- «هر آزمون برای من به منزله ی یک کنکور است.»
نام و نام خانوادگی : امیرعلی الیاس پور
پایه : دوازدهم تجربی (فارغالتحصیل)
نام شهر ، استان : کرمانشاه ، کرمانشاه
میانگین تراز : 6500
سالهای حضور در کانون : 3 سال
تعداد کل آزمونها : 92 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : کارمند علوم پزشکی ، کارشناسی مامایی
شغل و تحصیلات پدر : کارمند شرکت نفت ، کارشناسی مدیریت
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
- از طریق تبلیغهای تلویزیونی و همچنین به سفارش دوستان و آشنایان که خود آنان با کمک آزمونهای کانون در دروس تحصیلی خود پیشرفت کرده بودند، آشنا شدم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
- پیشرفت تحصیلی در دروس به جهت آمادگی برای کنکور تجربی
- چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
- هدف من از شرکت در آزمون کسب مهارت لازم در هنر آزمون دادن بود. از جمله مهارت تست زدن، مهارت کنترل زمان و همچنین مهارت کنترل شرایط آزمون. از آنجایی که این آزمون دری بود برای ورود به فضای کنکور هیچوقت احساس خستگی برای شرکت در این آزمونها نداشتهام. هر آزمون برای من به منزله ی یک کنکور است.
- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ چه کمکی به شما میکنند؟
- پدر و مادرم
- والدینم با فراهم کردن نیازهای من برای تحصیل از جمله کتاب ، کلاس ، آزمون و ... نقش بسزایی در پشتیبانی من تا اینجای کار داشتهاند. علاوه بر حمایت مالی شاهد حمایتهای معنوی آنان در طول سال تحصیل نیز بودهام. آنها حداکثر تلاش خود را برای تامین محیطی آرام به جهت آسودگی خاطر من برای مطالعه کردهاند. انشالله با نتیجه مطلوب گرفتن زحمات آنها را جبران میکنم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟
- بله ، سعی من بر این است که پیشروی دروس خود را همگام با آزمونها و برنامههای راهبردی آزمون پیش ببرم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟
- دو درس شیمی و زیست
- برای زیست ابتدا سعی میکنم به مطالب کتاب درسی کامل مسلط شوم و بعد به سراغ تست و یادداشت نکات مهم بروم.
- برای شیمی نیز همین روش مطالعه را دارم. البته شرط علاقه به این دروس عامل مهمی بود که توانایی من را برای تسلط به آنها بیشتر کرد. در آزمونها به طور معمول برای این دو درس درصد بالا و قابل قبولی کسب میکنم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
- بله، درس ریاضی
- با شرکت در کلاس دبیر مجرب در این درس تا جای ممکن نقطه ضعف خود را به نقطه قوت تبدیل کردم.
- روزی چند ساعت درس میخوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدهید؟
- حدود 12ساعت زمان ثابتم برای درس خواندن است و حدود نیمی از این زمان صرف تست زدن میشود.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
- ابتدا دروسی که نقطه قوت من هستند مثل شیمی و سپس دروسی که نقطه ضعفم هستند. با تحلیل درست آزمون و مشخص کردن مطالبی که ایراد داشتهام سعی میکنم تا برنامهای مناسب مشخص کنم تا در آزمونهای بعدی درسی را که ضعیف بودهام با توانایی بیشتری پاسخ دهم.
- آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
- والدینم جویای کیفیت کار من هستند. اگر در یک آزمون ضعیف عمل کنم آنها به خاطر اطمینان خاطری که به من دارند واکنشی همراه با حمایت و پشتیبانی نشان میدهند.
- دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
- بله، وجود سطر و ستونهای درس-زمان این امکان را به من داده است تا ساعت مطالعه هر درس را با جزئیات لازم یادداشت کنم. به این نحوه ، سردرگمی در مراحل درس خواندن برای من به حداقل میرسد.
- کدام یک از کتاب های کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
- کتابهای سه سطحی کانون
- این کتاب سوالات را در سطوح مختلف از لحاظ سختی دسته بندی کرده که این فرصت را برای دانش آموزان فراهم آورده تا خود را با استفاده از این کتاب به چالش بکشند.
- از کلاس چندم در آزمونهای کانون شرکت کردید؟ تا امروز در چند آزمون برنامهای کانون شرکت کردید؟
- از کلاس یازدهم
- من کل آزمون های سالانه را شرکت کردهام حتی اگر آمادگی کامل را نداشتهام ولی همچنان حضور پیدا کردم تا دروسی را که مسلطتر هستم پاسخ بدهم.
- آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت کردهاید؟
- بله، شرکت در آزمونی همچون آزمون مشابه پارسال این امکان را برایم فراهم میآورد تا روز قبل از آزمون آمادهتر و مسلطتر شوم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در روز بعد از آزمون تحلیل را انجام میدهم. ابتدا سوالات غلط و اشکالات خود را مشخص میکنم و سعی میکنم با استفاده از برنامهریزی مناسب اشکالات را در پیشرویهای بعدی جبران کنم.
- دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟
- بیشتر به این قصد بود که دروس سال پیش را مجددا مرور و مطالعه کنم.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتهاید؟
- تصمیم گرفتهام در نیمسال دوم ساعت مطالعهام را افزایش دهم.
- فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
- شوقی که برای قبول شدن در دانشگاه دارم از دید بنده عامل مهمی است که باعث میشود بدون خستگی خوب درس بخوانم.
- آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
- بله، به موسیقی گوشی میدهم یا در اواخر هفته به پیادهروی همراه با دوستم میروم.
- قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟
- بله، کتاب های داستان کودکانه برایم میخواندند.
- آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
- بله، اغلب اوقات در مورد آزمونها و سوالات به گفتوگو میپردازیم. دوستان من همگام و همراه من با آزمونها پیشروی میکنند.