نام و نام خانوادگی دانشآموز:ستاره بهارلو
نام شهر: شهریار
رشته تحصیلی: علوم انسانی
میانگین تراز: ۷۵۰۱
تحصیلات پدر:مهندس برق قدرت و تکنولوژی
شغل پدر:بازنشسته
تحصیلات مادر:فوق لیسانس شیمی
شغل مادر:دبیر آموزش و پرورش
میانگین درصد هر درس در آزمون ها:
فارسی۴۸٪ _ عربی۷۰٪ _ دینی۶۲٪ _ زبان انگلیسی ۸۴٪ _ ریاضی۶۸٪ _ اقتصاد۸۳٪ _ علوم و فنون ادبی۶۰٪ _ تاریخ۴۷٪ _ جغرافیا۵۶٪ _ جامعه شناسی۷۴٪ _فلسفه و منطق۶۰٪_روان شناسی۷۵٪
برنامه ریزی من هماهنگ با برنامه راهبردی قلمچی است و ازمون ها فرصت خوبیه تا ارزیابی جامعی از عملکرد هفتگیم داشته باشم...
آزمون
از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از ۱۸ تیر سال ۱۴۰۰ یعنی تابستان پایه یازدهم به دوازدهم، برای سنجش سطح وضعیت درسی و اشنا شدن با سوالات کنکور
دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
برنامه ریزی من هماهنگ با برنامه راهبردی قلمچی است و ازمون ها فرصت خوبیه تا ارزیابی جامعی از عملکرد هفتگیم داشته باشم
مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال)
من از ازمون های مشابه پارسال بره منظور بالا بردن امادگیم برای ازمون اصلی استفاده میکنم و هر پنجشنبه قبل از ازمون را به آزمون غیرحضوری و ازمون مشابه پارسال اختصاص میدم. به نظرم کمک خوبیه برای پر کردن خلا های مطالعاتی و متوجه شدن نقاط ضعف مربوط به ازمون اصلی. همچنین بارز ترین ویژگی آزمون های اصلی اینه که میتونم تراز و درصد را بررسی کنم و متوجه پیشرفت یا پسرفت خود بشوم.
شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
خیر. من در محیط مدرسه و مطابق با شرایط کنکور ازمون میدهم
چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چهقدر این موضوع برایتان مهم است؟
سعی میکنم همیشه جزو نفرات برتر باشم اما با توجه به شرایط کرونا و تقلب ها، باید به تقریبی بودن رتبه ها و درصد ها توجه کرد همچنین سیستم رتبه بندی کنکور با ازمون های ازمایشی متفاوت است و نباید رتبه در ازمون ازمایشی را ملاک رتبه کنکور قرار دهیم
از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
از تابستان سال یازدهم به دوازدهم شروع به مطالعه جدی و شرکت در ازمون های قلمچی کردم و تمرکزم بیشتر بر روی مرور و جمع بندی پایه بود که این موضوع باعث شد که از فرصتم به خوبی استفاده کنم و از بقیه جلو بیوفتم همچنین در طول سال تحصیلی مطابق با برنامه راهبردی ازمون ها دوباره برای بار دوم مباحث پایه را جمع بندی کردم.
اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
اولین ترازم ۷۵۰۰ و اخرین ترازی که در ازمون جمع بندی کسب کردم،۷۸۴۳ بود. دلیل پیشرفتم اشنا شدن با تیپ سوالات و مطالعه تخصصی تر مباحث بود
کدام درس نقطه قوت شما محسوب میشود؟ در این درس چه روش مطالعهای دارید؟
دروس انگليسي،ریاضی و عربی
از سال دهم همیشه سعی میکردم پایه ام را در این دروس تقویت کنم و در برنامه مطالعاتیم توجه زیادی به مطالعه و حل تمرین های کتاب میکنم
برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
بله از مشاور تحصیلی کمک میگیرم
بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟
آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟بله مطابقت برنامه راهبردی قلمچی با بودجه امتحانات مدرسه در نیمسال اول باعث تسلط دوچندان من در امتحانات مستمر و ترم شد.
برنامه و کتاب
همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
توجه به زمان مورد نیاز مطالعه برای هر واحد درسی و پیوستگی برنامه همیشه برای من مفید بوده
چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
برنامه مدرسه کمی جلوتر از برنامه قلمچی است و من سعی میکنم درس های جدید مدرسه را در ساعت مدرسه تمرین کنم و در کنار برنامه قلمچی، ساعت به خصوصی را در طول روز به تمرین و مطالعه برای امتحانات مدرسه اختصاص میدهم.
آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سالهای پایه تفاوتی کردهاست؟ چه تفاوتی؟
بله در سال های پایه مطالعه من مطابق با امتحانات مدرسه و به صورت درس به درس بود اما در سال کنکور علاوه بر مطالعه و تست دوازدهم، به مرور پایه و تست های مبحثیبرای جمع بندی هم میپردازم
برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
با توجه به نقاط ضعف و قوتم در هر ازمون برنامه را تغییر میدهم و سعی میکنم درس هایی را که در انهآ افت تراز داشتم را در مطالعه هر روزه خود قرار بدهم و درس هایی که تقاط قوت پایدار من محسوب میشوند را از مطالعه روزانه به روتین شبانه منتقل میکنم و تعداد تست هایم را در ان مبحث بیشتر میکنم.
آيا دفتر برنامهريزي دارید؟ دفتر برنامهريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله دفتربرنامه ریزی به من کمک میکند میزان مطالعه و تمرین خود را در هر درس به صورت جداگانه بسنجم و در ازمون پایان هفته مطابقت ان را با درصدی که کسب کردم بسنجم. دفتر برنامه ریزی با داشتن بخش های طبقه بندی شده برای درس های عمومی و تخصصی مانع تمرکز بر روی یک درس خاص و بی توجهی به درس های دیگر میشود.
در کدام درسها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
در درس ریاضی تعداد تست هایم را افزایش دادم و سعی کردم علاوه بر حل تست های جدید به مرور و حل تست های غلط قبلی بپردازم و نقاط ضعفم را شناسایی کنم.در درس فارسی و عربی توجهم را به نکات و تمرین های کتاب درسی بیشتر کردم؛ این شناسایی منابع باعث شد امادگی بیشتری هنگام مواجهه با صورت سوال داشته باشم
کارنامه و سایت
از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
برای مشاهده کارنامه ها،شرکت در ازمون،خواندن مصاحبه با نفرات برتر کنکور و لیست نفرات برتر هر ازمون
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟
همیشه در ساعت ۱۵ کارنامه را دریافت میکنم. بیشترین توجهم به نمودار پیشرفت و درصد هر درس و تعداد کل غلط هاست
از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
از کارنامه پروژه ای و کارنامه بازیابی برای بررسی وضعیت کلی استفاده میکنم. کارنامه ۵ نوع درس به من نشان میدهد باید روش مطالعه خود را در چه درس هایی تغییر دهم و در کدام درس ها با شیوه قبلی پیش بروم. کارنامه اشتباهات برای تحلیل ازمون بسیار کارامد است و قصد دارم از این کارنامه برای دوران جمع بندی نوروز استفاده کنم.
هفتهی اول و دوم برنامهتان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار میگرفتید يا در پردازشهاي بعدي؟ چرا؟
در هفته اول تمرکزم بر مطالعه و تمرین تشریحی است و در هفته دوم به تست های جامع و مرور میپردازم. قرار گرفتن در پردازش اول اهمیت زیادی دارد زیرا با جامعه اماری بیشتری سنجیده میشوم. معمولا در ساعت ۸ ازمون را شروع و در ساعت ۱۲ به پایان میرسانم که این روش در مدیریت زمان برای سوالات کنکور بسیار موثر است
روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
پس از بررسی کارنامه اصلی،سوالات اشتباه و نزده و سوالات دام دار را مشخص میکنم و با پاسخ صحیح تحلیل میکنم همچنین نکات مهم سوالاتی که پاسخ صحیح داده ام را یادداشت میکنم.
در سالهای دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمونها چه ترازی داشتید؟
اگر نسبت به سالهای پایه پیشرفت داشتهاید، دلیل و انگیزهی این پیشرفت چه بود؟در سال یازدهم پیشرفت زیادی نسبت به سال دهم داشتم و دلیل این پیشرفت شروع به مطالعه تستی در کنار مطالعه تشریحی بود.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟
معتقدم هرچقدر هم که مطالعه کنم باز هم کافی نیست به همین دلیل همیشه قبل از ازمون ها مطالعه میکنم اما برای تحلیل ازمون های قبلی و دوباره حل کردن انها از روش بازیابی استفاده میکنم و درصد کسب شده را با درصدی که قبلا در ان ازمون کسب کردم مقایسه میکنم.
آیا خلاصهنویسی دارید؟ روش خلاصهنویسی شما چگونه است؟
منبع اصلی مطالعه من برای هر درس کتاب است و سعی میکنم به جای خلاصه نویسی از نکته برداری و طرح سوال استفاده کنم
براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
سعی میکنم وارد رقابت تاسالمی نشوم و تا حد امکان از قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا دوری کنم. در سال حساس کنکور،مهمترین مسئله پیوستگی است و برای حفظ این روند همه تلاش خود را میکنم.
در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
در پایان نیمسال اول به دلیل عقب افتادن از برنامه مدرسه و اضطراب دچار افت تحصیلی شدم. ولی پس از استراحتی کوتاه دوباره برنامه ریزی قبلیم را احیا کردم و توانستم خودم را به ازمون های جمع بندی برسانم.
روشهای مدیریت زمان
زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سعی میکنم هر درس را در زمان پیشنهادی خودش به پایان برسانم و برای جلوگیری از اتلاف وقت طبق ترتیب دفترچه به سوالات پاسخ میدهم
از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟
ضربدر منها
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
در درس ادبیات به دلیل ضریب بالای ان در بین دروس عمومی و همچنین مباحث مشترک ان با درس ادبیات تخصصی
در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
در درس فلسفه منطق قصد دارم بیشتر به مطالعه عمیق کتاب درسی بپردازم و تست های غلط را تحلیل کنم
در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
ضعف در مطالعه تشریحی به خصوص در درس هایی مثل دینی و فلسفه
برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
در دوران تعطیلات قصد دارم همگام با تست های جمع بندی پایه و نیمسال اول دوازدهم به حل سوالات کنکور سال های گذشته بپردازم و نقاط ضعف مطالعاتی خود را برطرف کنم.
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

