نام و نام خانوادگی: مینا اشرف گنجونی
نام شهر: کرمان
میانگین تراز: 6724
رشته تحصیلی: تجربی
تحصیلات مادر: فوق لیسانس
تحصیلات پدر: دیپلم
شغل مادر: فرهنگی
شغل پدر: آزاد
میانگین درصد:
ادبیات : ۷۰٪ عربی : ۸۰٪ دینی : ۸۵٪ زبان : ۹۵٪ ریاضی : ۸۵٪ زیست : ۶۰٪ فیزیک : ۷۸٪ شیمی : ۸۰٪
مهمترین ویژگی برنامه راهبردی کانون در برگرفتن تمامی مطالب پایه و دوازدهم و همچنین مرور چندباره برای تثبیت تمامی مطالب است...
آزمون
- 1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از مهر ماه سال دوازدهم ، بدلیل جامعه آماری و سطح سوالات آزمون های کانون ترجیح دادم که سال آخر به عنوان کنکور آزمایشی قلمچی را انتخاب کنم.
- 2- دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
شرکت در آزمون ها به دلیل سنجش آموخته های خودم در بازه های دو هفته ای قرار دادم و اوقاتی بود که بودجه بندی را نرسانده بودم و تسلط نداشتم اما شرکت کردم که خودم را بسنجم.
- 3- مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال)
آزمون های اصلی طرز تفکرات طراحان سوال ها رو برای من روشن میکنه و باعث میشه نکات با اهمیت بالا و نکات اشکال دار را به راحتی متوجه شوم.
آزمون مشابه : تا حدودی آمادگی برای ازمون اصلی هستند اما با توجه به بالاتر رفتن سطح سوالات آزمون های اصلی ، تحلیل بسیار دقیقی میخواهند .
آزمون هدفگذاری : موجب میشه یک هفته هدف و راهکار بهتر شدن برای ازمون اصلی را با توجه به سوالات بررسی شود
- 4- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
با توجه به اینکه شرایط مناسب برای برگزاری آزمون حضوری وجود ندارد ، باید با شرایط سازش پیدا کرد و سعی کردم که تاثیری بر آزمون های من نداشته باشد
- 5- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چهقدر این موضوع برایتان مهم است؟
با توجه به آنلاین بودن آزمون ها و تقلب در آنها ، بیشتر تمرکز من بر روی پیشرفت درصد های خودم هر آزمون بهتر از آزمون قبل است و درصد ها و تراز دیگران نکات حاشیه ای ای هستند که به آنها تا حدود زیادی اهمیت نمیدهم.
- 6- آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟( درصورت حضور در این آزمون پاسخ دهید)
اوایل در آزمون های هدفگذاری شرکت نمیکردم ، اما وقتی که در اولین هدفگذاری شرکت کردم متوجه تاثیر و شناخت نقاط ضعف شدم و هفته پیش رو را صرف رفع اشکال همان مبحث قرار میدهم.
- 7- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
آزمون هدفگذاری و مشابه را هردو پنجشنبه ها شرکت میکنم و به صورت یکپارچه و زمان دار و همچنین با توجه به زمان هر درس،در آزمون ها شرکت میکنم.
تاثیر زیادی در کنترل زمانی من در آزمون های اصلی گذاشته اند.
- 8- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
متاسفانه تا سال دوازدهم تلاش جدی ای برای درس نداشتم و تابستان امسال برای اولین بار تابستان را جدی گرفته و آزمون ها را از اول مهر شروع کردم.
- 9- اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
اولین ترازم : ۶۲۰۷ و بهترین ترازم : ۷۵۰۶
دلیل پیشرفتم رو عموما میتونم به تحلیل و بررسی سوالات آزمون ها به صورت جدی اختصاص بدهم.
- 10- کدام درس نقطه قوت شما محسوب میشود؟ در این درس چه روش مطالعهای دارید؟
ریاضی دوازدهم یکی از نقاط قوت من است . ابتدا با کلاس های آموزشی ، پایه و تمام نکات را یاد میگیرم و با تست های مختلف و منابع قوی ، با حل تیپ تست های مختلف امادگی خود را برا آزمون ها بالا میبرم.
- 11- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
بله ،مشاورم همواره حامی و پشتیبانم بوده است و همواره از تجربه ایشان برای بهتر شدن درس هایم و پیشرفتم استفاده میکنم.
- 12- بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
در مدرسه با توجه به اینکه برای آزمون ها میبایست همه مطالب را کامل خواند، بله پیشرفت داشتم .
برنامه و کتاب
- 1- همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
در برگرفتن تمامی مطالب چه پایه و چه دوازدهم و همچنین مرور چندباره برای تمامی مطالب رو علت اصلی این قضیه میدونم.
- 2- چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
باتوجه به اینکه نمیسال دوم سال دوازدهم در مدارس تا اواخر اسفند ماه به اتمام میرسد ، همراه با مدرسه پیش میروم و مطالب آزمون هارا مرور میکنم.
- 3- آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سالهای پایه تفاوتی کردهاست؟ چه تفاوتی؟
بله ، جامع و ترکیبی خوندن در سال کنکور شدیدا اهمیت دارد پس صرفا تمرکز بر یک مطلب جوابگو نیست بلکه با مرور و درک پیش نیاز های یک مطلب ، نحوه خواندن من هم تغییر کرده است.
- 4- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
مطابق با برنامه راهبردی کانون دروس را مطالعه و اگر از ان عقب افتادم ، سعی کردم تعداد غلط هایم در آن درس کمتر باشد.
- 5- ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
از کتاب های سه سطحی در روز قبل از آزمون اصلی استفاده میکنم تا هم جمعبندی انجام داده و هم تیپ بندی و نوع سوالات طراح را بشناسم.
6- در کدام درسها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
در درس ریاضی ، با تغییر منبع و آموزش مفهومی ، پیشرفت خوبی داشته ام.
کارنامه و سایت:
- 1- از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
آزمون های اصلی ، آزمون های هدف گذاری ، آزمون های مشابه سال قبل و کارنامه های اشتباهات جهت رفع اشکال ها...
- 2- آیا تا به حال برای مرور و جمعبندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کردهاید؟
بله ، بعضی اوقات ، جهت تکمیل مطالب خوانده شده در دو هفته و آمادگی برای آزمون اصلی
- 3- روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟
تقریبا ساعت شش عصر ، به درصد هایم توجه میکنم که هربار بهتر از آزمون قبل باشم و عملکرد مناسب تری داشته باشم.
- 4- از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
کارنامه اصلی و کارنامه اشتباهات ، تا اشتباهات و بی دقتی های خود را بشناسم و سعی کنم آنها را رفع کنم.
- 5- هفتهی اول و دوم برنامهتان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار میگرفتید يا در پردازشهاي بعدي؟ چرا؟
هفته اول را بیشتر صرف مرور درسنامه و یادگیری میکنم و در هفته دوم تمرکز بر تست زنی دارم.
ساعت هشت صبح و پردازش اول .
- 6- روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
با توجه به درصد ها در عصر آزمون، آزمون را دوباره میدهم با دقت بیشتر و در بازه طولانی تر و اگر بار دوم هم تعداد غلط های یکسانی داشتم ، دفترچه پاسخنامه را بررسی میکنم و نکات را یادداشت میکنم.
- 7- در سالهای دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمونها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سالهای پایه پیشرفت داشتهاید، دلیل و انگیزهی این پیشرفت چه بود؟
پایه من علل خصوص در سال یازدهم ضعیف بوده و الان با تغییر منابع در پی بهبود و پیشرفت هستم . ( از سال دوازدهم آزمون میدهم )
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت :
- 1- آيا هدفگذاري چند از 10 را انجام ميدهی؟ براي كدام درسها ؟ چگونه انجام ميدادي؟ آيا براي هدفگذاري از اين كارنامهها استفاده ميكردي؟
بله تا حدودی ، و گاهی اوقات کمتر از انتظارات خود عمل میکنم.
- 2- شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟
بستگی به نوع درس دارد و میزان درک و یادگیری اولیه خودم . ابتدا درس را میخوانم و مرور ان را انجام میدم و با زدن تست آموزشی میزان تسلط خود را میفهمم و در روز بعد همان مبحث را به صورت ازمون از خودم امتحان میگیرم.
- 3- آیا خلاصهنویسی دارید؟ روش خلاصهنویسی شما چگونه است؟
بله ، نکات مهم را یادداشت میکنم و بعد از زدن تست ها ، نکات پر تکرار را در به صورت نموداری و رسم جدول یادداشت و هر چند روز یکبار مرور میکنم.
- 4- آیا خلاصهنویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ اگر دارید ویژگی آن را بنویسید.
به نظر من خلاصه نویسی به صورت شخصی و به زبان خود فرد طوری که قابل فهم برای خود او باشد مفید تر و کاربردی تر است.
- 5- براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
استفاده از موبایل و درگیر شدن با فضای مجازی را به حداقل رسانده ام و کمتر به حاشیه ها اهمیت میدهم.
- 6- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
بله ، ناشی از جمعبندی نادرست و درک نکردن و مرور کم مطالب بوده ، و با برنامه ای مناسب تر به مسیر برگشتم.
- 7- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
پیگیری های پشتیبان و یادآوری نکات مهم هر ازمون در طی تماس ها و معرفی راهکار های مختلف به من توسط پشتیبان ، کمک کننده من بوده است.
- 8- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
همواره حامی و پشتیبان من بوده اند و سعی داشته اند که محیط ارام در خانه حکم فرما باشد.
روشهای مدیریت زمان:
- 1- زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
هر درس را مطابق با زمان اعلام شده آن میزنم و اگر زمان استانداردش تمام شد ، زمان را در اخر به ان اختصاص میدهم
- 2- از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟ (ضربدر منها- زمانهای نقصانی...)
از تکنیک ضربدر منها استفاده میکنم.
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
- 1- در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
درس زیست شناسی ، زیست شناسی یکی از نقاط قوت من بوده اما بدلیل جمعبندی های نادرست در آن افت کرده ام و برای بهتر شدن آن هدف گذاری کرده ام.
- 2- در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
زیست شناسی و فیزیک با توجه به تغییر مطالب و تفاوت انها با مطالب نیمسال اول به دنبال روشی جدید برای انها هستم .
- 3- در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
توجه نکردن به نکات کلیدی بعضی از سوالات و درگیر حاشیه شدن و انتخاب گزینه نادرست و گاهی اوقات عدم دقت در وارد کردن پاسخ ها در پاسخبرگ
- 4- یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
مرور به موقع و همچنین در حین برخورد به مطالبی مرتبط با آنها در دروس جدیدتر ،انها را هم مرور میکنم.
- 5- برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
شروع آزمون های جامع و پیشروی و اتمام مباحث یکی از پایه های دوازدهم یا یازدهم.
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

