"تستهای جمع بندی را در خرداد ماه کار کنید"
نام و نام خانوادگی : محمد گنجی برزگر
نام شهر و استان : محمدیه ، قزوین
رتبه سال 1401 : رتبه 355 منطقه 2 و 918 کشوری کنکور انسانی
رشته و دانشگاه قبولی : مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
سال های حضور در کانون : 1 سال
شغل و تحصیلات پدر : راننده کامیون ، دیپلم
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم
مدرسه: نمونه دولتی اقمشه
مصاحبه گر : آرش فتحعلی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
دوستانم در آزمونهای کانون شرکت میکردند و من هم به توصیه آنها در آزمونها ثبت نام کردم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
4 دستاورد مشخص داشتم :
1-نحوه ی آزمون دادن را آموختم 2-خودم را در جلسه آزمون کنترل کردم 3- استرسم کم شد 4-مدیریت زمان را آموختم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟
منطبق بر برنامه ی راهبردی پیشروی داشتم و بعضی زمانها از برنامه بیشتر میخواندم.
کدام درسها نقطه قوت بود؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
علوم اجتماعی نقطه قوت من بود که در کنکور 95% زدم.
4 روش مشخص را اجرا کردم:
1-سوالات کنکورهای قبل را تمرین کردم 2-کتاب درسی را اولویت قرار دادم 3- به جای حفظ کردن کتاب، کلیدواژه ها را استخراج کردم 4-از عید به بعد فقط مرور داشتم و تست کار کردم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟
در درس عربی ضعیف بودم و درصدم حدود 30 بود که در کنکور به 55% رسید. در درس روان شناسی هم خوب نتیجه نمیگرفتم که در کنکور 80% زدم.
3 روش برای عربی به کار بردم:
1-زمان بیشتری در برنامه هایم به عربی اختصاص دادم 2-لغات عربی را حفظ کردم 3-یک روز در میان با تست مطالبی که خوانده بودم را مرور میکردم.
برای درس روان شناسی نیز مفهومی خواندن را شروع کردم و به جای اینکه مطالب را حفظ کنم بین مباحث از طریق تصویرسازی ارتباط برقرار کردم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
میانگین حدود 8 ساعت مطالعه داشتم که 70% به تست زدن اختصاص میدادم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
سه سطحی های اقتصاد و روانشناسی را تهیه کرده بودم. این کتابها چون سوالات طبقه بندی شده از ساده به دشوار دارد موجب میشد مطالب در ذهن من به خوبی جا بیافتد و جذابیت بیشتر برای من این بود که این تیپ بندی بر اساس سوالات آزمونهای کانون در سالهای گذشته است و بسیار قابل اتکا است.
عربی عمار هم استفاده میکردم ویژگی اصلی این کتاب این بود که با زبان بسیار ساده و قابل فهم و بسیار خلاصه نکات هر درس را آموزش میداد.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
رشته ی دیپلم من تجربی بود اما در کنکور انسانی شرکت کردم به همین دلیل درس ریاضی من بهتر بود برای همین تصمیم گرفتم بر درس ریاضی تمرکز ویژه ای داشته باشم و توانستم ریاضی را در کنکور 65% بزنم.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
جمعهها بعد از آزمون به همراه دوستانم فوتسال بازی میکردیم و بعضی جمعه باهم بیرون میرفتیم.
اقداماتی که در دوران طلایی انجام شد و موجب افزایش میانگین تراز شما شد چه بود ؟
خانواده من در عید مسافرت بودند و شرایط برای درس خواندن من بسیار مناسب بود:1- روزنامهوار کتابها را خواندم 2- تستهای مبحثی از درسهای پایه و دوازدهم کار کردم 3- تست جمع بندی کار کردم.
چه راه کارهایی برای بالا بردن تراز و ساعت مطالعه خود به کار بردید که نتیجه بخش بود ؟
برای خودم با خیال پردازی ایجاد انگیزه میکردم، بعضی وقتها برای خودم پاداش در نظر میگرفتم برای مثال زمانهایی که به هدف گذاری ساعت مطالعه ی روزانهام میرسیدم به خودم قول دیدن سریال را میدادم.
برای دانش آموزانی که همانند شما در نیمسال اول تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه ای دارید؟
در ایام امتحانات تعادل برقرار کنند، با توجه به تاثیر 40% قطعی معدل در کنکور، درسهای سال دوازدهم را خوب بخوانند و حتما از این درس ها تست هم کار کنند که با یک تیر دو نشان بزنند و توصیه آخر اینکه حتما تستهای جمع بندی را در خرداد ماه کار کنند.