گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول، سحر غریبی

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول، سحر غریبی.

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول، سحر غریبی

نام و نام خانوادگی: سحر غریبی

نام شهر: بیرجند

میانگین تراز: 6900

رشته تحصیلی: انسانی

تحصیلات مادر: دیپلم

تحصیلات پدر: دیپلم

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: نمایشگاه ماشین

 

میانگین درصد:

ادبیات ۶۰ / دینی ۹۰ / زبان ۵۰ / عربی ۵۰ / ریاضی ۷۰ / فنون ۵۰  /عربی اختصاصی ۶۰ / اقتصاد ۱۰۰  / تاریخ و جغرافیا ۹۰ / جامعه ۱۰۰ /منطق ۴۰ / فلسفه دوازدهم ۶۰ / فلسفه یازدهم ۵۰  / روان شناسی ۹۰

 

به نظرم تحليل آزمون از خود آزمون مهم تر است

 

آزمون

1- از چه زماني وارد كانون شديد و در چه پايه هايي در آزمون هاي كانون شركت كرديد و چند سال؟ دليل آن چه بود؟

 از تابستان سـالي كـه يازدهم را تمام كردم وارد كانون شدم و دليل آن هم برنامه راهبردي كامل و مناسب كانون از يك طرف و از طرف ديگر ازمون هاي صحيح

و با طراحي و زمانبندي درست ان بود .


2 -دليل حضور مداوم و پيوستگي شما در آزمون هاي كانون چيست؟ 

اين که بتوانم در پايان دو هفته خودم را بسـنجم و مقايسـه كـنم و از سطح مطالعه ام اگاه شوم.


3 -مهم ترين ويژگي آزمون ها از نظر شما چيست؟ (اصلي و هدفگذاري و مشابه پارسال)

 ازمون ها كاملا دقيق و با جزئيات و از ريـز مباحـث كتاب و نزديك به ازمون سراسري است . ضمنا فاصله مناسب ميان هر 2 ازمون باعث تلاش براي امادگي بيشتر ميشود .


4 -شرايط كرونا و آنلاين بودن آزمون ها، تاثيري در نحوه شركت و آزمون دادن شما گذاشته است؟

 خير كم و كيف ازمون به ميزان حضـوري رضايت بخش است ، چه بسا شرايط مهيا ميشود كه كساني كه بيماري يا مشكل دارند نيز به راحتي در ازمون ها شركت كنند .ضمن اين كه چون ازمون هاي كانون كامل كننده برنامه مطالعاتي من بود شرايط كرونا تاثيري بر ان نداشت .


5 -چقدر تراز و رتبه و درصد ديگران براي شما مهم است؟ با توجه به آنلاين بودن آزمون آيا نگران تقلـب برخـي دانـش آمـوزان هسـتيد و چه قدر اين موضوع برايتان مهم است؟ 

شايد از سر كنجكاوي گاها نگاهي به تراز هاي ديگران بي اندازم اما سعي و تلاشم بر اين است كه با خودم و منه 2 هفته گدشته رقابت كنم . نگراني هم وجود ندارد چرا كه ازمون ها كاملا با نظارت انجام ميشود.


6 -آزمون هاي هدفگذاري چه تاثيري در برنامه ريزي مطالعاتي و ساعت مطالعه شما وپيشرفت در هر آزمون داشت؟

 اين ازمون ها برنامه ريزي براي هفته هاي پيش رو را راحت تر ميكند و باعث ميشود در صورت كم و كاسـت در صـدد جبران بر آيم و دامنه توانايي هاي خود را ارتقا دهم يعني با توجه به آن برنامه ريزي كنم .


7 -اولين ترازي كه در كانون گرفتيد چند بود و به چه ترازي رسيده ايد؟ دليل پيشرفت خود را چه ميدانيد؟

 اولين ترازم 6200 بود اما اكنـون به 7200 رسيده ام و دليل پيشرفتم اولا همراهي والدينم بود ضمن اين كه همگام با ازمون هاي كانون پيش مي رفتم و به مرور با سوالات و نحوه طراحي سوال از هر درس اشنا شدم و نقاط ضعف و قوتم را شناختم .


8 -كدام درس نقطه قوت شما محسوب ميشود؟ در اين درس چه روش مطالعه اي داريد؟

 شايد در اقتصاد و رياضي بهتر تر عمل كنم و تمرين مداوم و تست پيوسته ميتواند عامل قوت باشد .


9 -براي پيشرفت كردن، با كسي مشورت كردي و از كسي كمك گرفتي؟

 لزوما براي پيشرفت بايد خـودت بخـواهي امـا اسـتفاده از نظـرات پشتيبانان مجرب و كارازموده كانون و مطالعه مصاحبه با برتر هاي كانون بي شك تاثير گذار بوده است. همچنين داشـتن يـك خـانواده همراه ميتواند زمينه هاي پيشرفت را فراهم كند .


10 -بعد از شركت در آزمون ها در مدرسه هم رشد داشتي؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده است؟

 بله حتمـا باعـث رشـد درمدرسه هم ميشود چرا كه برنامه كانون از انسجام و هماهنگي بسياري برخوردار است و بهترين فرمان موفقيت هم در مدرسه و در ازمـون

ها است . ضمن اين كه برنامه راهبردي با طراحي حساب شده سبب ميشود به راحتي در دروس مدرسه موفق باشيم .


برنامه و كتاب

1 -همانگونه كه ميدانيد بسياري از دانش آموزان كه كانوني هم نيستند طبق برنامه راهبردي كانون برنامه ريـزي ميكننـد. بـه نظـر شـما مهمترين ويژگي برنامه راهبردي چيست؟

برنامه مناسب درست شبيه يك نقشه گنج است و ما براي رسيدن به گنج با ارزش موفقيت نياز به يك نقشه بي نقص و كامل داريم كه برنامه راهبردي كانون با زمانبندي درست و تقسيم بندي كامـل دروس ميتوانـد نقـش مهمـي در موفقيت داشته باشد و واقعيت اين است كه انسجام كانون در زمينه برنامه راهبردي واقعاً تحسين برانگيز هسـت چـون دانـش آمـوز بـا پيشروي حساب شده در برنامه به تسلط كافي در درس مي رسد حتي اگر هم نتواند به برنامه برسد با توجه به ايستگاه هـاي جبرانـي بـه موقع مي تواند آن عقب ماندگي را جبران كند.


2 -چه قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردي براي شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را هماهنگ ميكنيـد؟

 در بسـياري از موارد كاملا شبيه هم هستند و به راحتي ميتوان آن ها را با هم تطبيق داد .اما گاها اگر تفاوتي باشد و برنامه كانون كمي جلو تر باشد سعي

ميكنم با مطالعه بيشتر خودم را با ان هماهنگ كنم .


3 -ازكدام يك از كتاب هاي آبي، سه سطحي، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده ميكنيد يا كرده ايد؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.

از كتاب هاي آبي و زرد كانون استفاده ميكنم و حقيقت بارز اين است كه اين كتاب ها با درسنامه جـامع و تست هاي طبقه بندي شده اي كه دارند ميتوانند بسيار كمك كننده و مفيد باشند .


4 -آيا دفتر برنامه ريزي داريد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترين ويژگي آن چيست؟

 بله ، دفتر برنامه ريـزي كـانون بسـيار طراحي مناسب و درستي دارد و من به عنوان يك دانش اموز كه نياز به برنامه ريزي را احساس ميكند سعي ميكنم از تمامي ابعاد اين دفتر استفاده كنم . و مهم ترين ويژگي ان اين است كه هر فرد به راحتي ميتواند خودش را ارزيابي كند و كم و كاستي ها را جبران نمايد.


5 -در كدام درسها روش مطالعه خود را تغيير داديد و پيشرفت زيادي داشتيد؟ چگونه؟

 زماني كه در اولين ازمون شركت كردم متوجه شـدم كه شيوه مطالعه ام در بعضي از دروس از جمله ادبيات و اقتصاد واقعا اشتباه است و تصميم به اصلاح ان گرفتم و بعد از ان تا حـدودي بـه پيشرفت رسيدم .

 

كارنامه و سايت

1 -از سايت كانون در اين مدت چه استفاده هايي كرده اي؟ 

استفاده از كارنامه هاي مختلف ، آزمون هاي غير حضوري ، مصاحبه بـا قهرمانـان پيوستگي و استفاده از تجربه هاي ان ها همچنين مطالعه ي اطلاع رساني هاي كانوني.


2 -روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟ 

معمولاً ساعت سه يا چهار بعد از ظهر و به درصد ها و تراز و رتبه توجه ي ويژه اي مي كنم.


3 -از جعبه ي ابزار كارنامه، از كدام كارنامه ها استفاده ميكني و چرا؟ 

از كارنامه هاي اصلي و اشتباهات براي اطلاع از نحوه ي عملكرد و آشنايي با نقاط قوت و ضعف براي اطلاع از تراز هاي كسب كرده در كانون استفاده مي كنم.


4-هفته ي اول و دوم برنامه تان چگونه است؟ روزهاي جمعه آزمون را در چه زمـاني شـروع ميكرديـد؟ آيـا در پـردازش اول كارنامـه قـرار ميگرفتيد يا در پردازش هاي بعدي؟ چرا؟

 هفته ي اول بيشتر مطالعه مباحثي هست كه كانون در آن پيشـروي دارد و هفتـه ي دوم بـراي تمرينات تستي . روز هاي جمعه معمولا ساعت هفت و نيم دفترچه را دريافت و ساعت هشت ازمون را شروع ميكنم و اكثـرا در پـردازش اول قرار ميگيرم .


5 -روش شما براي بررسي كارنامه ها و تحليل آزمونها چگونه بود؟

 به نظرم تحليل آزمون از خود آزمون مهم تر است لذا بايد جـدي گرفتـه شود. معمولا بعد از ازمون سوالاتي را سر جلسه نزده گذاشتم را بررسي مي كنم و با پاسخنامه تشريحي تطابق ميدهم بعد از تحليلي كـه كرده ام نكاتي كه از سوالات آزمون ياد گرفته ام را يادداشت ميكنم.

 

مهارت هاي خودتنظيمي و فراشناخت 

1 -آيا هدفگذاري چند از 10 را انجام ميدهي؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام ميدادي؟ آيا براي هدفگذاري از اين كارنامه ها استفاده ميكردي؟

 به پيشنهاد پشتيبانم بعد از اين كه در يك يا چند ازمون شركت كردم و با لم كلي ازمون و توانايي خودم اشنا شدم در هر آزمون هدف گذاري ها را انجام دادم و هدف گذاري اين شناخت را برايم ايجاد كرد تا بتوانم اشتباهاتم را به حداقل برسانم .


2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانيد يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مـي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟

 در پيشروي ها اول مبحث مربوطه را مي خوانم بعد آزمون مي دهم اما در ازمون هاي جامع معمولاً روش بازيابي كه روش كاملاً موثري براي اين حيطه هست را به كار مي گيرم.


3 -براي اين كه از حاشيه هاي كنكور و كرونا و … به دور باشيد، چه كارهايي انجام ميدهيد؟

 سعي ميكنم با فاصله گـرفتن از فضـاي مجـازي خيلي درگير اين حاشيه ها نشوم و اگر خبر يا اطلاعاتي هم دريافت كنم حتما از صحت ان اطلاع پيدا ميكنم .


4 -پشتيبان شما چه كمكي در پيشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتيبان خوب چه ويژگيهايي دارد؟

 بدون شك پشـتيبانم بـا اطـلاع رساني هاي به موقع و پيگيري وضعيت درسي من نقشي موثر در نتيجه ي آزمون ها داشتند و بسيار سپاس گـزارم از تـلاش بـي دريـغ

ايشون . به گمانم از خصيصه هاي پشتيبان خوب مي توان به پيگيري وضعيت تحصيلي ، توصيه هاي آموزشـي در صـورت نيـاز و اطـلاع رساني هاي دقيق آزموني اشاره كرد.


5 -اعضاي خانواده براي كمك كردن در برنامهريزي، افزايش روحيه و كنترل وضعيت درسي شما چه اقداماتي داشـته و دارنـد؟

 خوشـبختانه خانواده ام با ايجاد فضايي آرام در كاهش استرس ناشي از كنكور و آزمون ها نقش داشته اند . چه بسا در شرايطي كه كمـي تـراز آزمـون هايم نوسان داشت با توصيه و ابراز محبت به من ارامش مي دادند .


روش هاي مديريت زمان

1 -زمان آزمونهاي خود را چگونه مديريت ميكنيد؟

 براي كنترل زمان سعي ميكنم آزمون مشابه ي پارسال را در زمان كنكوري حـل كـنم و سر جلسه ي آزمون اصلي ابتدا از حل سوالات وقت گير اجتناب مي كردم و در آخر جلسه به حل آنها مي پردازم .


2 -از كدام يكي تكنيكهاي مديريت زمان استفاده ميكنيد؟ (ضربدر منها- زمانهاي نقصاني…)

 سعي ميكـنم تقريبـا از هـر سـه تكنيـك معروف ، سر جلسه ي آزمون استفاده كنم . از حل سوالات وقت گير اجتناب مي كنم و در آخر جلسه كه زماني حدوداً نيم سـاعت اضـافه دارم به حل آنها مي پردازم .


هدفگذاري و شروع نيمسال دوم

1 -در نيمسال دوم در كدام يك از درسها هدفگـذاري ويـژهاي ميكنيـد؟ چـرا؟ 

فلسـفه و منطـق و عربی چون در این دو درس درصدم کمی پایین است و باید با اختصاص وقت بیشتر در آنها این ضعف را جبران کنم.


2 -در نيمسال اول چه ضعف هايي را از خود شناسايي كرديد كه قصد داريد در شروع نيمسال دوم آن را برطرف كنيد؟

 متوجه شدم كه درس رياضي فرم دركي و محاسباتي سنگين تري گرفته است پس لازم است كه توجه ي جدي به اين مطلب داشته باشم.


3-براي نوروز چه برنامه خاصي داريد؟

 برنامه ي راهبردي كانون كاملا جامع و استاندارد است بنابراين سعي مي كنم در اين دوران همـراه بـا كانون دروس پايه و نيم سال اول خود را جمع بندي كنم و منابع ويژه ي جمع بندي نيز استفاده كنم.

 


 

  1. ---------------------------------------------------------------------------- 

  2. دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید. 

 گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول، سحر غریبی


----------------------------------------------------------------------------


Menu