جدول فراشناخت و تصمیم دانش‌آموزان دبستان (جلسه 22 مهر)

بررسی جدول فراشناخت در کارنامه جدید مهر ماه و هدفگذاری و تصمیمات دانش‌آموزان دبستانی برای آزمون بعدی خود بر اساس جدول

جدول فراشناخت و تصمیم دانش‌آموزان دبستان (جلسه 22 مهر)

در جلسه روز جمعه 22 مهر که اولین آزمون سال تحصیلی است با دو تغییر مهم در کارنامه آشنا شدیم.

فراشناخت به معنی آگاهی نسبت به روند مطالعه و یادگیری می باشد و در واقع نوعی شناخت درباره‌ی شناخت است.

هدف اساسی در آموزش مهارت‌های فراشناختی، خودکنترلی و خودآموزی می باشد تا بتوانید فرآیندهای شناختی خود را در جهت اهداف خویش، هدایت و کنترل کنید. مهارت‌ها و راهبردهای فراشناختی به شما امکان می‌دهد تا به انتخاب، کنترل، نظارت، مدیریت و بهبود روش‌های مطالعه‌تان بپردازید.

وقتی آزمون را بررسی می‌کنید در هر درس می‌توانید سه چیز را مشخص کنید و در جدول فراشناخت بنویسید.

اول اینکه در هر درس مشخص کنید آیا به اندازه‌ی کافی وقت گذاشته‌اید یا نه؟ و آیا روش‌تان در آن درس خوب بوده است؟

دومین نکته، هدف گذاری‌تان برای آزمون بعدی است. آیا می‌خواهید نمره‌ی چند از ده را برای آزمون بعدی در همان حد نگه دارید؟ یا اینکه مثلا یک یا دو واحد بیشتر کنید.

 سومین موضوع تصمیم‌های شماست. برای هر درس یک تصمیم بنویسید. آن درس را می‌خواهید چند ساعت بخوانید؟ و با چه روشی بخوانید. هر بار فقط یک یا دو تصمیم بگیرید اما آن‌ها را اجرا کنید.

در اینجا بخشی از تصمیم‌های دوستان‌تان را که در جلسه روز آزمون برای آزمون بعد تصمیم گرفتند را برای شما آورده‌ایم. خواندن این تصمیم‌ها و روش‌ها باعث می‌شود که شما هم در مورد خودتان تفکر کنید و به شناخت برسید. یا روش خاص خودتان را کشف کنید.

افزایش ساعت مطالعه

تسنیم حامدفر بورسیه آنلاین سوم دبستان: 

ریاضی را بیشتر بخوانم و تست حل کنم.

افزایش سرعت عملکرد در آزمون

فاطمه زهرا‌ اسمعیلی تهران شرق‌ سوم دبستان:

تصمیم گرفتم حتما باید حضوری آزمون بدم، متوجه شدم سرعتم کمه و روی استرسم کار کنم.

مسعود فیاض تهران شرق چهارم دبستان: 

من در درس علوم وقت گذاشتم و خوب جواب دادم ولی در ریاضی زمان کمتری گذاشتم و سرعت جواب دادنم کم بود.

افزایش تعداد تست

رهام‌ مولوی بندر کنگ و چارک‌ چهارم دبستان: 

رياضي و علوم در حد مدرسه خوندم اما كتابهاي سه سطحي رو نخوندم. رياضي رو بايد بيشتر بخونم و تمام تست‌هاي سه‌سطحي رو بزنم.

تعیین میزان مطالعه

سپیده‌ علیزاده بورسیه آنلاین‌ چهارم دبستان: 

من در آزمون دیگر می‌خواهم ۲ ساعت برای هر درس بخوانم.

النا آقاجری نژاد چهارم دبستان زیدون: 

من تصمیم گرفتم 15ساعت درس بخوانم.

تغییر روش مطالعه

فاطمه زهرا‌ اسمعیلی تهران شرق‌ سوم دبستان:      

به اندازه برای علوم وقت گذاشتم ولی باید روشم را تغییر بدهم چون متوجه شدم درک سوال رو ضعیف هستم.

کشف روش مطالعه

سیدپارسا‌ غفرانی هرمزی شهریار‌ چهارم دبستان: 

در درس علوم مثل تابستان هم کتاب رو دقیق بخوانم هم حداقل روزی ۵۰ تست بزنم.

امیرعباس‌ شهدادی بورسیه آنلاین‌ چهارم دبستان: 

من اول کلاس شرکت کردم، حالا باید کتاب‌های پرتکرار رو کار کنم و بعدش کتاب‌های سطح بالایی مثل کتاب سه‌سطحی


شما هم تصمیم‌های خودتان را در زیر این مطلب برای ما بنویسید، و این تصمیم‌ها را برای خودتان هم یادداشت کنید و در آزمون بعد بررسی کنید که چقدر به تصمیم خود عمل کرده‌اید؟ و چقدر این تصمیم به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کرده است؟

3/23/2023 5:48:46 AM