نام و نام خانوادگی: محمد نوری
میانگین تراز: 6653
رشته تحصیلی: تجربی
تحصیلات مادر: فوق لیسانس روان شناسی
تحصیلات پدر: لیسانس الکترونیک
شغل مادر: کارمند دادگستری
شغل پدر: بازنشسته سپاه
میانگین درصد:
فارسی 70 / عربی 90 / دینی 90 / زبان 87 / ریاضی 80 / فیزیک 80 / شیمی 80 / زیست 75 / زمین 30
مهم ترین ویژگی برنامه ی راهبردی داشتن ایستگاه جبرانی است...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از سال دهم به مدت 3 سال. وارد متوسطه دوم شده بودم و باید برای کنکور می خواندم.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
پیوسته آزمون دادن باعث می شود که مطالب از خاطرم نرود.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
با آزمون دادن پی می بریم که درس را مفهومی یاد گرفته ایم یا حفظ کرده ایم.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
تاثیر چندانی در حضورم در آزمون ها نداشته ولی خستگی حین آزمون دادنم را افزایش داده است.
5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چهقدر این موضوع برایتان مهم است؟
نتیجه دیگران برایم مهم نیست برای همین اصلا سراغ صفحه نفرات برتر نمی روم. تقلب دیگران در درس ریاضی خیلی روی رتبه و تراز من تاثیر گذاشته است.
6-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
یک یا دو روز قبل از آزمون اصلی در این آزمون ها شرکت می کنم.هدفم از شرکت در این آزمون ها آمادگی برای آزمون اصلی است.همه درس ها را با هم پاسخ می دهم.
7-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
از تابستان پایه یازدهم آزمون های تابستان را جدی گرفتم. این آزمون ها باعث شدند که در تابستان درس ها یادم نرود.
8-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
اولین ترازم در سال دهم 5068 بود ولی در آزمون بعد از آن تراز 6067 کسب کردم که در نیمسال دوم به میانگین 6500 رسید.
9-کدام درس نقطه قوت شما محسوب میشود؟ در این درس چه روش مطالعهای دارید؟
نقطه قوتم درس ریاضی است. برای این درس درسنامه را خوب و مفهومی می خوانم و روز بعد تست زدن را شروع می کنم. در درس ریاضی مسئله حل کردن خیلی تاثیر دارد.
10-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
از پشتیبانم مشورت می گیرم.
11-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
بله چون باعث شده میزان فهمم از دروس افزایش یابد.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
مهم ترین ویژگی برنامه ی راهبردی داشتن ایستگاه جبرانی است.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
برنامه مدرسه معمولا مطابق برنامه راهبردی است. برنامه مدرسه خیلی برایم مهم نیست و بیشتر با برنامه آزمون پیش می روم.
3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سالهای پایه تفاوتی کردهاست؟ چه تفاوتی؟
تفاوت چندانی نکرده است.
4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
ساعت مطالعه ام را افزایش دادم.
5-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
سه سطحی:سوالات سخت و مفهومی دارد. تابستان:در جمع بندی مطالب خیلی موثر است.
6-آيا دفتر برنامهريزي دارید؟ دفتر برنامهريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله. دفتر برنامه ریزی باعث شد مطالعه منظمی داشته باشم. مهم ترین ویژگی این دفتر جدول آخر آن است که بوسیله آن می شود. با یک نگاه می شود کارهای هفته های گذشته را مرور کرد.
7-در کدام درسها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
درس زیست. تست زماندار خیلی به پیشرفتم کمک کرد.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
از کارنامه آزمون و کارنامه اشتباهات خیلی استفاده کردم.
2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟
ساعت 3. به درصد ها و رتبه در هر درس خیلی توجه می کنم.
3-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
کارنامه اصلی و اشتباهات.
4-هفتهی اول و دوم برنامهتان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار میگرفتید يا در پردازشهاي بعدي؟ چرا؟
هفته اول بیشتر درسنامه می خوانم و تست آموزشی می زنم و هفته دوم تست زماندار می زنم و آزمون می دهم.آزمون را راس ساعت 8 شروع می کنم. چون می خواهم آزمون دادنم مشابه کنکور باشد.
5-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
درصد هایم را در هر درس با آزمون قبل مقایسه می کنم و طبق آن برنامه می ریزم. برای تحلیل آزمون سوالات غلط و نزده را برسی می کنم البته بجز درس زیست که احتمال شانسی درست زدن در آن بیشتر است.
6-در سالهای دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمونها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سالهای پایه پیشرفت داشتهاید، دلیل و انگیزهی این پیشرفت چه بود؟
از لحاظ آموزشی قوی بودم و ترازم حدود 6700 بود که گاهی به بالای 7000 می رسید.
7-آیا تاکنون در تالار گفتوگوی سایت کانون شرکت داشتهاید یا به کامنتهای درسی دانش آموزان در صفحه مقطع پاسخ دادهاید؟
در سال یازدهم خیلی در گفتگو ها شرکت می کردم و به سولات پاسخ می دادم.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟
برای درس های پایه از روش بازیابی استفاده می کردم. آزمون دادن خیلی از مرور کردن موثرتر است.
2-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
گروه های غیر ضروری را حذف کردم و دیگر در گفتگو های کانون شرکت نمی کنم. اخبار کنکور و کرونا تاثیر چندانی بر برنامه ام نداشته.
3-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
نیمسال اول سال دوازدهم خیلی افت کردم دلیلش هم افت ساعت مطالعه بود که با افزایش ساعت مطالعه و تست زدن بهتر شد.
4-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
پشتیبان من بسیار به من اعتماد دارد و به من روحیه می دهد. ویژگی های پشتیبان خوب: به دانش آموزان روحیه می دهد. در صورت افت درصد تذکر می دهد ولی سرکوفت نمی زند درباره شیوه مطالعه اطلاعات زیادی دارد. از کتاب های تست خوب معرفی می کند.
5-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
پدرم دنبال کردن اخبار و نظر گذاشتن در سایت کانون را برایم ممنوع کرده.پدرم در پیشرفتم در درس زبان تاثیر بسزایی داشته.وقتی آزمونی را خراب میکنم پدر و مادرم به من روحیه میدهند
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
در دروس عمومی دروس فارسی و عربی را در زمان خودش جواب می دهم ولی از درس های دینی و زبان حدود 15 دقیقه زمان ذخیره می کنم. در دروس اختصاصی از زمین فقط 3 سوال جواب می دهم و وقتش را برای بقیه درس ها می گذارم. روی درس ریاضی کمتر از وقت خودش زمان می گذارم و زمان اضافی را به زیست می دهم. دروس شیمی و فیزیک را در زمان خودشان جواب می دهم.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟
زمان های نقصانی خیلی به کارم می آید.
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
روی دروس زیست و فیزیک. چون می خواهم آنها را در کنکور بالای 90 بزنم.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
زیست و فیزیک. چون در زیست مشکل دارم و درصد فیزیکم را می خواهم افزایش دهم.
3-در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
در مباحث پی اچ ، ژنتیک و حرکت شناسی مشکل داشتم.
4-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
برای آزمون 19 فروردین روی مباحث پی اچ، ژنتیک و حرکت شناسی به طور ویژه وقت می گذارم.
5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
آزمون های جامع می دهم.
========================================
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
========================================

