گفتگو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول (انسانی) شکیلا پالاش

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول (انسانی) شکیلا پالاش کانون فرهنگی آموزش قلم چی

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول (انسانی) شکیلا پالاش

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: شکیلا پالاش         

نام شهر: دهدشت

رشته‌ تحصیلی: علوم انسانی

میانگین تراز: 6913           

تحصیلات پدر: فوق لیسانس                                

شغل پدر: معلم

تحصیلات مادر: ابتدایی                                  

شغل مادر:خانه دار

میانگین درصد هر درس در آزمون ها:

ادبیات40% / دینی100% / زبان:20% / عربی:60% / ریاضی:90% / فنون:70% / عربی:50% / اقتصاد100% 

 تاریخ جغرافیا90% / جامعه100% / منطق:50%  / فلسفه دوازدهم60% / فلسفه یازدهم50 / روانشناسی:60%


پیوستگی و استمراردر آزمونها میتواند کیفیت خواندن ارتقاع دهد و بهتر بتوانیم نقاط قوت و ضعف خود در مباحث مختلف را بشناسیم...


آزمون‌

  1.  1- چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌اید؟ چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از سال دهم به تشویق خانواده ام و به دلیل فضای رقابتی و برنامه منظم کانون، در آزمونهای قلم چی شرکت می کنم

 

  1. 2- دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون‌های کانون چیست؟ 

البته سعی کردم که به طور پیوسته در آزمونها شرکت کنم چراکه پیوستگی و استمراردر آزمونها میتواند کیفیت خواندن ارتقاع دهد و بهتر بتوانیم نقاط قوت و ضعف خوددر مباحث مختلف را بشناسیم

 

  1. 3- مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 

با وجود اینکه ازمونهای اصلی بسیار حائز اهمیت هستندولی آزمونهای مشابه و هدف گذاری هم از اهمیت بالایی برخوردارند چراکه میزان تسلط بر مطالب رو مشخص میکنند و آشنایی با سوالات مختلف از زوایای مختلف باعث تثبیت دروس میشود

 

  1. 4- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون‌ها، چه تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

خب اوایلش برایم سخت بود و مشکلاتی مثل کمبود وقت و بی دقتی زیادو.. برایم ایجاد کرد ولی کم کم خود را با آن وفق دادم و توانستم زمانم را مدیریت کنم

 

  1. 5- آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می‌دهید یا مقایسه با دیگران؟ چه‌قدر تراز، رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ 

مسلما اینکه بتوانم تراز بهتری نسبت به دیگران داشته باشم برایم خوشایند است ولی عمده تمرکزم بر روی کارنامه و تراز خودم است نه دیگران

 

  1. 6- آزمون‌های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما و پیشرفت در هر آزمون داشت؟ (در صورت حضور در این آزمون پاسخ دهید)

آزمونهای هدف گذاری به خاطر اینکه بین هر 2آزمون برگزار میشود برایم مهم هستند به دلیل اینکه نشاندهنده میزان یادگیری مطالب هفته ایست که گذشته و از ان به عنوان راهنما برای هفته بعد استفاده میکنم تا بتوانم نقاط ضعفم را پوشش دهم و نقاط قوتم را تثبیت کنم و حتی باعث افزایش ساعت مطالعاتیم هم میشود

 

  1. 7- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف‌گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون‌ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس‌ها پاسخ می‌دهید یا این‌که به همه درس‌ها در یک زمان پاسخ می‌دهید؟

آزمونهای مشابه و هدف گذاری را چاپ میکنم تا بتونم بهتر بر سوالات مسلط باشم و کارم برای تحلیل اسان تر باشد و سعی میکنم در همان بازه امتحانی یعنی 8تا12انجام دهم

 

  1. 8- از چه زمانی هدف اصلی را کنکور سراسری قرار دادید و برای آن به چه صورت برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

از پایه دهم برای کنکور برنامه ریزی کرده ام و تمام تلاشم را کردم که درسی را نخوانده نگذارم تا در سال داوزدهم با مشکلی مواجه نشوم و از دهم برخی نکاتی که بنظرم مهم می آمدند را یادداشت کردم البته باید بگویم خیلی از دانش آموزان هستند که سال اخر شروع کرده اند ونتیجه گرفتند بنظرم آنچه مهم است تلاش و پشتکار قوی و برنامه منظم است

 

  1. 9- اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟ 

اولین ترازم 6200بود و توانستم آنراربه7600برسانم یکی از فاکتور های پیشرفتم تحلیل گسترده ازمون و نکته نویسی بعد از آزمونها است

 

  1. 10- بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون‌ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده‌است؟ 

بله مسلما به دلیل اینکه برنامه آزمون  از مدرسه جلوتر بود باعث میشد بتوانم درسهارا پیش خوانی کنم و باعث میشد یادگیری در مدرسه برایم راحت باشد

 

برنامه و کتاب

  1. 1- همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه‌ریزی می‌کنند. به نظر شما مهم‌ترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی نظم فوق العاده برنامه مروری به موقع آن است که این اطمینان خاطر رابه دانش آموزان میدهم که به بهتدین شکل میتوان درس ها را یاد گرفت

 

  1. 2- چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید؟

برنامه کانون با برنامه مدرسه  بسیار متفاوت است سعی میکنم مطالب جوری بخوانم که بتونم با یک مرور ساده برای مدرسه جوابگو باشد

 

  1. 3- روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه چه تفاوتی دارد؟ دلیل آن چیست؟

خب طبیعتا ساعت مطالعه در سال کنکور با سال های دیگر متفاوت است و میزان مطالعه افزایش می یابد چراکه در سال اخر باید سه پایه را مطالعه و مرور کرد که زمان بر است و سعی کردم روش های مطالعاتی که در سال پایه نتیجه بخش بود را ادامه دهم و روش های مثمرثمر تری به آن اضافه کنم ولی با این وجود بنظرم هیچ سالی زیبا تر از سال کنکور نیست

 

  1. 4- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

تست زنی خودرا بیشتر کرده ام ،مرورهای خودرا بیشتر کرده ام و دروس عمومی را بیشتر کار کردم

 

  1. 5- از کدام یک  از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.

سال پیش از کتاب نوروز استفاده کرم بسیار عالی بود در آن ایام بهترین بازدهی را داشتم چرا که ار چند روز یکبار از مطالب خوانده شده آزمون میدادم و میتوانستم مطالب خوانده شده را هم مرور هم تثبیت کنم

 

  1. 6- آيا دفتر برنامه‌ريزي دارید؟ دفتر برنامه‌ريزي چه كمكي به شما كرد و مهم‌ترین ویژگی آن چیست؟

بله از دفتر برنامه ریزی استفاده میکنم یکی از مزایای این دفتر این است که نشان میدهد که در طول هفته برای هر درس چه میزان وقت گذاشتیم 

 

  1. 7- در کدام درس بیشتر با چالش رو‌ به رو می‌شدید؟ برای رفع این مشکل به چه راه‌حلی رسیده‌اید؟

در درس زبان با چالش های زیادی روبه رو میشوم که تصمیم گرفتم یادگیری لغات را به صورت کتابی انجام دهم تا موت بیشتری در حافظه ام بماند و کلوز تست و ریدینگ به طور مستمر انجام دهم

 

  1. 8- کدام درس (دروس) نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟

درس ریاضی و اقتصاد و جامعه نقاط قوت پایدار من هستند که از دلایل آن تحلیل، نکته نویسی و مرور روش های تست زنی در دروس ریاضی و اقتصاد و مفهومی و زنجیروار خواندن جامعه شناسی است

 

  1. 9- یادگیری شما بیشتر از چه طریقی است؟ ( تمرین یا آموزش در کلاس یا هر دو ) 

هم به صورت تمرینی و هم آموزشی در کلاس (این بیشتر)

 

  1. 10- پیشنهاد شما برای دانش‌آموزانی که به تراز مطلوب خود نرسیده‌اند چیست؟

به دانش آموزان پیشنهاد میکنم تحلیل آزمون حتی آزمونهای مشابه و هدف گذاری را جدی بگیرند و با دقت انجام دهند

 

کارنامه و سایت

  1. 1- از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌اید؟ ( فیلم‌های آموزشی، مطالب درسی، خلاصه درس‌ها و ...)

از مطالب درسی موجود در سایت کانون ،مصاحبه ها و نظریات رتبه برترها بسیار استفاده میکنم

 

  1. 2- روز جمعه چه ساعتی آزمون را شروع می‌کنید؟ كارنامه را چه ساعتي مي‌گيريد؟ 

آزمون را ساعت 8شروع میکنم و ساعت 15 کارنامه ام را دریافت میکنم

 

  1. 3- از جعبه‌ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده می‌کنی؟ چرا؟ 

ازکارنامه اشتباهات ،هدف گذاری ،پنج نوع درس استفادا میکنم تا با جزئیات بیشتری نقاط قوت و ضعف خودرا تشخیص دهم

 

  1. 4- روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

آزمون را به صورت کلی در روز آزمون تحلیل میکنم و به طور گسترده درطول دوهفته  تحلیل میکنم

 

مهارت‌های خودتنظیمی و فراشناخت 

  1. 1- آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها؟ چگونه؟ براي هدف‌گذاري از کدام کارنامه‌ها استفاده مي‌كنی؟

هدف گذاری را  بیشتردر دروسی که میانگین درصد پایین تری دارم انجام میدهم و برای ان از کارنامه سوال محور و کارنامه اصلی و کارنامه هدف گذاری استفاده میکنم

 

  1. 2- براي اين كه از حاشيه‌های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟

سعی میکنم فضای آرامی رابرای مطالعه و خوابم فراهم کنم که از حاشیه به دور باشم و به خودم امید و انگیزه میدهم و همیشه میگویم ☆ممکن نیست تلاشم بی نتیجه بماند☆

 

  1. 3- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تماس ها و گاهی نکاتی که تجربیات خود به دست آورده باعث بهتر خواندنم میشود

 

  1. 4- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

برای مطالعه ام فضای بسیار آرام و زیبایی را فراهم کردند و همچنین برای تقویت روحیه ام هر چند وقت یکبار ترتیب گردش به همراه همه اعضای خانواده را میدهند

 

  1. 5- زمان استراحتتان به چه میزان است و چه کارهایی برای تفریح انجام می‌دهید؟

بین دروس 15 تا 25 دقیقه است در طول روز 5:5 در مواقع استراحت بیشتر به تزیین اتاق مطالعه ام می پردازم و یا با برادر بازی میکنم

 

روش‌های مدیریت زمان 

  1. 1- زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟

برای مدیریت زمان آزمون سعی میکنم ابتدا سولات را علامت دار(ضربدری ،منهاء...) کنم وچند دقیقه زودتر  از زمان پیشنهادی تستهای درسهارا می خوانم  و سپس برمیگردم و با اولویت بندی که برای خودم دارم به سوالات علامت دار پاسخ میدهم

 

  1. 2-  هفته‌ای چند ساعت مطالعه می‌کنید؟ این تعداد ساعت را چگونه در طول هفته تقسیم می‌کنید؟

هفته ای تقریبا 65تا 70 ساعت در روز های مدرسه بین 6:5تا7:5ساعت و دروزهای تعطیل :59تا :510ساعت مطالعه میکنم


هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم

  1. 1- در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟

در دروس عمومی به خصوص ادبیات و زبان تلاشم را بیشتر میکنم تا بتونم به تسلط لازم برسم چرا که برایم این دو درس چالش برانگیزند و هردو هم برای کنکور مهم و حیاتی هستند

 

  1. 2- در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه خود را تغییر می‌دهید؟ چرا؟

روش مطالعه ای خود را در درس زبان تغییر میدهم چرا که بنظرم نیاز به کمی تغییر دارد و تا به حال با این روش نتیجه مطلوبم را به دست نیاوردم

 

  1. 3- در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کرده‌اید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟

در نیم سال اول درچند آزمون  خاطر بی دقتی های شدیدی که داشتم نتیجه دلخواهم را کسب نکردم در نیم سال دوم قصد دارم این بی دقتی هارا بسیار کاهش دهم و تمرکزم را افزایش دهم

 

  1. 4- یکی از چالش‌های مهم دانش‌آموزان نگرانی برای فراموشی مباحث نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید‌کرد؟

قصد دارم این نگرانی را با یک برنامه مروری خارج از برنامه روزانه ام حل کنم و هرروز چند درس را به صورت مروری بخوانم

 

  1. 5- برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 

تصمیم گرفتم در عید خلاصه نویسی های خود را ادامه دهم و مروری برنیم سال اول دوازدهم و مروری سریع برمطالب کمی دشوار پایه داشته باشم



دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید. گفتگو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول (انسانی) شکیلا پالاش

Menu