گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) علیرضا اسدی

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) علیرضا اسدی.

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) علیرضا اسدی

نام و نام خانوادگی: علیرضا اسدی

نام شهر: شهرکرد

میانگین تراز: 6800

رشته تحصیلی: تجربی

تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد

تحصیلات پدر: کارشناسی ارشد

شغل مادر: مدرس دانشگاه

شغل پدر: کارمند شرکت ملی گاز ایران

 

میانگین درصد:

ادبیات 73 / عربی 82 / دینی 80 / زبان 85 / شیمی 80 / فیزیک 83 / زیست 78 / ریاضی 73


دلیل من برای شرکت در آزمون های قلم چی برنامه راهبردی بسیار منظم این موسسه است...


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از سال هشتم تحصیلی وارد کانون شدم و از همان موقع در آزمون های آزمایشی قلم چی شرکت می کردم. دلیل اصلی من برای شرکت در آزمون های قلمچی این بود که در این مدت می توانستم با برنامه راهبردی این موسسه برنامه ریزی شخصی داشته باشم و در دروس خودم پیشرفت کنم  همچنین که این موسسه کمک بسیار زیادی به من کرد که در آزمون تیزهوشان که در سال نهم برگزار می‌شد قبول بشوم و وارد مدرسه تیزهوشان شهر خودم بشوم.


2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

همانگونه که در سوال قبلی اشاره کردم مهم‌ترین دلیل من برای شرکت در آزمون های قلم چی برنامه راهبردی بسیار منظم این موسسه است که به من و دیگر دانش‌آموزان کمک بسیار زیادی می‌کند که بتوانیم برنامه ریزی شخصی خودم را بر اساس این برنامه بچینیم و در طول سال تحصیلی به پیشرفتی که مد نظرمان است برسیم.


3-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

آزمونهای های اصلی هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود مهم‌ترین محک دو هفته‌ای دانش آموزان برای اینکه خودش را بسنجند و ببیند که   چقدردر این دو هفته موفق بودند که به این هدف دلخواه خودشان برسند. آزمون‌های هدف‌گذاری به دانش‌آموزان کمک می کند که برای آزمون های اصلی هدفمند عملکرد داشته باشند و بر اساس نیازی که به دروس مختلف دارند برنامه خود را تنظیم کنند تا زمان مشابه پارسال هم به  دانش‌آموز کمک می‌کند که با فضای آزمون اصلی آشنا تر بشوند و بتوانند راحت‌تر خود را با شرایط وفق دهند و از نظر زمان‌بندی خودشان را با مبحث آزمون منطبق بکنند.


4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

شرایط کرونا تاثیر مستقیمی روی درس خواندن من داشته ولی خوب من در حد امکان سعی کردم که از مشکلات به وجود آمده دوری کنم و بر اساس برنامه‌ای که قبل از به وجود آمدن این ویروس داشتم ادامه بدم تا مشکل برای درس خوندن نداشته باشم ولی خب به هرحال جاهایی مجبور شدم انعطاف به خرج بدم باتوجه به شرایط وبرنامه را تغییر بدم یا حتی کلاً روش مد نظر خودم را تغییر بدم ولی در کل این نظم و برنامه ریزی آزمون های قلم چی بود که همان زمان بندی که من از قبل داشتم را روی من حفظ کرد و نگذاشت که این ویروس تاثیر خیلی زیادی روی درس خواندن من داشته باشد.


5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چه‌قدر این موضوع برایتان مهم است؟

متاسفانه به خاطر شرایط کرونا وغیرحضوری شدن آزمونها سطح تقلب در آزمونها نسبت به قبل بیشتر شده و خوب این موضوع تاثیر بسزایی قطعا روی تراز دارد ولی خب اون چیزی که مهم است این است که ما خودمان را با خودمان بسنجیم یعنی اینکه متوجه باشیم نسبت به آزمون قبلی چه پیشرفت‌هایی داشته و در چه نقاطی دچار ضعف شدیم ولی خب بالاخره این تراز که دانش‌آموز را با بقیه دانش آموزان متفاوت می کند و هر دانش آموزی دوست دارد خودش را نسبت به بقیه بسنجد که متاسفانه شرایط تقلب باعث می شود که دانش آموز درک درستی از شرایط خودش نسبت به بقیه نداشته باشد و این معضل باید در حد امکان به نظر من از بین برود ولی در کل اگر بخواهیم حساب کنیم تقلب نسبت به قبل بیشتر شده و خوب این دانش‌آموز که باید با این شرایط خودش راوفق دهد واجازه ندهد که شرایطش به هم بریزد.


6-آزمون های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

ازنظر من مهم ترین بخش بعد از آزمون های اصلی و برنامه راهبردی در کانون قلم چی آزمون هدف‌گذاری است هدفگذاری باعث می شود که دانش آموز هدفمند درس بخواند یعنی بداند کلا باید در چه  سطح مطالعه کند و ساعت چه درسی را کم کند تا بتواند بهتر پیشرفت کند پس از آزمون هدف‌گذاری تا جایی که بتوانم استفاده می کنم و این آزمون را هر هفته قبل از آزمون های اصلی پرینت می کنم و خودم آزمون می دهم که مطمئن بشوم در طول یک هفته روی چه دروسی خوب کار کردم و در چه دروسی ضعیف کار کردم و باید چه درسی را بهتر بخوانم و ساعت چه دروسی را کم کنم  تا خودم را برای آزمون اصلی بهتر آماده کنم. آزمون های مشابه پارسال را هم معمولاً چهارشنبه و پنجشنبه قبل از آزمون اصلی پرینت می کنم و جواب می دهم و بعدش جواب را داخل سایت وارد می کنم تا به من درصد بدهد و آزمون تحلیل می کنم تا بتوانم با یک روش منطقی تر با یک بازه های زمانی منطقی تر سر جلسه آزمون اصلی شرکت کنید.


7-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

من از تابستان سال دوازدهم بود که در آزمون های تابستانه کانون شرکت کردم مهمترین اتفاقی که در این آزمون ها می افتد اینکه با استفاده از این آزمونها دانش‌آموز می‌تواند مباحث پایه را یک دور قبل از شروع مهر مرور کند و این خیلی به نفع دانش‌آموزاست چون در طول سال تحصیلی از ساعت مطالعه برای دوازدهم به نحو بهتری استفاده می کند و باعث پیشرفت در آزمونهای او می شود.


8-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟ 

برای اولین بار در سال دهم که در آزمون های کانون شرکت کردم تراز ۶۰۱۲ را گرفتم که خوب آن موقع ترازاز نسبتا پایینی تلقی می شد بعد از آن سعی کردم که با توجه به برنامه راهبردی و آزمون های اصلی پیشرفت کنم و خدا را شکر توانستم که الان ترازم را به میانگین ۶۷۳۷ برسانم ولی اصلی‌ترین دلیل برای رسیدن به این ترازر ها داشتن نظم در مطالعه می دانم که این نظم را مدیون کانون و برنامه راهبردی بی‌نظیرش هستم. 


9-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟

قوت من در دروس عمومی درس عربی می باشد که معمولاً به این درس ۸ یا ۹ از ۱۰ جواب می‌دهم و دلیل اصلی یادگیری خودم تو این درس را این می دانم که با کلاس و با کتاب اصلی پیش رفتم و زیاد سراغ حاشیه آن رفتم عربی درسی است که نیاز به تمرین مداوم دارد درسی که نیازمند این است که در سال دهم و یازدهم جدی گرفته بشود چون پایه بسیار مهمی دارد و نیاز به تمرین منطقی دارد چون اگه درس خواندن در عربی از منطق خارج بشود و بخواهد به روش‌های نادرست تستی روی بیاورد باعث زیان دانش آموز می شود و در دروس اختصاصی من در درس فیزیک بهترین عملکرد را دارم که به این درس معمولاً ۸ یا ۹ از ۱۰ پاسخ می دهم سعی من برای پاسخگویی به سوالات فیزیک این است که اول به صورت تشریحی به بحث حل سوال می پردازم و سعی می‌کنم که مطالب یادگرفته شده را با سوالات تشریحی در ذهن خودم تثبیت کنم و پس از یادداشت برداری و خلاصه نویسی سراغ تست می‌روم و سعی می‌کنم که زمان خودم رو توی دست به بودم و خودم برای آزمون آماده کنم.


10-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

برای درس خواندن تا جای ممکن سعی می کنم مشورت بگیرم مخصوصاً از معلمین مدرسه و پشتیبان عزیز کانون که همیشه همراه دانش آموز هستند و در هر حالتی بهترین پشتیبانان و مشاوران آموزشی می باشد.


11-بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون‌ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده‌است؟ 

آزمون های کانون تاثیر مستقیمی در رشد تحصیلی در مدرسه هم دارند و باعث می شوند که دانش آموز در دروس مدرسه چه تشریحی و چه تستی پیشرفت کنه و به خواسته مورد نظر برسیم.


برنامه و کتاب

1-همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

همانطور که عرض کردم مهم‌ترین شاخص برنامه راهبردی کانون نظم شخصی که از اول سال تحصیلی تا انتهای سال تحصیلی پیدا می کند و باعث می شود که دانش آموزان زیادی از این برنامه به عنوان برنامه اصلی خودشان در طول سال تحصیلی استفاده کنیم.

 

2-چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید؟

گاهی اوقات پیش می آید که برنامه مدرسه با برنامه کانون تداخلی با هم داشته باشند و یا زمان شان هم یکی نشود ولی به طور کلی و عموماً در ۸۰ درصد مواقع برنامه کار با برنامه مدرسه منطبق است و همین موضوع باعث می شود که ما بتوانیم در درس مدرسه عملکرد مناسبی داشته باشیم و سازمانی و به طور احسن پیش ببریم و دچار مشکل نشویم ولی اگرمواقعی پیش بیاید که تداخل زمانی داشته باشد من سعی کردم که با آزمون ها برسم و برنامه کانون پیروی کنم چون بالاخره نقشه مشخص داره معلومه که در آینده قرار است چه اتفاقی بیفته و بهتر می تواند به من کمک کند.


3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه تفاوتی کرده‌است؟ چه تفاوتی؟ 

مهم ترین تفاوتی که بین درس خواندن من در سال دوازدهم و سالهای پایه وجود دارد این است که فشار درسی در سال دوازدهم به خاطر وجود دروس پایه در کنار دروس جدید دوازدهم افزایش پیدا می کند  پس مجبور بودم برای این که تعادلی بین درست پایه و دروس دوازدهم وجود داشته باشد برنامه خودم را نسبت به سال های پایه که فقط مربوط به درس های همان سال بود تغییر بدهم برنامه را به سمتی سوق بدهم که علاوه بر پیشروی در دروس دوازدهم بتوانم به‌ خوبی دروس پایه را هم مرور کرده و برای آزمون به طور عالی آماده بشوم. 


4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

مهم ترین عملکردی که برای رسیدن به تراز کانون داشتم این بود که سعی کردم با استفاده از آزمون آن نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنم و درمدت زمان هفته‌ای که تا آزمون داریم آنها را به طور احسن کارکنم تا بتونم در درصد دروس پیشرفت مورد نظر داشته باشم و خوب این پیشرفت را مدیون کانون هستم که با برنامه ریزی مشخص و معین عملکرد من را بهبود داده است. 


5-ازکدام یک  از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.

کتاب آبی سه سطحی و کتاب‌های نوروز قلم چی در طول دوران تحصیلی استفاده کردم به نظر من مهم‌ترین شاخص کتاب های آبی وسه سطحی مشخص بودن سطوح تست و پیمانه ‌های هر درس که باعث می شود دانش آموز طبق برنامه‌ای که برای درس شده عمل کنند و به اندازه مشخص درس بخوانند و زیادتست بزند و از مهمترین شاخص‌های عملکردی کتابهای نوروز اینکه یک مرور سریع و راحت برای دانش آموز به ارمغان می آورد که می تواند مطالب گذشته را در بهترین زمان و به بهترین نحو مرور کند و جمع‌بندی مطالب را داشته باشد.


6-آيا دفتر برنامه‌ريزي دارید؟ دفتر برنامه‌ريزي چه كمكي به شما كرد و مهم‌ترین ویژگی آن چیست؟

بله من از زمانی که وارد کانون شدن به کمک پشتیبانم با دفتر برنامه ریزی آشنا شدم و از آن موقع عملکرد خودم را درآن وارد می کنم مهم ترین شاخص دفتر برنامه ریزی این است که دانش آموز از جمعه بعد از آزمون تا جمعه بعد از آزمون دیگر برنامه برای خودش تنظیم می کند و طبق برنامه عملکرد دارد و هم چنین می تواند گزارش روزانه خودش را یادداشت کند و به اهدافی که داشته برسد و اگر خدای نکرده به اهداف نرسیده و تا روز بعدی جبران کند.


7-در کدام درس‌ها روش مطالعه‌ خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟

من در درس فارسی و درس زیست روش مطالعه خود را تغییر داده ام من قبلاً فارسی وزیست را خیلی حفظی می خواندم ولی سعی کردم که مفهومی یادشون بگیرم مثلا در درس فارسی بحث هایی مثل آرایه و دستور زبان را موضوعی کردم که از حالت حفظی خوندن دور بشوم و بیشتر موضوعی کار کنم و به خوبی نتیجه گرفتم و در درس زیست سعی کردم بیشتر به متن کتاب‌ها توجه داشته باشم ودر نکات تا جایی که می توانم از شکل ها از متن کتاب در بیاورم و بخش‌های دیگر برای خودم ترکیب کنم تا سیستمی حالت  مفهومی به خودش بگیرد و در سوالات مفاهیم کتاب بیشتر کمک ام بکند. 


کارنامه و سایت

1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌ای؟

برای مشاهده کارنامه و استفاده از خدمات علمی و آموزشی سایت مانند تحلیل سوالات آزمون و مطالعه مقالات آقای قلم چی همچنین استفاده از فیلم های آموزشی و نمونه سوالات امتحانی


2-آیا تا به حال برای مرور و جمع‌بندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کرده‌اید؟

بله به خصوص از آزمونهای مشابه پارسال در روز های قبل از آزمون استفاده می کنم. 


3-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي‌گيري؟ و چگونه و به كدام قسمت‌ها بيشتر توجه مي‌كني؟

حوالی ساعت سه کارنامه را از طریق سایت دریافت می کنم و به قسمت تراز کل رتبه و درصد دروس مختلف کارنامه بیشتر توجه دارم.


4-از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده می‌کنی و چرا؟ 

از کارنامه اصلی بیشترین استفاده را دارم و بعد از آن از کارنامه 5 درس و مبحثی بیشترین استفاده را دارم اما در کل تمامی کارنامه های سایت مفید هستند و در زمان های مختلف به کار می آیند. 


5-هفته‌ی اول و دوم برنامه‌تان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می‌کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار می‌گرفتید يا در پردازش‌هاي بعدي؟ چرا؟

در هفته اول سعی من در آموزش و یادگیری هرچه بهتر دروس مخصوصا دروس جدید است. و در هفته دوم به کمک تست زماندار تایم خود را تنظیم کرده و همچنین به تثبیت دروس می پردازم. ساعت 8 صبح. بله آزمون را تا قبل از ساعت 1 و در زمان مشخص شده هر آزمون تمام میکنم و در پردازش اول کارنامه می گیرم.

 

 6-روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

از زمانی که کارنامه آزمون را دریافت می کنم شروع به تحلیل آزمون کرده سعی می کنم در مرحله اول سوالات های که در آزمون داشتم را  بار دیگر در خانه حل کنم اگر نتوانستم به جواب درست دست پیدا کنم سراغ پاسخ تشریحی و حل سوالات موجود در سایت کانون می‌روم و از آنها برای حل سوالات استفاده می کند و بعد از حل سوال اگر نکته جدیدی در سوال وجود داشت آن را در دفترچه یادداشت که مربوط به خلاصه نویسی دروس است اضافه کنم.


7-در سال‌های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون‌ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال‌های پایه پیشرفت داشته‌اید، دلیل و انگیزه‌ی این پیشرفت چه بود؟

هدف اصلی من در سال های پایه پیشرفت هر چه بهتر برای سال دوازدهم و جمع کردن دروس پایه بوده است میانگین تراز من در هر سال پایه و همچنین دوازدهم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است که خودم این موضوع را نتیجه برنامه ریزی صحیح بر اساس برنامه منظم کانون در سه سال تحصیلی دبیرستان می دانم.


مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت

1-آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه انجام مي‌دادي؟ آيا براي هدف‌گذاري از اين كارنامه‌ها استفاده مي‌كردي؟

هدف گذاری مهم ترین عملکرد من نسبت به آزمون جدا از درس خواندن می باشد چون به ذهن یک خط فکری و نظم خاصی می دهد و یک نوع الزام برای بهبود شرایط به شمار می رود که من این کار را هر هفته قبل از آزمون بعد از انجام آزمون هدف گذاری و همچنین در پنجشنبه قبل از آزمون بعد از آزمون مشابه پارسال انجام می دهم  و این کار را به همه دانش آموزان توصیه می کنم.


2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي‌خوانديد بعد آزمون مي داديد؟

روش مطالعه من در سال تحصیلی به این شکل بود که ابتدا درس می خوانم سپس تست می زنم و وقتی به آمادگی حدوداً ۶۰ درصدی به بالا می رسیدند شروع به آزمون دادن می‌کردم   و با توجه  به درصد هایی که در هر درس کسب می کردم  برنامه خودم رو برای آزمون اصلی تغییر می دادم و منطبق می کردم.


3-آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟

خلاصه نویسی یکی از مهم ترین کارهای من در طی این سه سال بوده است خلاصه نویسی مهم ترین و بهترین منبع برای مرور سریع مطالب قبل از آزمون ها و حتی برای زمان هایی با فاصله زمانی زیاد نسبت به زمان خواندن دروس است و کمک خیلی بزرگ و شایانی به تثبیت مطالب می کند.

 

4-آیا خلاصه‌نویسی و  جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ اگر دارید ویژگی آن را بنویسید. 

خلاصه نویسی های من به دو دسته حفظی و تمرینی تقسیم بندی می شود  در خلاصه نویسی های حفظی من یادداشت برداری را در کتاب درسی انجام می دهم مثل خلاصه برداری برای دروس دینی زیست شناسی و حفظیات شیمی در خلاصه های تمرینی از دفترچه‌های جداگانه برای یادداشت برداری نکات و فرمول ها   استفاده می کنم مثل دروس ریاضی فیزیک و تمرینات و مسائل شیمی.


5-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟

مهم ترین کاری که من برای دوری از حاشیه بیماری کرونا انجام دادم  این بود که تا حد امکان به این موضوع فکر نکنم و سعی کنم درس خواندنم را به همان شکلی که در قبل از به وجود آمدن این بیماری انجام می دادم ادامه بدهم  با تغییرات ناشی از این بیماری کمتر باشد ولی در جاهایی که دیگر مجبور به تغییر می شدم برنامه ریزی خودم را جوری انجام می دادم که کمترین ضرر را از این تغییر ببرم و بهترین عملکرد را نسبت به اون داشته باشم.


6-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش‌هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟ 

من در اوایل سال دوازدهم به دلیل برخی مشکلات شخصی و خانوادگی کمی دچار افت تراز شدم ولی سعی کردم آرامش و تمرکز را به درس خواندنم برگردانم و تا جای امکان از موضوع دوری کنم  و خوشبختانه نتیجه گرفتم و به همون روند قبلی برگشتم.


7-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پشتیبان  خوب کمک بسزایی در پیشرفت دانش آموز دارد من در سالهای پایه  و همچنین سال نهم پشتیبان های بسیار خوبی در کانون داشتم که هم از نظر منابع و هم از نظر نکات مشاوری من را راهنمایی می کردند و به من کمک کردند که در مسیر درس خواندن بهتر قرار بگیرم.


8-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

اعضای خانواده ی من کمک خیلی بزرگی در فراهم آوردن شرایط مناسب برای درس خواندن من در خانه داشتند و در این راستا بسیار به من کمک کردند تا من بتوانم در بهترین شرایط روحی و روانی درس بخواند و خوشبختانه از این نظر هیچ مشکلی ندارم و حتی تا به الان مجبور به استفاده از مراکز وی آی پی و کتابخانه برای درس خواندن نشدم و تمام دروس خودم را در خانه مطالعه می کنم.

 

 روش‌های مدیریت زمان

1-زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟

قبل از انجام آزمون اصلی به کمک آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری تعیین می کنم که در چه دروسی نیاز به زمان بیشتری دارم و بر اساس این تنظیمات زمانی وقت های خودم را در سر جلسه آزمون مدیریت می کنم و از بعضی دو روز وقت ذخیره می کنم و این وقت را به درستی اختصاص می دهم که  که امکان دارد من را به مشکل بیندازد.


2-از کدام یکی تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟ 

مهم ترین تکنیکی که من برای زمان بندی استفاده می‌کنم تکنیک زمان های نقصانی و تقسیم زمان دروس است و به کمک این تکنیک سنگ کنم که در دوره اول آزمون از هر دست مقداری زمان ذخیره کنم و این زمان را  به اقتضای نیاز به دروس دیگر بدهند یا از همین زمان برای دور برگشت استفاده کنم تا در شرایط روحی و روانی بهتری نسبت به شروع دوره اول و شروع آزمون به سوالات پاسخ بدهم.


هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم

1-در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟

در نیمسال دوم هدف گذاری اصلی من برای دروس دوازدهم است مخصوصاً که نیاز می بینم این دروس را قبل از عید تمام کرده تا بعد از عید به مرور هرچه بهتر آنها بپردازم.


2-در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه را تغییر می‌دهید؟ چرا؟

خوشبختانه مشکلی در روش خواندن نمی بینم و نیازی نمی بینم که بخواهم  روشم را در خواندن درسی تغییر بدهم.


3-در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟

مهم ترین مشکلی که در اوایل نیمسال اول شناسایی کردم و خوشبختانه آن را قبل از شروع نوبت دوم حل کردم روش خواندن درس ریاضی که با توجه به سخت تر شدن و مفهومی تر شدن سوالات این درس در آزمون های امسال کانون نیاز می دیدم که تغییری در روش مطالعه خودم ایجاد کنم و خوشبختانه توانستم و هدف‌گذاری خودم برسم و درصدم رو در این درس برای نوبت دوم بهبود بدهم.


4-یکی از چالش‌های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث‌های نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟

من با استفاده از مرور های منظم که از روی خلاصه نویسی ها و یادداشت برداری های خودم انجام می دهم تا حدود زیادی به این مشکل غالب شدم ولی با این حال مهمترین عملی که برای جلوگیری از فراموشی دروس انجام خواهم داد دوران جمع بندی طلایی عید و اردیبهشت است است که می تواند به طور چشمگیری  دروس پایه و نیمسال اول دوازدهم را در ذهن تثبیت کند.


5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 

مهم ترین هدف  من برای عید مرور و تثبیت دروس پایه به همراه دروس نیمسال اول دوازدهم و مطالعه هر چه بیشتر دروس نیمسال دوم دوازدهم است  به نظر من این دوران مهم‌ترین دوران در سال کنکور یک فرد به شمار می آید و اگر یک دانش آموز بتواند به بهترین نحو از این دوران استفاده کند می تواند دروس پایه خود و دروس دوازدهم خود را در ذهن تثبیت کند و به یک سطح عالی در  این دوروس برسد.


/////////////////////////////////////////

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) علیرضا اسدی

 /////////////////////////////////////////

Menu