نام و نام خانوادگی: امید بهرامی
میانگین تراز: 7100
رشته تحصیلی: تجربی
تحصیلات مادر: لیسانس
تحصیلات پدر: لیسانس
شغل مادر: دبیر شیمی
شغل پدر: مهندسی برق
میانگین درصد:
ادبیات 74 / عربی 80 / دینی 70 / زبان 80 / شیمی 88 / فیزیک 80 / زیست 73 / ریاضی 73
مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی بازه بندی مرتب و هدف دار است...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از سال دهم 2 سال پیش به دلیل تعریف قبولی های کنکور.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
بررسی روند تغییر و پیشرفت در دروس.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
بررسی دانش آموز به صورت جامع وامتحانی نه درس به درس.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
با توجه به افزایش زمان مطالعه به دلیل کاهش رفت و آمد تاثیر مثبت داشته است.
5- آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می دهید یا مقایسه با دیگران؟ چقدر تراز و درصد دیگران برای شما مهم است؟
مقایسه با خود درابتدا و بیش تر بررسی درصد ها مهم است(با توجه به تقلب زیاد امتحان مجازی).
6-آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
بررسی بهتر نواقص مطالعه.
7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
بررسی بازده مطالعه،به صورت یک امتحان جامع
8- از چه زمانی هدف اصلی را کنکور سراسری قرار دادید و برای آن به چه صورت برنامه ریزی کردید ؟
از شروع سال 12 با افزایش ساعت مطالعه
9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
اولین6400 در حال حاضر حدود 7100 با افزایش ساعت مطالعه.
10-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
با افزایش تعداد آزمون داده شده و قدرت تحلیل تست بازدهی در کلاس ها بیش تر شده.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی بازه بندی مرتب و هدف دار است.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
مدرسه تقریبا با آزمون ها هماهنگ است.
3- روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه چه تفاوتی دارد؟ دلیل آن چیست؟
قطعا افزایش ساعت با توجه به اینکه باید3 پایه خوانده شود.
4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
کاهش وقت های هدر رفته معمول در طول روز با برنامه ریزی بهتر.
5-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
سه سطحی به دلیل گام به گام سخت کردن سوالات و دسته بندی خوب.
6-در کدام درس بیشتر با چالش رو به رو می شدید؟ برای رفع این مشکل به چه راه حلی رسیدید؟
فیزیک به دلیل عدم مطالعه خوب پایه با افزایش زمان مطالعه و تست بیش تر.
7-کدام درس(دروس) نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
شیمی مطالعه زیاد مفاهیم فرار و تست های سطح بالا.
8-یادگیری شما بیشتر از چه طریقی است؟
بیش تر به صورت خود آزمون با توجه به درس نامه کتب کمک آموزشی.
9-پیشنهاد شما برای دانش آموزانی که به تراز مطلوب خود نرسیده اند چیست؟
اول برنامه ریزی دقیق و دوم تلاش زیاد گام اول به مراتب مهم تر است وبازده بهتری دارد.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
درسنامه آزمون ها از خلاصه کتب کمک اکوزشی استفاده می شود.
2- روز جمعه چه ساعتی آزمون را شروع می کنید؟ کارنامه را چه ساعتی می گیرید ؟
حدود 8 صبح، حدود3 ظهر
3-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
اشتباهات و اصلی برای بررسی دقیق آزمون و هدف گذاری برای بررسی روند تقییر.
4-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
بررسی سوال به سوال چه غلط چه درست برای یادگیری بیشتر.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1-چه زمانی یک مبحث را خلاصه نویسی می کنید؟ خلاصه نویسی شما چه ویژگی هایی دارد؟
اگر کتاب مناسبی برای جمع بندی نباشد یا نکته ها زیاد باشد. آخر هر درس در چند صفحه
2-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
عدم پیگیری اخبار و خارج کردن افکار منفی از ذهن
3-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
اوایل سال آخر به دلیل سخت شدن ناگهانی دروس با افزایش تعداد تست و ساعت مطالعه.
4-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
دادن آرامش و اعتماد به نفس و تامین شرایط مورد نیاز برای بهترین نحوه مطالعه.
5-زمان استراحت تان به چه میزان است و چه کارهایی برای تفریح انجام می دهید؟
بسته به میزان مطالعه تایم های یک ربعه تا 30 دقیقه راه رفتن زیاد با فعالیت خارج درسی.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
بررسی مرتب زمان آزمون دادن در طول هفته و تمرین.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟ به صورت خلاصه روش خود را توضیح دهید.
ضربدر منها برای ذخیره زمان در آخر کار تست های سخت یا مبهم ضربدر کاملا بلد نبودن منفی.
3-هفته ای چند ساعت مطالعه می کنید؟ این تعداد ساعت را چگونه در طول هفته تقسیم می کنید؟
ساعت دقیقی نمی توان گفت روزی بین 6 تا 9 با توجه به مدرسه و زمان کلاسها 3 تایم اختصاصی 1 یا 2 تایم عمومی هر روز.
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
ریاضی با توجه به کنکور امسال.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
زیست با توجه به ثابت ماندن درصد و تراز.
3-در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
ادبیات در دستور و ارایه.
4-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
مرور مباحث از اول عید.
5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
مرور دروس با آزمون و تست.
/////////////////////////////////////////////////////////
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
/////////////////////////////////////////////////////////

