نام و نام خانوادگی: محدثه خانی
میانگین تراز: 6633
رشته تحصیلی: تجربی
تحصیلات مادر: فوق لیسانس مدیریت بازرگانی
تحصیلات پدر: فوق لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی
شغل مادر: کارمند دادگستری
شغل پدر: کارمند وزارت فرهنگ
میانگین درصد:
ادبیات 60 / عربی 70 / دینی 90 / زبان 90 / شیمی 80 / فیزیک 60 / زیست 50 / ریاضی 70
آزمون دادن یک مهارت است ...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
اولین بار زمانی که سال نهم بودم و هدفم قبولی در مدارس تیزهوشان بود با کانون آشنا شدم و خداروشکر به نتیجه مطلوبی رسیدم و قبول شدم. بعد از ان با فاصله زمانی یکسال یعنی از سال یازدهم تا الان که سال دوازدهم هستم در آزمون های کانون شرکت می کنم و هدفم انشالله پزشکی دانشگاه تهران است.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
به نظر من آزمون دادن یک مهارت است و جدا از اینکه اطلاعات درسی آدم را محک می زند باعث تقویت تمرکز و مدیریت زمان می شود که از ارکان موفقیت در کنکور هستند.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
به نظر من هدف از آزمون هدف گذاری این است که دانش آموز تمام درس ها را به هفته ی دوم موکول نکند و در درس خواندن استمرار داشته باشد. آزمون مشابه پارسال برای من حکم گرم گردن قبل از مسابقه را دارد و حتی اگر نتوانم به همه سوالات پاسخ دهم به دروس تخصصی حتما پاسخ می دهم. از ویژگی های مهم آزمون اصلی به نظر من این است که آدم دید کلی و جامعی نسبت به وضعیت خود و رقبایش پی می برد.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
اگر بگویم نه اغراق کرده ام طبیعتا شرایط آزمون دادن برایم راحت تر شده و مانند آزمون های حضوری خسته نمی شوم.
5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چهقدر این موضوع برایتان مهم است؟
همیشه نگاهی گذرا به تراز های برتر شهرم می اندازم اما هیچ گاه برای من دغدغه نبوده است. تقلب کردن بقیه دانش آموزان برایم اهمیتی نداردو باعث نمی شود نسبت به ترازم حس بدی داشته باشم.
6-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
به آزمون هدف گذاری جمعه ها پاسخ می دهم و آزمون مشابه پارسال را هم پنجشنبه قبل از آزمون انجام می دهم. اکثرا درچند نوبت به درس ها پاسخ می دهم.
7-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
تابستان قبل از دوازدهم اولین سالی بود که در آزمون های تابستان شرکت کردم. آزمون های تابستان باعث شد که در طول سال تحصیلی فشار کمتری از لحاظ حجم درسی بر روی شانه هایم باشد.
8-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
اولین ترازم در ازمون های قلم چی در سال نهم4500 بود و ازمون قبلی به تراز 6800 رسیدم.بعد از چند ازمون به نوعی قلق دست ادم می اید و باعث افزایش تراز میشود من نیز با تلاش و برنامه ریزی افزایش تراز پیدا کردم.
9-کدام درس نقطه قوت شما محسوب میشود؟ در این درس چه روش مطالعهای دارید؟
درس شیمی نقطه ی قوت من محسوب می شود.برای پیشرفت در این درس بیشتر روی درسنامه و جزوه تمرکز می کنم و تست های جامع می زنم البته علاقه من به شیمی هم در پیشرفتم بی تاثیر نیست.
10-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
مادرم همیشه مشوق و مشاور من است و جا دارد بسیار از او تشکر کنم.
11-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
شرکت کردن در آزمون باعث فهم عمیق تر من نسبت به دروس شده و باعث شده بهتر بدانم چه نکته ای در درس مورد توجه طراح سوال است.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
از نظر من مهم ترین ویژگی برنامه کانون این است که به من یک دید کلی و جامع نسبت به کاری که قرار است انجام بدهم می دهد و من نگران عقب ماندن از دروسم برای کنکور نیستم.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
برنامه مدرسه برای من در الویت است اما اکثرا با برنامه آزمون ها تطابق دارد به همین خاطر زیاد نگران این موضوع نیستم اما گاهی هم پیش می آید که با هم تناقض دارند که اینطور وقت ها برنامه مدرسه برایم در الویت است.
3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سالهای پایه تفاوتی کردهاست؟ چه تفاوتی؟
بله در دروس اختصاصی مثل زیست و فیزیک جدیت خود را بیشتر کرده ام و سعی می کنم مداوم مطالعه داشته باشم.
4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
برنامه هفته اولم را فشرده تر کردم و سعی می کنم سنگینی بارآ در هفته اول جمع شود تا در هفته ی دوم بیشتر تست بزنم.
5-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
من از کتاب نوروز کانون استفاده کرده ام و به نظرم منبع خوبی برای مرور است.
6-آيا دفتر برنامهريزي دارید؟ دفتر برنامهريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله دفتر برنامه ریزی دارم و ساعات مطالعه هفتگی برای من خیلی مهم است.
7-در کدام درسها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
امسال در درس عربی پیشرفت چشمگیری داشتم و آن را واقعا می فهمم. دو دبیر گرامی ام به من خیلی کمک کردند و از ایشان تشکر می کنم. خواندن همراه با درک کردن به نظر من مهم ترین عامل در یادگیری درست این درس است.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
بیشتر برای نمونه سوالات و مصاحبه با رتبه های برتر به سایت کانون مراجعه می کنم و خواندن گفتگو های افراد برتر برایم جالب است.
2-آیا تا به حال برای مرور و جمعبندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کردهاید؟
بله تا حدودی از آن استفاده می کنم
3-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟
ساعت سه و نیم کارنامه ام را دریافت می کنم و ابتدا به درصد هایم و سپس به تعداد غلط هایم توجه می کنم.
4-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
بیشتر از کارنامه اصلی کمک می گیرم و روی آن تمرکز دارم اما کارنامه پروژه ای هم به من کمک می کند و دید کلی تری نسبت به وضعیتم به من می دهد.
5-هفتهی اول و دوم برنامهتان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار میگرفتید يا در پردازشهاي بعدي؟ چرا؟
سعی می کنم تا سه شنبه قبل از آزمون به کل بودجه بندی آزمون برسم و و هفته ی اول بیشتر تمرکزم روی درسنامه است. من همیشه ساعت هشت آزمون را شروع می کنم و در پردازش اول کارنامه می گیرم.
6-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
من تحلیل درس ها را بخش بخش انجام می دهم سعی می کنم روز آزمون تحلیل درس زیست و شیمی را حتما انجام می دهم و از دروس عمومی عربی و ادبیات را تحلیل می کنم.باقی دروس را در روز های شنبه و یکشنبه بعد از آزمون تحلیل می کنم.
7-در سالهای دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمونها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سالهای پایه پیشرفت داشتهاید، دلیل و انگیزهی این پیشرفت چه بود؟
در سال های دهم و یازدهم در وضعیت مطلوبی بودم اما زیاد به خودم فشار نمی آوردم اما امسال سعی می کنم جدی تر پیش بروم و با هدف و تمرکز بیشتری پیش می روم.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1-آيا هدفگذاري چند از 10 را انجام ميدهی؟ براي كدام درسها ؟ چگونه انجام ميدادي؟ آيا براي هدفگذاري از اين كارنامهها استفاده ميكردي؟
من برای همه دروس هدف گذاری شش از ده انجام می دهم تا از آن حد پایین تر نیایم سپس در آزمون تصمیم می گیرم که درسی را می توانم بالاتر بزنم یا خیر.
2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟
من با روش دوباه خوانی دروس را مرور می کنم تا احساس اطمینان بیشتری نسبت به یادگیری آنها پیدا کنم. من ابتدا درس می خوانم بعد آزمون می دهم.
3-آیا خلاصهنویسی دارید؟ روش خلاصهنویسی شما چگونه است؟
فقط برای درس فیزیک خلاصه نویسی انجام می دهم آن هم نه روی کاغذ. ابتدا درس را مطالعه می کنم سپس تمام فرمول ها را روی تخته وایت بردم می نویسم تا مدام چشمم به آنها بخورد و آنها را به خاطر بسپارم.
4-آیا خلاصهنویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ اگر دارید ویژگی آن را بنویسید.
خیر، در سالهای قبل برای درس شیمی و فیزیک خلاصه نویسی می کردم اما امسال با توجه به تایم کمتری که دارم برای هیچ درسی به جز فیزیک خلاصه نویسی نمی کنم.
5-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
در سال یازدهم به خاطر کرونا و فرصت هایی که داشتم از دست می دادم واقعا از لحاظ روحی ضعیف شده بودم اما امسال با این موضوعات کمی منطقی تر برخورد می کنم و مطمئن هستم که آدم هر اندازه تلاش کند مزد می گیرد و من سعی می کنم به بهترین نوع کار خودم را انجام دهم تا تنها شرمنده خود و خانواده ام نباشم.به نظر من استرس برای کنکور آن را سخت تر می کند و به خودم می گویم حتی اگر قرار است استرسی باشد بهتراست همان روزهای قبل از کنکور باشد و از الان خودم را درگیر استرس آن نمی کنم چون به من حس بدی می دهد.
6-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
ابتدای سال تراز هایم زیاد بالا نبود اما با گذشت زمان و جدیت بیشتر به تراز مطلوبی رسیدم اما هنوز احساس میکنم برای من کافی نیست.
7-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
ایشان با پیشنهاد های خوب شان باعث می شود که از یک دید دیگر به بعضی از دروس نگاه کنم.پشتیبان خوب کسی است که هم از نظر درسی و هم از نظر روحی دانش آموز را حمایت کند.
8-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
خانواده ام به خصوص مادرم خیلی به من امید می دهند و حمایت و پشتیبانی آنها انگیزه من را به شدت بالا می برد. محیط خانه را برای مطالعه من بسیار مناسب می کنند و درکل کنکور برای ما یک پروژه خانوادگی است و همیشه تاکید می کنند که الویت خانواده در حال حاضر موفقیت من در کنکور است.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سعی می کنم ابتدا دنبال سوالات آسان بگردم و آنها را حل کنم سپس اگر تایم آن درس باقی مانده بود سراغ بقیه سوالات می روم بیشتر هدفم این است که ابتدا به یک درصد مطلوب برسم سپس اگر زمان داشتم به درصد های بالاتر فکر کنم.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟
من به نوعی از هر دو تکنیک (زمان های نقصانی و ضرب در منها) استفاده می کنم و معتقدم تکنیک ضربدر منها بسیار به افزایش درصد کمک می کند.
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
روی درس زیست هدف گذاری جدی تری انجام می دهم زیرا مهم ترین درس در رشته من است.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
روش مطالعه درس زیست را با برنامه تر و با تمرکز بیشتر مطالعه می کنم زیرا احساس می کنم هنوز به روش مطلوبم دست پیدا نکردم.
3-در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
من درس هارا خیلی باحوصله و آرام مطالعه می کنم و احساس می کنم باید کمی سرعت مطالعه ام را بالا ببرم و بازده آن را بیشتر کنم.
4-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
سعی می کنم در دوران نوروز مطالعه مجدد داشته باشم و گاهی هم از کتاب جمع بندی دوازدهم مجموعه سوال از ترم اول حل می کنم.
5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
هدفم در نوروز جمع بندی نیم سال اول دوازدهم و مطالعه عمیق تر دروس نیم سال دوم و مرور زیست پایه است.
++++++++++++++++++++++++++++
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
++++++++++++++++++++++++++++

