن هدف.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟ 

بله، من معمولا در جمعه‌های بعد از آزمون کامل استراحت می‌کنم و با خانواده وقت می‌گذرانم. در بعضی مواقع هم که از عملکرد خود در طول هفته راضی بودم، به خودم جایزه می‌دهم و عصر چهارشنبه را استراحت می‌کنم و به فعالیت‌های غیردرسی مثل ورزش و... می‌پردازم. 

 

 آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟ 

بله، یکی از علت‌هایی هم که باعث موفقیت بیشتر می‌شود هم فکری دوستان با هم است. جمعی درس خواندن باعث می‌شود نکاتی را که هر یکی از ما می‌دانیم به یکدیگر بگوییم و رفع اشکال شود و عملکرد هم بهتر می‌شود.

 

به چه دلیل این رشته را انتخاب کردید؟ 

این رشته احساس خوبی به من می‌دهد ، درس‌های رشته تجربی را دوست داشتم، مخصوصا زیست و فیزیک که باعث شد من بسیار به رشته تجربی علاقه مند باشم.

 

نقش پشتیبان را در کانون چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

امسال بیشترین نقش را در پیشرفت تحصیلی من پشتیبانم داشتند ، ایشان با علاقه آموزش‌های لازم را به من یاد دادند و به سوالاتم جواب‌های خوب و منطقی می‌دادند.

 

Menu