گفت‌و‌گو بامهدی رضا کاشانی؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

چون آزمون‌ها فوق العاده باعث منظم شدن من می‌شد یعنی برنامه راهبردی به من کمک می‌کرد که استمرار در درس خواندنم را حفظ کنم و بین مطالعه هایم وقفه طولانی مدتی نمی‌افتاد و به طور کلی باعث بهتر درس خواندن

گفت‌و‌گو بامهدی رضا کاشانی؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان


مهدی رضا کاشانی

 پایه :دهم تجربی

 شهر و استان : گرگان استان گلستان 

میانگین تراز نهم : 6905 

تعداد آزمون : 87 آزمون 

تعداد سال های حضور در کانون : 5 سال


مصاحبه کننده : علی رضا رفاهی فرد



چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

چون آزمون ها فوق العاده باعث منظم شدن من می شد یعنی برنامه راهبردی به من کمک می کرد که استمرار در درس خواندنم را حفظ کنم و بین مطالعه هایم وقفه طولانی مدتی نمی افتاد و به طور کلی باعث بهتر درس خواندن من می شد.


آیا در این سال‌ها در آزمون‌های کانون غیبت کرده‌اید؟

خیر من تا الان در هیچ آزمونی غیبت نکرده ام و به نظر خودم این یکی از نکاتی است که باعث شده بتوانم پیشرفتم را از روز اول تا به الان کاملا احساس کنم. 

 

آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟

بله در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنم و اهمیت بالایی برایم دارد، چون می دانم به من  در پیشرفت تراز کمک زیادی می کند. 

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟

همان عصر جمعه بعد از آزمون، آزمون را تحلیل می کردم تا برای آزمون بعد اشتباهاتی را که در این آزمون انجام داده ام تکرار نکنم.

 

آیا برنامه‌ی مدرسه با برنامه‌ی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟ 

معمولا چون که هر دو برنامه ریزی بر اساس برنامه آموزش و پرورش تعیین می شود فاصله زیادی بین مطالب نمی افتاد اما دلیل اصلی ای که باعث می شد من استرسی بابت این موضوع نداشته باشم. پیش خوانی درس ها بود برای مثال در درس ریاضی من به همراه پدرم پیش خوانی را انجام می دادم و همین موضوع دلیلی بود برای اینکه من نگرانی ای بابت عقب ماندگی از برنامه نداشته باشم.


در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟

مطالعه من سقف خاصی نداشت و تا جایی که می توانستم هر روز مطالعه را انجام می دادم اما به طور میانگین در روز های مدرسه 3 تا 4 ساعت و در روزهای تعطیل 6 تا 7ساعت مطالعه را داشتم .


از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟ 

من تقریبا از تمام کتاب های سه سطحی کانون در تمامی دروس استفاده می کردم و رضایت کامل هم داشتم چون که سوالات سطح بالایی دارد و سوالات مشابه زیادی هم با آزمون ها دارد.

 از کتاب های آبی هم گه گاهی استفاده می کردم اما چون سطح درسی ام  بالاتر بود بیشتر تمرکزم روی کتاب های سه سطحی بود. 


برای استعداد تحلیلی از چه کتابی استفاده می‌کردید؟

برای استعداد تحلیلی هم از منابع قلم چی استفاده می کردم و چون علاقه زیادی به این درس داشتم وقت زیادی را برای آن صرف می کردم و در نهایت در آزمون تیزهوشان در قبولی من بسیار موثر بود. 


کدام درس‌ها جزو نقاط قوت شما هستند؟

نقطه قوت ثابت من در آزمون ها درس ریاضی بود چون که از بچگی علاقه زیادی به تحلیل سوالات داشتم و همچنین پدرم با همراهی من در این درس باعث ایجاد علاقه بیشتر من نسبت به این درس می شد.

 

روش مطالعه‌ی شما در این درس‌ها چگونه بود؟

ابتدا پیش خوانی می کردم و مبحث را به خوبی یاد می گرفتم بعد از آن به مدرسه می رفتم و درس را به طور کامل از معلم آموزش می دیدم و در مرحله آخر با حل تمرین های کتاب و زدن تست به طور کامل درس را جمع بندی می کردم .

 

آیا پدر و مادرتان کانونی بودند؟ یا از قبل با کانون آشنا بودند؟چگونه؟

بله مادر من کانونی بودند و خب اصلی ترین عامل ثبت نام من در کانون ایشان بودند.

 

 آیا در دوران طلایی نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامه‌ی مشخصی داشتید؟ 

بله کاملا برنامه ریزی شده درس می خواندم و از فرصتم استفاده می کردم و تنها یک روز عید را استراحت کردم و در بقیه روز ها کاملا به درس و مطالعه ام می پرداختم.

 کتاب نوروز هم اصلی ترین منبع من بود و چون به صورت آزمونی بود من را بیشتر به سمت خودش سوق می داد. 

 

با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟

 بیشتر رقابت من با خودم بود چون که تقریبا در تمام آزمون ها در مدرسه و شهر رتبه اول را کسب می کردم و بیشتر تمرکزم روی افزایش تراز بود تا رتبه. 

 

Menu