گفت‌و‌گو با بنیامین دنیایی ، دانش آموز برتر دوازدهم انسانی

من این دو پایه را با روش بازیابی خواندم یعنی اول از خودم آزمون گرفتم بعد سراغ مباحثی که فراموش کردم رفتم و با تست زیاد آنها را مرور کردم

گفت‌و‌گو با بنیامین دنیایی ، دانش آموز برتر دوازدهم انسانی


«من این دو پایه را با روش بازیابی خواندم یعنی اول از خودم آزمون گرفتم بعد سراغ مباحثی که فراموش کردم رفتم و با تست زیاد آنها را مرور کردم.»


نام و نام خانوادگی : بنیامین دنیایی

مقطع : دوازدهم انسانی

نام شهر ، استان : اسلامشهر ، تهران

میانگین تراز : 7757

سال های حضور در کانون : 2 سال (یازدهم و دوازدهم)

تحصیلات و شغل پدر : فوق دیپلم ، کارگر شرکت پروفیل

تحصیلات و شغل مادر : دیپلم ، خانه دار

مدرسه : نمونه شیخ کلینی


مصاحبه گر : آرش فتحعلی


  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

ما خانواده ی 5 نفره هستیم. من یک خواهر و یک برادر دارم که هر دو سال های گذشته در آزمون های کانون شرکت می کردند و هر دو در دانشگاه های سراسری تهران قبول شدند. بنابراین وقتی در منزل ما صحبت از کنکور می شد همه به اتفاق اسم کانون را می آوردند و مشوق اصلی من برای ثبت نام در کانون نیز خواهرم بودند که فارغ التحصیل دانشگاه امیر کبیر هستند.


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

تا کلاس نهم بسیار بازیگوش بودم و زیاد درس نمی خواندم هیچ دغدغه ای جز بازی نداشتم. بیشتر زمانم را در گیم نت سپری می کردم و بیشتر درس هایم را  شب امتحان می خواندم. واقعیتش را بخواهید آن سال از این شرایط خسته شده بودم و تصمیم گرفتم برای قبول شدن در مدرسه نمونه سخت درس بخوانم که اتفاقا تلاشم نتیجه داد و در مدرسه نمونه کلینی قبول شدم سال دهم با ورد به مدرسه ، جو روانی حاکم بر آنجا بر من اثر کرد و من با دیدن دانش آموزان درس خوان مدرسه تصمیم گرفتم به مطالعه ام نظم بدهم و وقتی در سال یازدهم در کانون ثبت نام کردم این نظم به واسطه ی برنامه ی راهبردی کانون برایم شکل گرفت و من در ریل منظم شدن قرار گرفتم و جو رقابتی مدرسه با چاشنی الزام از طرف خانواده موجب پیشرفت من در درس خواندن شد. در واقع اگر من به کانون نمی آمدم با شناختی که از خودم دارم قطعا مسیرم این نمی شد.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟ 

اگر به طور دقیق بخواهم بگویم 3 گروه از 3 زاویه کارهای من را پیگیری می کردند: 1- خواهرم که بیشتر از نظر انگیزشی و درسی با من کار می کنند  2-مادرم که بیشتر جنبه ی تنبیهی و تشویقی با من کار می کنند و تاکید زیاد بر خواندن درس هایم به صورت متعادل دارند 3-برادرم که نقش آنالیزور درسی را برایم دارند و کارنامه هایم را با عدد و درصد تحلیل می کنند.

گفت‌و‌گو با بنیامین دنیایی ، دانش آموز برتر دوازدهم انسانی

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟ 

در تمامی آزمون های هدف گذاری شرکت می کنم. آزمون هدف گذاری سطح پایین تری نسبت به آزمون اصلی دارد و برای تعیین سطح قبل از آزمون اصلی بسیار مفید می باشد من بعد از آزمون هدف گذاری شناخت دقیقی از نقاط قوت و ضعفم پیدا می کنم و در هفته ی دوم روی آنها کار می کنم، کاربرد دیگر آزمون هدف گذاری برای من تسلط بر مدیریت زمان بود که توانستم تکنیک های ضربدر و منها و استراتژی بازگشت را تمرین کنم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید؟

از دو کارنامه : 1- کارنامه اصلی 2- کارنامه  اشتباهات

در کارنامه ی اصلی تراز برایم مهم نیست و بیشتر درصدها را مهم می دانم به این علت که خودم را به صورت درصدی با آزمون قبلی مقایسه می کنم.

کارنامه اشتباهات را دوست دارم به این علت که اشتباهاتم را متوجه می شوم و با استمرار و حل تمرین بیشتر از آن مباحث می توانم به تسلط برسم و بعد از چند ماه مجدد وضعیتم را بررسی می کنم و متوجه پیشرفت خودم در درس هایم می شوم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟

به علت این که به صورت غیرحضوری به مدرسه می روم اصلی ترین برنامه ی من برنامه ی راهبردی کانون است و طبق سرفصل های آن پیشروی می کنم.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در درس ریاضی بسیار ضعیف بودم طوری که مخرج مشترک ساده را بلد نبودم و خواهر من که رشته ی ریاضی در دانشگاه می خوانند بابت این موضوع بسیار ناراضی بودند و نمی توانستند کاری برایم انجام دهند. من از سال دهم به فکر ترمیم درس ریاضی افتادم و ریاضی را به صورت پایه ای و از کتاب هشتم شروع به خواندن کردم. در سال دوازدهم 3 کار را انجام می دهم : 1- روزی 2 پارت ریاضی می خوانم  2- از فیلم های آموزشی رایگان در اینترنت استفاده می کنم 3-از آزمون های سال های گذشته کانون استفاده می کنم و تست زیاد حل می کنم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟

به علت اینکه به صورت غیرحضوری تحصیل می کنم روزی 10 ساعت مطالعه دارم. نسبت ساعت مطالعه تستی به تشریحی به دو عامل بستگی دارد: 1- درس های مهارتی مانند آرایه ها، قرابت، عروض و... 70% تستی می خوانم و 30% تشریحی  2- درس های مفهومی برعکس یعنی 70% تشریحی می خوانم و 30% تستی کار می کنم چرا که اعتقاد دارم درس را باید حفظ شد نباید حفظ کرد! 

 

  1. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟

اول رتبه بعضی درس ها را نگاه می کنم و درس هایی که انتظار دارم نتیجه ی خوبی بگیرم را نگاه می کنم و در صورتی که بر خلاف انتظارم آن درس را خراب کرده باشم بلافاصله تحلیل آزمون را انجام می دهم و بیشتر از سایت کانون و بخش تحلیل آزمون، فیلم های آن مباحث را می بینم که بسیار برایم مفید بوده است.

 

دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده اید چه بود؟

تابستان فرصت بسیار مناسبی برای مرور درس های پایه دهم و یازدهم است. من این دو پایه را با روش بازیابی خواندم یعنی اول از خودم آزمون گرفتم بعد سراغ مباحثی که فراموش کردم رفتم و با تست زیاد آنها را مرور کردم. به نظر من با این روش خیلی خوب توانستم درس های دهم و یازدهم را در زمان مناسب مرور کنم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟ 

تجربه ی درسی من در نیم سال اول و سال قبل موجب شد تا من زمان بیشتری را به جای درس خواندن بر تست زدن بگذارم ، در واقع به این نتیجه به صورت عملی رسیدم و نتیجه ی آن را نیز دیده ام اما به صورت کلی بر 3 آیتم در نیم سال دوم هدف گذاری کرده ام: 1-افزایش ساعت مطالعه به بالای 10 ساعت در روز 2-بالا بردن تعداد تست های آموزشی و همین طور تست های سنجشی 3-ناامید نشدن و دوری از حاشیه

 

فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟

من روحیه ی جنگنده و جنگجو دارم و برای رسیدن به هدفم تلاش مستمر می کنم. یکی از اهداف من در آینده خدمت به کشورم است که فکر کردن به همین موضوع انگیزه ی مرا چندین برابر می کند.

 

قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟

در دوران پیش دبستانی مادرم مرا به کلاس خطابه می بردند و آن زمان خواندن را یاد گرفتم و سال اول دبستان کتاب تاریخ ساسانیان را کامل خواندم و همچنین کتاب خسرو پرویز را نیز در آن سال خواندم.

مادرم قرآن را با زبان اشاره و از استاد علامه طباطبایی به من آموزش می دادند و پدرم هر شب برای من داستان های تاریخی و دینی می خواندند و فردای آن روز من همان داستان ها را از حفظ برای پدرم تعریف می کردم.


نظرت در مورد پشتیبان ویژه ات چیست؟

آقای علی غلامی برای من زمان زیادی می گذارند ایشان خودشان رتبه ی 7 منطقه در رشته ی انسانی هستند بارها شده است که مدت زمان مکالمه ی من با ایشان طولانی شده اما همیشه با روی باز تمام سوالات من را پاسخ دادند و ارتباط گرم و صمیمی با من دارند که از ایشان کمال تشکر را دارم.

 

 

نمودارهای پیشرفت بنیامین دنیایی را در لینک زیر ببینید:

«نمودارهای پیشرفت بنیامین دنیایی»

Menu