خودتان را معرفی کنید.
امیرمهدی امامی، رتبه 10 کشور، کنکور تجربی 1401، از شهرستان زنجان
چند سال در کانون بوده اید؟
2 سال، یازدهم و دوازدهم.
شغل پدر و مادرتان چیست؟
پدر، کارمند دادگستری و مادر، خانه دار.
به پیشنهاد چه کسی به کانون آمدید؟ واکنش پدر و مادرتان چه بود؟
به پیشنهاد مدرسه و خانواده.


بعضی از دانش آموزان میگویند اوایل شرکت در آزمونها برایمان جدی نبود و بعد جدی گرفتیم. شما از چه زمانی آزمونها را جدی گرفتید؟
از همان ابتدا آزمون ها را جدی می گرفتم و برای من هر آزمون مانند یک کنکور بود.
استراتژی اصلی شما در مطالعه در سال دوازدهم چه بود؟
در تابستان بیشتر مباحث پایه را می خواندم، به طوری که 2 بار در طی تابستان دروس پایه را مرور و جمع بندی کردم و در طول سال نیز وقت من صرف خواندن مباحث جدید دوازدهم می شد و سعی کردم تمام مباحث را تا اسفند ماه تمام کنم.
بعضی از دانش آموزان تصور میکنند رتبههای تک رقمی کنکور در هیچ درسی مشکل ندارند، آیا این تصور درستی است؟
خیر. من در درس فارسی و ریاضی دوازدهم دچار مشکل بودم که با افزایش ساعات و تست زدن توانستم جبران کنم.
خودتنظیمی را در روز کنکور به چه صورت انجام دادید؟
سعی کردم همه چیز را فراموش کنم و کنکور را مثل یکی از آزمون های کانون در نظر بگیرم و با توکل بر خدا توانستم بر استرس خودم غلبه کنم.
از مدیریت خودتان در جلسهی کنکور چه ارزیابیای دارید؟
خوشبختانه توانستم تکنیک ضربدر و منها را به خوبی اجرا کنم و مشکل خاصی برایم پیش نیامد.
روشهای مدیریت زمان را چند بار تمرین کردید؟
از ابتدا که وارد کانون شدم، روی مدیریت زمان تاکید زیادی داشتم و توانستم در جلسه کنکور به خوبی مدیریت کنم.
پیوستگی شما به آزمونها در دو سال آخر چقدر بود؟
در همه آزمون های یازدهم و دوازدهم شرکت کردم.
در یک آزمون سال دوازدهم که افت کردی و رتبهی دورقمی داشتی واکنش پدر و مادرت چه بود؟ واکنش خودت چطور بود؟
اولش خیلی ناامید شدم ولی با کمک پدر و مادرم توانستم دوباره به روال سابق برگردم. در سال آخر مجازی بودن آزمون ها کمی اذیتم کرد ولی ناامید نشدم و به راهم ادامه دادم.
در دورهای که در کانون بودی، چه چیزهایی یادگرفتی که در آینده نیز ادامه خواهی داد؟
بهترین چیزی که یاد گرفتم، ممارست و پشتکار بود و امیدوارم در آینده هم بتوانم ادامه بدهم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ چه کمکی برایت بود؟ روزی هم که درس نمیخواندی، مینوشتی؟
بله. در دفتر برنامه ریزی ساعات مطالعه هر درس و زمان مربوط به آن را یادداشت می کردم. حتی زمان های تفریح و استراحت خودم را هم ثبت می کردم.
در مطالعه، روش بازیابی را اجرا میکردی یا درس خواندن؟
در هفته اول ابتدا روش خواندن و در هفته دوم روش بازیابی را اجرا می کردم.
در زمان مطالعه چند درصد متنی میخواندی و چند درصد آزمون بود؟
در هفته اول و 3 روز اول مطالعه و روزهای بعد تا آزمون تست کار می کردم.
چند ساعت در روز مطالعه میکردی؟
ساعات مطالعه من متغیر بود و بعضی روزها 5-4 ساعت و بعضی از روزها هم تا 10 ساعت مطالعه داشتم.
آیا درسی بود که در آن روش درس خواندت را تغییر داده باشی و نتیجه گرفته باشی؟
بله. درس زیست شناسی که ابتدا بیشتر به صورت تستی کار می کردم و نتیجه خوبی نمی گرفتم، اما با عوض کردن روش و توجه بیشتر به کتاب درسی و متن و اشکال آن توانستم زیست شناسی را به نقطه قوت خودم تبدیل کنم.
در طول روز به سایت کانون مراجعه میکردی؟
بله. در ساعات استراحت سایت کانون را چک می کردم.
از کدام کارنامهها بیشتر استفاده میکردی؟
کارنامه اشتباهات و مبحثی. روز جمعه و شنبه بعد از آزمون، تحلیل را انجام می دادم.
پدر و مادر و خواهرت در این دوران چه کمکی به تو میکردند؟
پدر و مادرم خیلی به من روحیه می دادند و موقعی که آزمون را خراب می کردم با دلگرمی و پشتیبانی کمک می کردند به روال قبل برگردم.
نظرت در مورد آزمونهای کانون چیست؟
از نظر برنامه راهبردی، کانون بهترین برنامه را ارائه می دهد. از نظر سوالات نیز در بیشتر دروس شبیه کنکور بود. در کل می تواند آزمون خوبی برای آمادگی کنکور سراسری باشد.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردی؟
بله. بیشتر اوقات شرکت می کردم.
نظرت در مورد آزمونهای هدیه که غیرکانونیها هم درآن شرکت میکنند، چیست؟
این آزمون ها برای دانش آموزانی که تازه می خواهند با کانون آشنا شوند بسیار مناسب و خوب است.
طراحی مسیری را که طی کردی، از چه زمانی شروع کردید؟
من از خردسالی علاقه زیادی به پزشکی داشتم، و خدا را شکر توانستم به هدفم تا به اینجا برسم.
توصیهی شما برای کسانی که قرار است سال آینده کنکور دهند، چیست؟
توصیه من این است که زمان را از دست ندهند و با برنامه ریزی دقیق و ممارست و توکل حرکت کنند و ناامید نشوند.
