گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی)سبحان جمشیدی جوکندان

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی)سبحان جمشیدی جوکندان.

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی)سبحان جمشیدی جوکندان

نام و نام خانوادگی: سبحان جمشیدی جوکندان

نام شهر: رشت

میانگین تراز:  6693

رشته تحصیلی: تجربی

تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد

تحصیلات پدر: لیسانس حسابداری

شغل مادر: دبیر بازنشسته

شغل پدر: ذی حساب دارایی

 

میانگین درصد:

ادبیات 60 / عربی 80 / دینی 80 / زبان 90 / شیمی 80 / فیزیک 70 / زیست 60 / ریاضی 60 / زمین 60


رمز موفقیت، پیوستگی در انجام کارها هست...


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از کلاس ششم ابتدایی وارد کانون شدم و امسال هشتمین سالی است که در آزمون ها شرکت می کنم و دلیلش هم بر نامه دقیق و مناسب کانون و آزمون های استاندارد است.


2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

رمز موفقیت، پیوستگی در انجام کارها هست و دلیل حضور مداوم در آزمون ها این است که همیشه تلاش می‌کنی که به مباحث آزمون ها برسی و این باعث می شود مبحثی از قلم نیفتد و اطمینان خاطر پیدا می‌کنی که در زمان مناسب تمام من مباحث را هم یاد می گیری و هم جمع بندی می کنی.


3-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

 اینکه بعد از دوهفته  یادگیری مباحث می بینی چقدر موفق بودی و با نقاط ضعف خود روبرو می شوی.


4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

 قطعاً داشته ولی سعی می کنم که در خانه شرایط آزمون دادن را فراهم و شبیه سازی کنم تا در آزمون کنکور به مشکل  بر نخورم.

 

5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چه‌قدر این موضوع برایتان مهم است؟

همانطور که همه  ما می‌دانیم تقلب صورت می‌گیرد و به خاطر همین زیاد  به تراز و درصد بقیه  توجه نمی کنم و سعی می کنم خودم را با خودم مقایسه کنم.


6-آزمون های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

اینکه بعد از یک هفته مطالعه می توانی خودت را بسنجی که چقدر این مطالعات موفقت آمیز بوده , می‌تواند کمک کند که برای هفته دوم برنامه ریزی کنی و همین باعث پیشرفت می‌شود.


7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می‌دهید یا این‌که به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

معمولاً در جمعه هفته اول در آزمون هدف گذاری شرکت می‌کنم و در روز چهارشنبه  قبل آزمون اصلی در آزمون مشابه سال گذشته شرکت می کنم و دقیقا شرایط یک آزمون را رعایت می‌کنم و به تمام سوالات در یک زمان سوالات پاسخ می دهم.


8-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

از تابستان دهم جدی گرفتم و با توجه به پیش خوانی دروس  سال آینده و همچنین مرور مباحث مربوط به سال گذشته نتیجه‌اش را می دیدم و باعث می شد با آمادگی بیشتری وارد سال جدید بشوم.


9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟ 

اولین تراز حدود ۶۰۰۰ بود و بعد به تراز ۶۸۰۰ رسیدند و سعی کردم با پیوستگی و تلاش این تراز  را به دست آوردم.


10-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟

در دروس عمومی، دینی و زبان و در دروس، اختصاص شیمی  نقاط قوت من هستند. در این دروس بیشتر تمرکزم بر روی کتاب درسی  است و بعد با تست به تسلط می رسم .


11-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

خانواده مخصوصا مادرم همیشه به من مشورت می دهند و برادرم که خودش دانشجوی رشته پزشکی هست به من خیلی در این مسیر کمک می‌کند .


12-بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون‌ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده‌است؟

قطعا وقتی تمام مباحث را برای آزمون ها بخوانی و تست هم کار کنی قطعاً در مدرسه رشد خواهی کرد.


برنامه و کتاب

1-همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

به نظرم مهمترین ویژگی برنامه راهبردی این است که تمام نکات در آن رعایت شده و پیشروی مباحث به طوری نیست که دانش‌آموزان از آن جا بمانند و هم در آن برای مرور مباحث پیشین زمانی در نظر گرفته شده است.


2-چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید؟

مدرسه   ما معمولاً با برنامه راهبردی پیش می‌رفت و به غیر از چند بار زیاد مشکلی از این بابت وجود نداشت.


3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه تفاوتی کرده‌است؟ چه تفاوتی؟ 

قطعا تمرکز و حساسیتم بیشتر شده و سعی می کنم مرور وجمع بندی را بیشتر در برنامه خودم قرار دهم و همچنین بیشتر تمرکزم را روی کتاب درسی بگذارم.


4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

اینکه هفته اول بیشتر به مطالعه بپردازم و تست های آموزشی و یکم ساده تر بزنم و از هفته دوم یکم تست های چالشی تر.


5-ازکدام یک  از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.

کتاب آبی و سه سطحی به نظرم سطح سوالات استانداردی دارند و به تثبیت آنچه یاد گرفتی کمک می‌کنند.


6-آيا دفتر برنامه‌ريزي دارید؟ دفتر برنامه‌ريزي چه كمكي به شما كرد و مهم‌ترین ویژگی آن چیست؟

بله به نظرم یکی از بهترین چیزهایی که می تواند به دانش آموزان کمک کند دفتر برنامه ریزی است و بعد از آزمون ها برای پی بردن به عوامل موفقیت یا شکست خیلی کمک می کند .

 

7-در کدام درس‌ها روش مطالعه‌ خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟

در درس زیست قبلاً باورم بر این بود که فقط تعداد تست  مهم است ولی الان تمرکزم بر روی کتاب درسی است و سعی می‌کنم با تست   فقط یادگیری هایم  را تثبیت کنم.


کارنامه و سایت

1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌ای؟

از ویدیو های آموزشی و حل سوالات تا کارنامه های پنج نوع درس و بازیابی استفاده می‌کنم.


2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي‌گيري؟ و چگونه و به كدام قسمت‌ها بيشتر توجه مي‌كني؟

از ساعت ۱۵ که کارنامه ها می‌آید بیشتر به درصد ها و چند تا از ده ها و تعداد سوالات نزده  و غلط توجه می‌کنم.


3-از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده می‌کنی و چرا؟ 

بله چون اطلاعات مفیدی را در اختیارت می گذارد و همین به تو کمک می‌کند در برنامه‌ریزی‌هات با دید باز عمل کنی.


4-هفته‌ی اول و دوم برنامه‌تان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می‌کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار می‌گرفتید يا در پردازش‌هاي بعدي؟ چرا؟

هفته اول بیشتر مطالعه و تست های آموزشی و هفته دوم تست های زمان دار و چالشی. مانند آزمون اصلی ساعت ۸ صبح شروع می کنم و در پردازش اول شرکت می‌کنم.


5-روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

با پدرم کارنامه را بررسی می‌کنم و در  تحلیل آزمون از فیلم های حل سوالات در سایت کانون استفاده می‌کنم.


6-در سال‌های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون‌ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال‌های پایه پیشرفت داشته‌اید، دلیل و انگیزه‌ی این پیشرفت چه بود؟

تراز پایینی نداشتم ولی همیشه در یک محدوده بودم ولی در سال کنکور با توجه به تجربیات و با تغییر شیوه  مطالعه و تلاش بیشتر شاهد رشد تراز بودم.

 

مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت

1-آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه انجام مي‌دادي؟ آيا براي هدف‌گذاري از اين كارنامه‌ها استفاده مي‌كردي؟

بله با توجه به آمادگی خودم قبل آزمون هدف گذاری می کنم و با توجه به آن آزمون می دهم .


2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي‌خوانديد بعد آزمون مي داديد؟

من خودم با روش دوم یعنی اول خواندن و بعد آزمون دادن بهتر نتیجه گرفتم.


3-آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟

بر روی کاغذ های کوچک نکات مهم و فرار را یادداشت می کنم و همیشه جلوی چشمم است .


4-آیا خلاصه‌نویسی و  جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ اگر دارید ویژگی آن را بنویسید. 

خیر شخصی سازی شده است .


5-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟

سعی می کنم کمتر وارد فضای مجازی بشم و از این مسائل دور باشم و اخبار مهم مربوط به خودم را از پدرم دریافت کنم .


6-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش‌هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟ 

در مقطع خاصی افت تراز محسوسی نداشتم ولی اتفاق افتاده که در آزمون نتیجه دلخواه را نگرفته باشم ولی سعی کردم درس بگیرم و برای آزمون بعدی تلاش کنم.


7-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

با صحبت ها و کمک هایشان کمک می‌کنند. به نظرم پشتیبان ها باید این راهها را رفته باشند و از شرایط دانش‌آموزان و این مرحله و مقطع آگاه باشند .


8-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

همیشه سعی می کنند با صحبت ها به من انگیزه بدهند.


روش‌های مدیریت زمان

1-از کدام یکی تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟ 

به روش زمان های نقصانی


هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم

1-در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟

در دروس زیست و فارسی نیاز به تمرین و تکرار بیشتری . دارم باید وقت بیشتری برای این دروس بگذارم.


2-در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه را تغییر می‌دهید؟ چرا؟

در دروس زیست و فارسی در زیست کمتر به نکات درسی اهمیت می‌دادم  و فارسی  را مبحثی نمی خواندم که باید تغییر بدم .


3-در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟

به نظرم یکم همان دروس زیست و فارسی


4-یکی از چالش‌های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث‌های نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟

در نوروز آزمون های جمع بندی را مرور خواهم کرد.


5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 

سعی می‌کنم تا آخر فروردین هر سه پایه را تمام کنم و بعد سراغ جمع‌بندی کنم.

*****************************************

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید. 

گفتگو با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی)سبحان جمشیدی جوکندان

*****************************************

Menu