نام و نام خانوادگی: سید یاسین میرامینی
میانگین تراز: 7300
رشته تحصیلی: تجربی
تحصیلات مادر: لیسانس
تحصیلات پدر: لیسانس
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: نظامی
میانگین درصد:
ادبیات 70 / عربی 75 / دینی 95 / زبان 90 / شیمی 95 / فیزیک 70 / زیست 75 / ریاضی 95 / زمین 65
دیدن انواع سوالات و به طور مداوم در معرض و شرایط آزمون قرار گرفتن دلیل پیوستگی من بود...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از سال ۹۹ ،در پایه های یازدهم و دوازدهم ، ۲ سال ، دلیل شرکتم سنجش خود بود.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
دیدن انواع سوالات و به طور مداوم در معرض و شرایط آزمون قرار گرفتن دلیل پیوستگی من بود.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
ویژگی آزمون اصلی داشتن داشتن سوالات سطح بالا و بعضا سنگین به طوری که احساس کنیم واقعا سر جلسه کنکور هستیم و واقعا چالش های یک آزمون اصلی را تجربه کنیم و ویژگی آزمون مشابه صرفا شناختن تیپ های سوالات آزمون اصلی و جلوگیری از انجام دادن خطاها است و مهم ترین ویژگی آزمون هدف گذاری این است که بفهمیم که چه قدر درس خواندنمان برای آزمون اصلی موثر بوده و پیش بینی کننده وضع خود در آزمون اصلی است
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
باید بگویم که تمام سعی من براین بود تا تفاوتی میان آزمون حضوری و آنلاین ایجاد نکنم مثلا با یافتن مکانی مشابه مکان آزمون(مثلا کتابخانه مدرسه) و وقت گرفتن مانند وقت آزمون ولی در مجموع آزمون حضوری به دلیل قرار گرفتن در محیط آزمون و تجربه حال و هوای آزمون بهتر از آزمون غیر حضوری است.
5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چهقدر این موضوع برایتان مهم است؟
خیلی خیلی مهم ، من همیشه با مقایسه درصد هایم با همکلاسی ها و دوستان نقاط قوت و ضعف نسبت به بقیه می سنجم. در مورد تقلب ها هم باید بگویم با توجه به تقلب کردن یک عده من زیاد به رتبه توجه نمی کنم و بیشتر ملاک عملکرد خود را تراز و درصد ها قرار می دهم.
6-آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
با توجه به این موضوع من سعی می کردم که در عرض یک هفته به بودجه بندی آزمون برسم و این قطعا ساعت مطالعاتی من را بالا برد.
7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
آزمون هدف گذاری را معمولا بعد از ظهر جمعه ها می دادم و مانند یک آزمون واقعی به آن نگاه می کنم و برای آن وقت در نظر می گیرم و پشت سر هم درس ها را پاسخ می دهم ولی آزمون مشابه را طبق برنامه درسی خودم پیش می برم و هر درس را با توجه به برنامه درسی خودم در زمان های متفاوت می دهم و صرفا به جنبه آموزشی به آن نگاه می کنم و وقت محدود برای آن در نظر نمی گیرم.
8-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
از تابستان سال دوازدهم . مهم ترین مزیت آزمون تابستان، جمع بندی جامعی از مطالب پایه بود و به من در طول زمان مدرسه با توجه به اینکه تمرکز من در درس های دوازدهم است و وقت کمتری برای توجه به درس های پایه دارم کمک بسیاری کرده است.
9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
۵۹۰۰ و الان ۷۵۰۰ . دادن آزمون های بسیار و به دست آوردن تجربه در چه گونه آزمون دادن و کاهش اشتباهات ریز و جزئی با توجه به زیاد آزمون دادن
10-کدام درس نقطه قوت شما محسوب میشود؟ در این درس چه روش مطالعهای دارید؟
شیمی ، ابتدا خواندن خواندن خط به خط کتاب درسی و نوشتن کلیات آن به صورت خلاصه ای سپس دوباره بازگشت به کتاب و پیدا کردن تک تک جزئیات برای حفظیات و مفاهیم شیمی برای مسائل شیمی هم ابتدا یاد گرفتن فرمول ها و روش کار سپس کار کردن با مسائل خیلی ساده و مقدماتی برای جا افتادن مسائل و سپس به صورت تدریجی حل کردن مسئله های سخت و سطح بالا.
11-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
بله ، دوستان ، آشنایان و معلمان
12-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
بله، خود به خود باعث شد درس های مدرسه برای من جا بیفتد و همچنین نگرانی از امتحانات مدرسه دیگر نداشته باشم.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
قرار دادن همزمان هر ۳ پایه ، بودجه بندی استاندار و منطقی که زیاد بر روی دانش آموزان فشار نمی آورد.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
خب بعضی وقت ها مجبور می شدیم به خاطر امتحانات مدرسه و مسائلی مانند آن از برنامه راهبردی جا بمانیم ولی راه برون رفت ازاین مسئله به نظرم این است که حتی جلو تر از برنامه راهبری باشیم تا با به وجود آمدن چنین مشکلاتی از مسیر خارج نشویم.
3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سالهای پایه تفاوتی کردهاست؟ چه تفاوتی؟
در سال دهم زیاد به فکر کنکور نبودم و صرفا فقط به درس های کلاسی اهمیت می دادم و شب امتحانی بودم ولی از سال یازدهم برنامه ی نسبتا پایداری دارم و سعی می کنم در هر پایه درس های همان پایه را بخوانم و به لحاظ نوع خواندم سبک خواندنم عوض نشده و فقط با توجه به سال کنکور زمان بیشتری برای حل تست اختصاص می دهم.
4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
تغیراتی در ساعت مطالعه با توجه به اینکه در آزمون های اولیه به نقاط ضعف پی بردم.
5-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
از کتاب سه سطحی استفاده می کنم. با استفاده تدریجی از این کتاب به تدریج موقعیت خود را تشخیص دهیم و سطح خود می شناسیم.
6-آيا دفتر برنامهريزي دارید؟ دفتر برنامهريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله از دفتر برنامه ریزی قلم چی استفاده می کنم و در اوایل آزمون ها که در بعضی درس ها ضعف داشتم به این دفتر مراجعه کردم و با توجه به ساعت مطالعه ام متوجه کاستی های خودم شدم و آن را اصلاح کردم. مهم ترین ویژگی آن این است که در آن خودم با خودم مقایسه می شوم و می توانم بهتر یا بدتر شدنم را ببینم.
7-در کدام درسها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
به عنوان مثال فیزیک در ابتدا فقط به صورت طوطی وار فرمول ها را حفظ می کردم و فقط به مثال ها و تمرین های خود کتاب بسنده می کردم اما بعدا روش مطالعه ی من بیشتر بر حل سئوالات گوناگون متمرکز شد.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
دیدن نتایج آزمون ها، دیدن تراز های قبول شدگان در دانشگاه ها، دانلود نمونه سئوالات امتحانی ، مصاحبه با رتبه های برتر و ...
2-آیا تا به حال برای مرور و جمعبندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کردهاید؟
بله در بعضی مباحث که تسلط کافی نداشتم از فیلم های کانون استفاده می کردم.
3-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟
معمولا شب برگزاری آزمون مثلا ساعت ۸ شب و به تراز و درصد ها توجه بیشتری دارم.
4-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
کارنامه ی اصلی آزمون، کارنامه ی هدف گذاری ،کارنامه ی اشتباهات.
5-هفتهی اول و دوم برنامهتان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار میگرفتید يا در پردازشهاي بعدي؟ چرا؟
هفته ی اول معمولا سعی می کنم خودم را به بودجه بندی برسانم و هفته ی دوم را بیشتر به حل تست اختصاص می دهم، با توجه به اینکه آزمون را همیشه راس ساعت ۸ برگزار می کنم همیشه کارنامه ام را در پردازش اول دریافت می کنم.
6-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
کارنامه های هر آزمون را با کارنامه ی آزمون قبل مقایسه می کنم و پیشرفت ها و پسرفت هایم را بررسی می کنم. برای تحلیل آزمون هم یک دفتر جداگانه دارم که پس از پایان هر آزمون نکات مهم آن را یادداشت می کنم.
7-در سالهای دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمونها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سالهای پایه پیشرفت داشتهاید، دلیل و انگیزهی این پیشرفت چه بود؟
در سال دهم مانند سال های راهنمایی تمرکزم بر روی کتاب های درسی بود و فقط به فکر امتحانات مدرسه بودم اما از سال یازدهم به صورت جدی برای کنکور شروع کردم تراز های سال یازدهم و دوازدهم هم فرقی زیادی با هم نداشتند و در یک سطح اند.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1-آيا هدفگذاري چند از 10 را انجام ميدهی؟ براي كدام درسها ؟ چگونه انجام ميدادي؟ آيا براي هدفگذاري از اين كارنامهها استفاده ميكردي؟
بله ، برای همه درس ها ،به چشم یک آزمون واقعی به آن نگاه می کنم و از کارنامه هایش هم استفاده می کردم.
2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟
بازیابی،بنده با توجه به اینکه الان کل کتاب ها را تمام کردم الان فقط اگر در تستی به موضوع خاصی بر بخورم که احساس کنم در آن ضعف دارم به سراغ کتاب درسی می روم و مطلب را از اول می خوانم.
3-آیا خلاصهنویسی دارید؟ روش خلاصهنویسی شما چگونه است؟
بله ، به این صورت که اول یک مطلب را برای بار اول خواندم تمام کلیات آن مطلب را در دفترم می نویسم سپس به سراغ جزئیات می روم.
4-آیا خلاصهنویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ اگر دارید ویژگی آن را بنویسید.
متاسفانه خیر، به دلیل دست خط بدم معمولا کسی از من جزوه ای نمی گیرد.
5-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
تلوزیون نگاه می کنم ،بازی می کنم و ...
6-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
خیر خدارو شکر روند ثابتی داشتم و اگر هم افتی بوده به صورت جزئی بوده است.
7-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
با مشاوره هایش و جلساتی که برای ما برگزار می کرد و روش هایی که ارائه می کرد تاثیر بسیاری در ما داشت و مهم ترین ویژگی پشتیبان نحوه ی ارتباط با دانش آموز است به صورتی که دانش آموز هر مشکلی داشت اول با پشتیبان مطرح کند.
8-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
اعضای خانواده همیشه لطف داشته و دارند و با مهیا کردن شرایط و امکانات و انگیزه دادن نقش جدی در پیشرفت دارند.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
به عنوان مثال اگر سوالی را نفهمیدم و متوجه نشدم که طراح از من چه میخواهد دیگر برای آن زمان نمی گذارم و اگر سوالی مثلا محاسبات پیچیده ای داشت آن سوال را رها می کنم و سوال های که احساس می کنم نکته ای خاص در آن ها وجود دارد به آخر موکول می کنم همچنین روش زمان های نقصانی خیلی به من کمک کرده است.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟
زمان نقصانی
***************************************
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
***************************************

