در جلسات دانش آموزی روزهای آزمون که در محیط اسکای روم برای پایه های مختلف برگزار می شود، سوال های مختلفی توسط آقای قلم چی مطرح می شود و دانش آموزان به این سؤال ها پاسخ می دهند.
برخی از پاسخهای دانش آموزان دهم و یازدهم ریاضی،تجربی و انسانی در جلسه 19 فروردین را با شما به اشتراک میگذاریم.
سؤال: شما در دوران آموزش مجازی پیشرفت کردید یا افت کردید؟
دانش آموز گرامی، پاسخ شما به این سوال چیست؟
شما نیز می توانید در ادامه همین مطلب در بخش کامنت ها پاسخ و نظر خود را بنویسید و به اشتراک بگذارید.
حسنا طالبی کناری یازدهم تجربی تهران شرق:
افت کردم، بخاطر اینکه تلاش بقیه رو نمیدیدم و نمیفهمیدم که در این زمانی که من هستم، باید تلاش کنم ....
فاطمه ابطال دهم تجربی تهران جنوب:
باعث پیشرفت شد، چون باعث شد خودآموزی داشته باشم و بیشتر مطالعه کنم.
نجیبه محمدی دهم تجربی مهاباد:
باعث پیشرفت شد، چون میتوانستم چندباره تدریس ها را ببینم و ساعات بیشتری را برای تمرین داشتم.
زینب علی نیا دهم تجربی نورآباد:
افت کردم چون برنامه خاص و منظمی نداشتیم.
محمدامین رجبی دهم علوم انسانی شهر قدس:
افت تحصیلی، چون من خودم معدل خوبی داشتم، قبل کرونا چون حضوری بود و جو مدرسه خودش باعث تقویت رقابت میشد به همین دلیل من افت تحصیلی داشتم متاسفانه
ابولفضل محمودی یازدهم ریاضی پردیس رودهن بومهن -پسران:
پیشرفت کردم چون باعث شد خودم با اعتماد به نفس بیشتر خودم بخونم و روش خود آموزی رو یاد بگیرم ...البته در بعضی مواقع باعث افت هم شد.
دیمن بهرامی یازدهم علوم انسانی مریوان:
واقعا باعث افتم شد، چون اصلا نمی تونستم با فضای مجازی ارتباط خوبی برقرار کنم، هنوز برام هضم نشده که باید توی گوشی و فضای مجازی درس بخونم.
حمید رافعی یازدهم ریاضی ساری:
چون کلاس ها آنلاین بود من خیلی راحت تر تونستم تو سایت های آموزشی زیر نظر استاد های کشوری درس بخونم، چون مدرسه وقتمو نمیگرفت.
نوید امینی یازدهم تجربی پاوه و جوانرود و روانسر:
پیشرفت چون خودم راحتر میفهمم مدرسه لازم نبود، ولی شیمی ریاضی و فیزیک سخت بود بدون معلم!
فاطمه داوری دهم تجربی دولت آباد اصفهان:
پیشرفت چون خودآموز داشتم و وقت بیشتری برای خواندن و حل کردن تست اما خوب افت هم داشتم چون توی فضای مجازی یادگیری کمتر بود.
محمد ایلداری یازدهم تجربی کرج دختران:
من پیشرفت داشتم چون علاوه بر کلاس ها، زمان بیشتری برای مطالعه برایم فراهم شد.
مهسا نصیری یازدهم تجربی فسا:
افت تحصیلی شدید، شاگرد اول بودم خیلی روی روحیم تاثیر داشت، باز یکم بهتر شه یکم یاد گرفتیم خودخوان باشم.
هانیه مشتاقی دهم تجربی برازجان:
معدلم پایین نیومد، ولی دیگه تست کار نمیکردم و برنامه مشخصی برای درسام نداشتم.
هانیه مالداری یازدهم تجربی اسفراین:
پیشرفت در بیشتر دروس .... یادگرفتن روش های مطالعه و استفاده از تدریس های سطح بالا تر از طریق فضای مجازی
زهرا سلاجقه پور یازدهم علوم انسانی رفسنجان:
۱۰۰٪ کاهش داشتیم ،چون گوشی دستمون بود و همه جا می رفتیم.
مخصوصا فیلم و اینکه درسا و امتحانات رو باهم جواب میدادیم، هرچند که درس هم میخوندم به شخصه و من کمک امتحانا بودم، ولی گوشی و فیلم خیلی وسوسه انگیز بود.
مهران احمدزاده یازدهم ریاضی قشم:
چون نمیتونستم تمرکز کنم و حواسم کلا پرت می شد، نگاه کردن زیاد به صفحه مانیتور هم باعث میشد سر درد و چشم درد بگیرم.
محمد رضا کریمی دهم تجربی فلاورجان:
افت تحصیلی بخاطر اینکه خانواده موبایل تهیه کردن و تقریبا بیشتر سرگرم اون شدم و نمیتونستم مثل سابق درس بخونم و موقع درس خوندن هم تمرکز نداشتم چون وسوسه میشدم گوشیو بردارم.
یاسمین جابری یازدهم تجربی اهواز:
افت تحصیلی: چون دبیرها خیلی دستشون برای آموزش بسته تره، دانش آموز و دبیر ارتباط مستقیم ندارند بنابراین کیفیت آموزش پایین میاد، خودم به شخصه وقتی حضوری درس رو گوش بدم بهتر یاد میگیرم و میتونم سوالاتم رو مستقیم بپرسم.
فائزه قره باغی یازدهم تجربی نیشابور:
افت،تنبلی و فشرده خواندن و پیوسته نخواندن آنها
آناهیتا دلاور دهم تجربی خواف:
افت چون باعث تنبلیمون شد به این خیال بودیم کہ زیاد وقت دارم برای خوندن
نساء رضائی یازدهم تجربی آشخانه:
افت تحصیلی چون وقت زیادی رو صرف دیدن فیلم و .. جدا از تدریس دبیر کردم و بیشتر نتونستم بخونمو تست بزنم چون تدریس دبیرام رو نمیفهمیدم و فکر میکردم اگه فیلم نبینم هیچی نمیفهمم.
امیرمحمد انصاری دهم تجربی خرمدره:
پیشرفت = با ضبط فیلم های آموزشی معلمان میتوانستیم محتوا را چند بار نگاه کنیم و به تسلط کافی و خوب برسیم.
الهه رضائی یازدهم تجربی کرمان دختران:
من افت تحصیلی کردم، چون همش در انتظار حضوری بودن مدارس و شرایط بهتر بودم💔.
فاطمه زهرا کریمی آورگانی یازدهم تجربی :
نمی تونم بگم باعث افتم شده چون کم کاری خودمم بوده ولی تا جایی که تونستم خودم تلاش کردم.
نازنین زهرا سیاوش دهم ریاضی کرج دختر 2:
افت، چون اشنا نبودیم و سخت بود و هنوز اون ارتباط رو برقرار نکرده بودیم و حضوری یادگیری بهتر بود، ولی زمان بیشتری برای خوندن داشتیم ولی یک مطلب رو باید وقت دوبرابر میذاشتیم تا بتونیم متوجه بشیم.
تینا عزیزیان یازدهم تجربی:
از نظر روحی باعث پیشرفت شد که خودم برای خودم تلاش کنم و بیشتر اطلاعات در مورد کنکور کسب کنم و وابسته به معلم ها نباشم و زمان زیاد تر بود و برای دوره هم وقت بیشتری داشتم.
عارف حمداله زاده یازدهم تجربی میاندوآب پسران:
کلاس های مجازی با اینکه مزایای خوبی داشت، ولی متاسفانه من چون بعضی درس های حل کردنی مثل ریاضی و فیزیک باعث افت من شد، ولی در درس های زمین و شیمی و زیست الحمدالله خوب بود و من تلاشم در این چند ماه این است که بیشتر روی درس های فیزیک و ریاضی کار کنم .
زهرا رحمتی جامی یازدهم علوم انسانی :
باعث افت شد چون در کلاسهای مجازی به دلیل توجه کامل روی آن ها نمیشد، از نظر من ولی در کلاسهای حضوری تمام توجه به حرف های معلم هست و هم مشکل نت و
محمدعادل پورتوکلی یازدهم ریاضی رفسنجان:
افت کردم چون تداوم آموزش در مدرسه باعث تثبیت دروس برای من میشد.
مهسا زارعان یازدهم تجربی:
پیشرفت، من تونستم خودم فقط با آزمونا پیش برم، آزمونها باعث شدن من اشکالاتمو بفهمم و رفعشون کنم و پیشرفت کنم.
ستایش یوسفی آزما دهم تجربی کرج دختر 2:
برای کلاس های مدرسه یکم افت داشت، چون باعث شد که من یکم از درس فاصله بگیرم و خیلی درس ها را مطالعه نکنم و از درس ها عقب بیفتم اما وقتی برگشتم به مدرسه اوضاع درس هایم دوباره خوب شد.
زهرا واحد ترمنی یازدهم تجربی آموزشگاه حسامی ارومیه:
افت، گوشی باعث افسردگی، و اینکه استفاده صحیح از گوشی را بلد نبودیم و سواستفاده کردیم، و درس خواندن را فراموش کردیم.
عطا لطفیان قزلجه دهم ریاضی تبریز:
پیشرفت کردم، به این دلیل که فراشناخت پیدا کردم و زمان بیشتر برای مطالعه داشتم.
اما چیزی که مرا آزار میداد بحث در خانه ماندن و بی حوصلگی و بی انگیزگی ناشی از آن بود.
زهرا قهرمانی دهم علوم انسانی:
خیلی خیلی افت شد، من معدلم بیست نشد امسال فقط بخاطر اینکه شرایط حضور در کلاس نبود، بعد اینکه شرایط حضور در کلاس طوریه که سوال پیش میاد و بهتر می فهمیم ولی اینطوری نمیشه
فاطمه معرفاوی پور یازدهم ریاضی بوشهر دختر:
درس رو حضوری بهتر و با لذت بیشتری میشد یاد بگیریم، ولی با کلاسای انلاین میتونستیم اتلاف وقت کمتر و ساعت مطالعه بیشتری داشته باشیم.
مهدیه زنده بودی دهم تجربی بوشهر دختر:
افت تحصیلی: زیاد سر کلاس ها حضور نداشتم و بچه های زرنگ رو نمیدیدم که بخوام رقابت کنم، تقلب میکردم و خیالم راحت بود کسی نمیبینه، سرکلاس ها میرفتم با بچه های دیگه در فضای مجازی صحبت میکردم و باعث شد درس هام روی هم جمع بشه...
مهدیه محمدی یازدهم علوم انسانی تهران شرق:
من پیشرفت کردم چون معلمای مدارس دولتی زیاد اموزششون خوب نیست و من خودم میرفتم سراغ یادگیری و این مسئله باعث شد که پیشرفت کنم و اصلا با انگیزه تر درس بخونم.
سایان دارستانی دهم تجربی مریوان:
برای من هم افت بود و هم پیشرفت . افتش چون اموزش face to face خیلی بهتر دانش اموز متوجه میشه . اما پیشرفتش این بود که وقت کافی داشتیم واسه درس خوندن
رقیه نصرالله زاده دهم تجربی:
در زمینه هایی باعث پیشرفت من شد ولی در زمینه هایی که درس خواندن نیاز به تعامل داشت باعث افت من شد .
فاطمه زهرا مرشدلو دهم علوم انسانی نیشابور:
میتوان گفت هر دو مورد هم افت و هم پیشرفت در ابتدای شیوع بیماری من با تعطیلی مدارس دروسم را جمع بندی کردم اما برای افت میتوان گفت که چون دبیر به شاگرد دسترسی ندارد ممکن است دانش آموز بازیگوشی و تنبلی کنند.
محمدمتین مافی فروتن یازدهم تجربی قم پسران:
افت... کار با گوشی باعث کاهش سرعت درس دادن معلم ها شد و حین کار با گوشی کلی از وقت سر چیز های بیهوده هدر رفت.
زهرا بادی سار یازدهم تجربی تبریز:
افت: به دلیل امتحانات و پرسش هایی که به طور غیر حضوری گرفته میشد.
فرهام جعفرپور لاهرودی دهم تجربی اردبیل پسر:
بدلیل کمتر شدن مدت کلاس ها و کاهش بازدهی درسی و عقب افتادن از برنامه آزمون قلم چی
مهسا عباسی دهم تجربی بابلسر:
بیشتر باعث افت تحصیلی شده و مشکلات اینترنت تا مشکلاتی مثل تنبلی و...بوجود اومد از جهتی هم باعث خود آموزی و امثالش بوده!
حسنا سارلی دهم تجربی:
پیشرفت چون من میدونستم تو این اوضاع کسی درس نمیخونه بنابراین سعی کردم تو این موقعیت از دوستام جلو بیفتم.
حانیه مصلح آرانی یازدهم تجربی آران و بیدگل:
پیشرفت چون مجبور نبودم زیاد تشریحی بخونم و طبق برنامه خود مدرسه پیش برم و تونستم طبق بودجه بندی آزمونها بصورت تستی پیش برم.
یاسمن مهاجری یازدهم تجربی زنجان:
باعث پیشرفتم شد.در این تایم تلاش و تمرکزم روی درس بیشتر شد و از طرفی تایم بیشتری داشتم که درس هارو بخونم و دوره بکنم.
زینب معصومی دهم تجربی :
در اوایل دوران کرونا (سال نهم )علت افت من شد،اما در سال دهم کمی باعث پیشرفتم شد چون امکانات وکانال های درسی دیگر را در اختیار داشتم.
فاطمه ملازهی کهن ملک دهم تجربی سیب و سوران:
وقتی میدیدم دوستام درس نمیخونن و نمرشون مثل نمره منه منم تصمیم گرفتم مثل اونا به خودم سخت نگیرم و نخونم و الان درس خوندن و یاد گرفتن خیلی برام سخت شده و خیلی سریع حواسم پرت میشه سرکلاس
هادی باقرلو دهم ریاضی :
برای من پیشرفت چون اون موقع عضو کانون شدم و از محتوای سوالات آشنایی پیدا کردم. و ساعات مطالعه ام کمی افزایش پیدا کرد.
فاطمه باقری یازدهم تجربی:
پسرفت بود، بیشتر چون اون درکو فهمی که تو کلاس حضوری داشتیمو تو کلاس مجازی نداریم، در کلاس حضوری اشکالامون همون دقیقه بر طرف میشد و همون لحظه درسو یاد میگرفتیم و تدریس به صورت های مختلف صورت میگرفت، اما الان یک نوع تدریس داریم که اگه اشکالم داشته باشیم باید همون یه دور رو دو باره بخونیم که اینطوریم آدم متوجه نمیشه!
فاطمه فرجی یازدهم تجربی اراک دختران:
فرصت خوبی بود برای پیشرفت اگر درست استفاده میکردیم، ولی خب من استفاده نکردم و افت شدید داشتم.
علیرضا رشیدی نیا دهم تجربی:
من در شرایط کرونا از تهدید فرصت به وجود اوردم و درس ها را با فرصت بیشتری به پیش بردم و همچنین اعتماد نفس بالا
مبینا غلام نژاد دهم تجربی ملارد:
افت شد چون باعث تنبلی و افسردگی شد و باعث شد من نتونم برنامه ریزی دقیقی داشته باشم و هم از مدرسه و هم از آزمون ها و هم از نظر درسی عقب بیفتم و نتونم هم واسه کنکوری که در پیش دارم بخونم و هم به مدرسه ام برسم .
مانی مهرآوا یازدهم تجربی مهاباد2:
افت در یک سال اول همه گیری کرونا. به دلیل ما آشنا بودن با فضا آموزشی مجازی و جدید و یک تجربه جدید بود . پیشرفت در سال دوم تحصیلی به دلیل استفاده بهتر از زمان، حل کردن تست های متنوع، تمرکز داشتن در خانه و دور بودن از جو شلوغ مدرسه که بیشتر اوقات باعث کمکم میشد.
ستایش یوسفی آزما دهم تجربی کرج دختر 2:
دلیلش این بود که چون آزمون ها و آموزش مجازی بود به درس خواندن اهمیت ندادم و درس نخواندم و وقتی امتحان داشتم بیشتر از روی کتاب امتحان می دادم و اینکه درس نمی خواندم برای همین یکم در کانون افت کردم اما در مدرسه افتی در نتیجه گرفتن نداشتم .
سارا سیاری یازدهم تجربی تهران جنوب:
افت تحصیلی به دلیل اینکه امکانات خوبی و زمان کافی خوبی نداشتم ،برای مدرسه و تکالیف نداشتم و نمیتوانستم برنامه خوبی داشته باشم برای درس خواندن و در طی سال دهم فقط می نوشتم چون در کلاس یادگیری خوبی نداشتم و تمرین نمیتوانم بکنم و کل روزم به پر کردن کتاب ها و درک مطالب درسی سپری میشد و پایه دهم به صورت خیلی ضعیفی بالا آمدم و الانم در یازدهم مشکل دارم چون دهم خوب یاد نگرفتم.
زهرا حیدری یازدهم تجربی بندرعباس:
برای من هر دو مورد صادق بود چون باعث شد بهتر خودم رو بشناسم و برنامه ریزی درسی و... رو یاد بگیرم ولی آموزش به صورت مجازی یاد گیری دروس دشوار تر هست و در مواردی هم باعث بهم خوردن نظم درسیم شد.
