نام و نام خانوادگی: زهرا شهباززاده ملاباشی
میانگین تراز: ۶۷۳۴
رشته تحصیلی: تجربی
تحصیلات مادر: دیپلم ریاضی فیزیک
تحصیلات پدر: دیپلم نقشه کشی
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: کارمند بازنشسته ی اداره ی میراث فرهنگی
میانگین درصد:
ادبیات 60 / عربی 65 / دینی 80 / زبان 95 / شیمی 80 / فیزیک 60 / زیست 58 / ریاضی 85 / زمین 60
مهم ترین ویژگی آزمون ها:آشنایی با مدیریت زمان ،آشنایی با نمونه سوالات و تست های مربوط به هردرس...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
ازپایه ی نهم وارد کانون شدم ودر پایه های نهم،دهم و دوازهم کانونی بودم ۴ سال کانونی هستم و برای یادگیری روش های برنامه ریزی
ومدیریت زمان بهبود تست زنی کانون ثبت نام کردم.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
دلیل حضور مداوم وپیوسته در آزمون ها برای بهبود وضع مطالعه ،پیشگیری از تنبلی ،افزایش درصد وتراز است.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
مهم ترین ویژگی آزمون ها:آشنایی با مدیریت زمان ،آشنایی با نمونه سوالات و تست های مربوط به هردرس. مهم ترین آزمون به نظر من ازمون اصلی است که با حضور مداوم در آزمون ها میزان یادگیری خود را میسنجم و نقص هایم رابرای آزمون های بعدی جبران می کنم.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
من هیچ مشکلی با آنلاین یا حضوری بودن آزمون ها ندارم چون به نظر من هر کسی برای رسیدن به هدف خود باید در هر شرایطی تلاش کند
5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چهقدر این موضوع برایتان مهم است؟
تراز، درصد و رتبه ی دیگران برایم زیاد مهم نیست ولی مقایسه ی تراز خودم با دیگران باعث افزایش روحیه ی رقابت و افزایش تلاش من می شود. با توجه به آنلاین بودن و تقلب دیگران نگران این موضوع نیستم چون نفع یا ضرری برای من ندارد و مهم این است که هر کسب نتیجه ی تلاشش را می گیرد.
6-آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
آزمون هدف گذاری باعث میشود که اشتباهات مطالعاتی هفته ی اول خود را در هفته دوم جبران کنم وچند از ده خود را میسنجم وبرای افزایش چند از ده های خود تلاش میکنم والبته با نمونه سوالات آشنا می شوم.
7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
بیشتر پنجشنبه ها شرکت می کنم آزمون هدف گذاری بیشتر از آزمون مشابه پارسال برایم مهم است. بیشتر اوقات به همه درس ها در یک نوبت پاسخ می دهم به علت تنظیم مدیریت زمان پاسخ گویی به سوالات.
8-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
سال اول(۹۹). از تابستان سال دوازدهم آزمون ها را جدی گرفتم ودر آزمون ها غیبت نداشتم، شرکت در آزمون ها از تابستان باعث مرور درس ها وآشنایی با دروس شد ودر دوران مدرسه باعث پیشرفت در درس ها شد.
9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
اولین ترازم در مهرماه امسال 4230 شد و در بهمن ماه به 7380 رسیدم. دلیل پیشرفت ام برنامه ریزی دقیق و افزایش کیفیت مطالعه و ساعات مطالعه باعث پیشرفتم شد.
10-کدام درس نقطه قوت شما محسوب میشود؟ در این درس چه روش مطالعهای دارید؟
نقاط قوت:درس های زبان انگلیسی ،دینی و شیمی. به این سه درس علاقه دارم و روش مطالعه ام به این صورت است که هر شب باکس شبانه ۱۰ تست زبان و مروز آیات دینی را دارم.
11-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
پدر و مادرم، سرمایه های گران بهای من، مهم ترین دلیل پیشرفت من هستند.
12-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
در سال اول پیشرفت هایی در مدرسه داشتم.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
برنامه ی راهبردی کمک زیادی در برنامه ریزی و تنظیم ساعات مطالعه میکند، ولی به نظر من کانونی بودن بهتر است، من سال دوم کنکورم کانونی نبودم ولی از برنامه ی راهبردی استفاده میکردم و هر جمعه سوالات را از سایت جواب می دادم و بزرگترین اشتباه من این بود که چون کانونی نبودم آزمون دادن را جدی نمی گرفتم به همین دلیل در سال دوم نتیجه ای که می خواستم را نگرفتم.
2-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
در اولین آزمونم(۹مهرماه۱۴۰۰) چون برنامه ریزی نداشتم ترازم پایین بود ولی بعد از آن با برنامه ریزی های دقیق تری پیشرفت کردم . تغییرات برنامه ریزی :افزایش ساعات مطالعه البته با کیفیت و از همه مهم داشتن بازه های سرگرمی بین ساعات مطالعه
3-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
از کتاب های آبی و سه سطحی و زرد استفاده می کنم. از کتاب های آبی برای آموزش ابتدایی و یادگیری استفاده می کنم و مهم ترین ویژگی کتاب های آبی داشتن بانک سوالات سراسری هست. مهم ترین ویژگی های کتابه های زرد این است که حالت جمع بندی دارد و کمک زیادی برای در جمع بندی میکند، من از کتاب های زرد هر ۴ شنبه استفاده می کنم .
4-آيا دفتر برنامهريزي دارید؟ دفتر برنامهريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنم ،مهم ترین دلیل پیشرفت برنامه ریزی هست.
5-در کدام درسها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
در دروس زیست و ریاضی روش های مطالعه خود را تغییر دادم به طوری که هر روز هفته را برای این دروس در برنامه بازه ی مطالعاتی دارم واین کار باعث پیشرفتم شد.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
در سایت کانون انواع کارنامه موجود است و من از آنها استفاده می کنم و البته در آزمون های تک درس سایت نیز شرکت می کنم.
2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟
روز جمعه کارنامه ی آزمون را ساعت ۱۵ می بینم و مهم ترین قسمت کارنامه :درصد های دروس و چند از ۱۰ ها هست که با آزمون های پیش مقایسه می کنم.
3-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
از کارنامه ی اصلی آزمون برای مقایسه خودم نسبت به آزمون های قبلی و پیشرفت یا پس رفت خود استفاده می کنم. از کارنامه ی سوال محور ،برای آشنایی با سوالات دام دار استفاده می کنم. از کارنامه ی هدف گذاری ،برای مقایسه ی چند از ۱۰ با هم تراز هایم استفاده می کنم. از کارنامه ی ۵ نوع درس که واقعا مهم هست ،که نقاط قوت و ضعف هایمان را نشان میدهد، سعی می کنم درس هایی که نیاز به تلاش و درس های نوسانی را تشخیص دهم وهنگام برنامه ریزی از این کارنامه استفاده می کنم.
4-هفتهی اول و دوم برنامهتان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار میگرفتید يا در پردازشهاي بعدي؟ چرا؟
اگر حجم دروس برنامه بیشتر باشد هفته ی اول بیشتر اختصاصی و هفته ی دوم عمومی +اختصاصی و مرور و اگر حجم دروس کم تر باشد هفته ی اول پایه میخوانم و هفته ی دوم دوازدهم و جمع بندی و مرور. روز های جمعه آزمون را راس ساعت ۸:۰۰ شروع می کنم و در پردازش اول کارنامه دریافت می کنم.
5-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
تحلیل کارنامه را روز جمعه انجام میدهم و ۴ درس آزمون را روز جمعه تحلیل و بقیه ی دروس را روز های دیگر هفته ی اول. تحلیل هر درس را به صورت نکته نویسی در کتب درسی مربوط به هر بخش درس وارد می کنم.
6-در سالهای دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمونها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سالهای پایه پیشرفت داشتهاید، دلیل و انگیزهی این پیشرفت چه بود؟
در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی وضعیتی متوسط داشتم ودر آزمون ها میانگین ترازم ۵۵۰۰ بود و بله نسبت به سال های قبل پیشرفت زیادی دارم و دلیل پیشرفتم جدی تر گرفتن کنکور وبا انگیزه خواندن برای رسیدن به هدفم است .
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1-آيا هدفگذاري چند از 10 را انجام ميدهی؟ براي كدام درسها ؟ چگونه انجام ميدادي؟ آيا براي هدفگذاري از اين كارنامهها استفاده ميكردي؟
بله هدف گذاری چند از ۱۰ را انجام میدهم برای همه ی دروس و از کارنامه ی هدف گذاری استفاده می کنم.
2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟
امسال اول درس میخوانم و بعد آزمون میدهم ولی در درس زبان اول تست می زنم سپس میخوانم.
3-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
این حاشیه ها هیچ سودی برای ما ندارند بجز اظطراب و ترس ،من به این حاشیه ها زیاد توجهی نمی کنم .
4-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
شاید افت تراز به علت بازیگوشی یا کاهش درصد های بعضی از دروس باشد و برای جبران سعی می کنم که بیشتر تست بزنم و نوع یادگیری را تغییر بدهم.
5-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
پشتیبان من (مونا مزدکی) مشاور خیلی خوبی است و هم در برنامه ریزی و هم در انتخاب کتاب راهنمایی زیادی داشته. به نظر من یکی از بهترین ویژگی های پشتیبان خوب این هست که روحیه انگیزشی و انرژی بالایی داشته باشه ، واین اخلاقش باعث امیدواری دانش آموزان در راه رسیدن به هدف شان باشد.
6-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
خانواده ی من با تشویق و حرف های انگیزشی(فکر کردن به آینده و شغل مورد نظرم) باعث میشوند که برای رسیدن به هدفم امیدوارتر باشم.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
من به سوالات به ترتیب سوال های دفترچه را پاسخ نمیدهم بلکه ابتدا به درس هایی که حفظی هستند سریع پاسخ میدهم سپس به سراغ حلیات می روم واین روش باعث میشود که زمان آزمون را مدیریت کنم.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟
زمان های نقصانی
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
زیست و عمومی ها، چون نیمسال اول را بیشتر اختصاصی خوانده ام و درس زیست را میخواهم به نقطه ی قوت پایدار تبدیل کنم.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
سعی می کنم تعداد تست های روزانه ام را افزایش دهم.
3-در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
در نیمسال اول وقت زیادی برای مرور درس ها نداشتم وسعی می کنم تا در نیمسال دوم جبران کنم.
4-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
من مباحث نیمسال اول را که در ایستگاه های جبرانی نیمسال اول جمع بندی کرده ام را در دوران نوروز مرور خواهم کرد.
5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
فعلا برنامه ی خاصی ندارم ولی جمع بندی نیمسال اول را حتما در برنامه ی دوران نوروز دارم.
/////////////////////////////////////////
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
/////////////////////////////////////////

