نام و نام خانوادگی: مهدی زینالی
میانگین تراز: 6800
رشته تحصیلی: ریاضی
تحصیلات مادر: دیپلم
تحصیلات پدر: دیپلم
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: کارمند بانک
میانگین درصد:
ادبیات 50 / عربی 80 / دینی 70 / زبان 80 / شیمی 70 / فیزیک 70 / ریاضی 60
آزمون های هدف گذاری سبب می شود که یک هفته مانده به آزمون از اشکالات خود با خبر شویم...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
من از پایه نهم به طور مستمر در آزمون ها شرکت می کنم. دلیل شرکت در آزمون این بود که اولا در طول دو هفته ای که آزمون خواهم داد برنامه ای داشته باشم و سردرگم نشوم دوما با سوالات مشابه کنکور آشنا بشوم و اشکالات خود را پیدا کرده و رفع بکنم سوما بتوانم زمان خود را مدیریت کرده و خود را برای محیط کنکور آماده کنم.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
بتوانم به صورت برنامه ریزی شده مبحث های مورد نظر را مطالعه کرده و آزمون بدهم و از برنامه عقب نمانم که باعث انباشته شدن مباحث می شود و زمان کافی برای مطالعه مباحث آزمون بعد نخواهد ماند.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
سوالات آزمون تقریبا با سوالات کنکور سال های اخیر هم سطح است که مزیتی خوب به حساب می آید .از طرفی آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال سبب آمادگی بیشتر به آزمون اصلی و رفع اشکالات خود می شود که سبب پیشرفت دانش آموز می شود.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
متاسفانه شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها باعث می شود که نتوان زمان را مدیریت کرد .از طرفی آزمون دادن در رایانه یا گوشی باعث خستگی چشم و مغز می شود که بازدهی مغز را کاهش می دهد.
5- آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می دهید یا مقایسه با دیگران؟ چقدر تراز و درصد دیگران برای شما مهم است؟
هدف از آزمون دادن آزمایش و سنجش اطلاعات خود است بنابراین رتبه و تراز دیگران برایم اهمیتی ندارد زیرا ملاک اصلی کنکور است .از طرفی ممکن است برخی دانش آموزان در آزمون آنلاین تقلب کنند که جز ضرر به خودشون هیچ فایده ای ندارد. من نگران این موضوع نیستم زیرا فقط به خودشان ضرر می رسانند و در آزمون ها رتبه برتر می شوند اما همان طور که بیان شد رتبه و تراز برایم مهم نیست.
6-آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
آزمون های هدف گذاری سبب می شود که یک هفته مانده به آزمون از اشکالات خود با خبر شده و برای رفع آنها تلاش کنیم.این سبب می شود که علاوه بر مطالعه ای که قبلا درباره آن مبحث داشتیم دوباره برای مرور آن سعی کنیم.
7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
من در آزمون هدف گذاری یک هفته مانده به آزمون شرکت می کنم و به همه درس ها در یک نوبت پاسخ می دهم .در آزمون مشابه پارسال دو یا سه روز مانده به آزمون شرکت می کنم تا مطالب در ذهنم تکرار شده و به فراموشی سپرده نشوند.
8- از چه زمانی هدف اصلی را کنکور سراسری قرار دادید و برای آن به چه صورت برنامه ریزی کردید ؟
از تابستان یازدهم تصمیم گرفتم که مطالب سال گذشته را مرور کنم تا در ذهنم تبدیل شود که در کنار این تکرار و مرور آزمون های قلم چی کمک های شایانی کردند.این کار باعث می شد که در طول سال یا در سال های بعدی اصل و مفاهیم مهم درس از یاد نرود.
9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
حدودا 6000 بود. با تلاش و استمرار و کمک های پشتیبانم توانستم به تراز های بالای 6700 و در بعضی اوقات بالای 7000برسم.
10-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
چون در هر آزمون قلم چی تعدادی سوال نیز از مباحث آزمون قبل هست، سبب می شود که مباحث مرور بشوند. این سبب می شود که هیچ مطلبی فراموش نشود در نتیجه در مدرسه باعث پیشرفت می شود. از طرفی سوالات آزمون باعث می شود که با تیپ سوالات آشنا شوی و به راحتی از دفعه بعد در مدرسه یا در آزمون بعدی جواب بدهی.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
چون در مباحث هر آزمون قسمتی نیز از مباحث هفته های قبلی است سبب مرور مطالب می شود.از طرفی داشتن پروژه های جمع بندی و مرور مزیتی بزرگ به حساب می آید.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
برنامه مدرسه و کانون خیلی اختلافی با هم ندارند.حتی ممکن است برنامه قلم چی از مدرسه جلوتر باشد که سبب یادگیری بهنر مطالب در مدرسه می شود.
3- روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه چه تفاوتی دارد؟ دلیل آن چیست؟
بله،در پایه های دیگر مرور کمی داشتم که سبب می شد مباحث فراموش شوند.ولی در سال کنکور به طور مکرر درس هارا مرور می کنم که باعث پیشرفت من می شود.
4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
تست زیادی در برنامه خود گنجانده ام .از طرفی تلاش کردم مفاهیم را به طور عمیق یاد گرفته و مطالعه کنم.
5-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
من در نوروز از کتاب نوروز استفاده کردم.تست های هدفدار،استاندارد و به صورت مبحثی از ویژگی های برجسته این کتاب است.همچنین از کتاب های سه سطحی استفاده می کنم که دارای سوالات دشوار است که باعث آمادگی بیشتر به کنکور می شود.
6-در کدام درس بیشتر با چالش رو به رو می شدید؟ برای رفع این مشکل به چه راه حلی رسیدید؟
در درس فارسی،من برای فارسی تست زیادی حل نمی کردم و مطالب را به طور روزنامه وار می خواندم.ولی الان تعداد زیادی تست حل کرده و زمان بیشتری برایش صرف می کنم که باعث پیشرفت درصدم می شود.
7-کدام درس(دروس) نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
درس فیزیک نقطه قوت هست. ابتدا مفاهیم را از جزوه و کتاب درسی خوانده و چند بار مرور کرده سپس تعداد زیادی تست از سطح مبتدی تا پیشرفته در مدت زمان مشخص شده زده و سپس پاسخ را خوانده و اگر اشکالی شد برطرف می کنم.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
در امتحانات نوبت از نمونه سوالات در سایت استفاده می کنم. همچنین از صحبت ها و مشاوره های با رتبه های برتر بهره می برم.
2- روز جمعه چه ساعتی آزمون را شروع می کنید؟ کارنامه را چه ساعتی می گیرید ؟
روز جمعه من کارنامه ام را ساعت 3یا 4 ظهر می گیرم. بیشتر به تعداد غلط ها و درصد هایم توجه می کنم.
3-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
از کارنامه اصلی زیرا راحت تر و دقیق تر به اشتباهات و اشکالاتم آگاه می شوم. همچنین از کارنامه پروژه استفاده می کنم. با این کارنامه راحت تر می توانم تراز های آزمون ها را مقایسه کرده و پیشرفت خود را مشاهده بکنم.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1- آیا خلاصهنویسی دارید؟ در کدام درس ها؟ روش خلاصهنویسی شما چگونه است ؟
من در درس شیمی خلاصه نویسی دارم. به صورت که مطالب پر تکرار در آزمون ها و نکات حفظی را با زبان خودم در برگه ای می نویسم که کمک شایانی در مرور و جمع بندی می کند.
2-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
با دوستانم به گردش می روم .به ورزش پرداخته و یا مشغول تماشای فیلم می شوم.
3-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
افت محسوسی نداشته ام.
4-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
ایشان با کمک ها و راهنمایی هایی که به من کرده سبب شده است که انگیزه و تلاش بیشتری پیدا کرده و پیشرفت کنم.یک پشتیبان باید هم از نظر روحی و هم از نظر درسی در کنار دانش آموز باشد و با دیدگاه حرفه ای که نسبت به تحلیل کارنامه و درصد ها دارد او را کمک بکند.
5-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
آنان همیشه در تلاش اند که روحیه و انگیزه خودم را از دست ندهم و با پندهایشان من را در این مسیر سخت راهنمایی کنند.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سعی می کنم که قبل از آزمون و در تست زدن خود را با زمان سوال ها مطابقت بدهم. همچنین در حین آزمون تلاش می کنم که هیچ وقت زمان یک درس را به درس دیگری اختصاص بدهم مگر وقت اضافی مانده باشد.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟ به صورت خلاصه روش خود را توضیح دهید.
ضربدر منها، این کار باعث می شود که وقتم در سوالی که حل کردنش در زمان مشخص شده سخت است به هدر نرود. از طرف زمانی که وقت اضافی برایم ماند سراغ سوال هایی بروم که امکان حل کردنشان است.
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
در فیزیک و دینی، زیرا از طرفی میانگین دینی در کنکور بیشتر از بقیه درس هاست پس من هم باید درصد بالایی کسب کنم و همچنین سوال هایش زمان بر نیست.از طرفی دیگر فیزیک چون کمتر کسی می تواند خوب بزند و همچنین دارای فرمول زیادی است در نتیجه نقطه ضعیف بقیه حساب می آید.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
هیچ کدام
3-در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
بیشتر ضعف من در ادبیات است که با تکرار و تمرین زیاد می خواهم آن را برطرف بکنم.
4-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
با تست مروری زدن و مطالعه دوباره هر یک از مباحث به صورت دوره ای
////////////////////////////////////////////////////
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
////////////////////////////////////////////////////

