گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) زهرا معظمی گودرزی

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) زهرا معظمی گودرزی.

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) زهرا معظمی گودرزی

نام و نام خانوادگی: زهرا معظمی گودرزی

نام شهر: بروجرد

 میانگین تراز: 6735

رشته تحصیلی: تجربی

تحصیلات مادر: سیکل

تحصیلات پدر: -

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: فوت شده 

 

میانگین درصد:

فارسی 75 / دینی 85 / زبان 85 / عربی 88 / ریاضی 86 / شیمی 76 / فیزیک 88 / زیست 65

 

داشتن سکوهای مقایسه‌ای و ایستگاه‌های جبرانی باعث می شوند که مطالب چند بار تکرار و تثبیت شوند...


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

فارغ‌التحصیل‌هستم و از امسال در آزمونها شرکت میکنم دلیل ان فضای رقابتی کانون و سطح سوالات آزمونهاست


2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

تحلیل وضعیت پیشرفت و داشتن برنامه ریزی است.


3-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

مهمترین ویژگی آزمون هدف گذاری پیداکردن نقاط ضعف است که می توان در زمان باقی مانده آنها را رفع کرد.


4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

در این شرایط من مثل آزمون های حضوی صبح آزمون را در زمان مشخص شده می دهم تادر پرداش اول قرار بگیرم.


5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چه‌قدر این موضوع برایتان مهم است؟

به تراز بقیه اهمیت نمی دهم و بیشتر به درصدهای خودم توجه می کنم قطعا کسانی که تقلب می کنند رقیب جدی محسوب نمی شوند.

 

6-آزمون های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

این آزمون‌ها باعث می شوند که در هفته اول مباحث دوازدهم مربوط به آزمون را بخوانم و با آزمون هدف گذاری خودم را بسنجم.


7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می‌دهید یا این‌که به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

در هفته اول روز پنج شنبه آزمون هدف‌گذاری را شرکت می کنم و در هفته دوم سه‌ شنبه یا چهارشنبه در آزمون مشابه پارسال شرکت می کنم هر دو آزمون را در زمان مشخص و مثل آزمون اصلی شرکت می کنم.


8-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

از امسال سعی کردم از تابستان استفاده کنم تا بیشتر آماده باشم.


9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟ 

اولین ترازم ۶۰۰۰بود الان به حدود۶۹۰۰ رسیده ام دلیل پیشرفت من تحلیل دقیق آزمونها و پیوستگی در مطالعه بود.


10-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟

درس عربی و فیزیک نقاط قوت من هستند در این دروس تعداد تست زیادی کار می کنم و با روش بازیابی مطالعه می کنم.


11-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

بله مشاورم در رشد وضیتم بسیار کمک کردند.


برنامه و کتاب

1-همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

داشتن سکوهای مقایسه‌ای و ایستگاه‌های جبرانی باعث می شوند که مطالب چند بار تکرار و تثبیت شوند.


2-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه تفاوتی کرده‌است؟ چه تفاوتی؟ 

در سال کنکور باید زمان را کاملا مدیریت کرد و تست های زمان دار را در اولویت قرار داد.


3-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

افزایش ساعت مطالعه و تعداد تست‌ به من در رسیدن به در صدهای بالاتر خیلی کمک کردند.


4-ازکدام یک  از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.

من از کتاب‌های سه سطحی استفاده می کنم که به دلیل تعداد تست‌هایی که دارد برای دوران مرور و جمع بندی بسیار مفید است.


5-در کدام درس‌ها روش مطالعه‌ خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟

در درسهای زیست و ریاضی روش مطالعه‌ام را‌تغییر دادم و سعی می کنم از فیلم‌های آموزشی و جزوات معتبر بیشتر استفاده کنم.


کارنامه و سایت

1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌ای؟

برای گرفتن کارنامه اصلی و تحلیل سایر کارنامه‌ها.


2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي‌گيري؟ و چگونه و به كدام قسمت‌ها بيشتر توجه مي‌كني؟

در ساعت ۱۶ کارنامه را می گیرم و بیشتر به درصدهایم توجه می کنم.


3-از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده می‌کنی و چرا؟ 

از کارنامه اصلی و پنج نوع درس و کارنامه اشتباهات استفاده می کنم استفاده از کارنامه پنج نوع درس در بلند مدت باعث می شود ضعف ها جبران شوند و از کارنامه اشتباهات برای تحلیل آزمون استفاده می کنم.


4-هفته‌ی اول و دوم برنامه‌تان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می‌کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار می‌گرفتید يا در پردازش‌هاي بعدي؟ چرا؟

ازهفته‌ی اول بیشتر برای مطالعه و آموزش استفاده می کنم هفته دوم تست کار می کنم و به رفع اشکال می پردازم.


5-روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

هر شب یک درس آزمون راتحلیل می کنم.

 

مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت

1-آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه انجام مي‌دادي؟ آيا براي هدف‌گذاري از اين كارنامه‌ها استفاده مي‌كردي؟

در همه درس ها با استفاده از آزمون هدف گذاری و کارنامه هدف گذاری ، هدف گذاری چند از ده را انجام می دهم.


2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي‌خوانديد بعد آزمون مي داديد؟

من چون فارغ‌التحصیل هستم از روش بازیابی استفاده می کردم و بعد به مطالعه می پرداختم.


3-آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟

در همه درس ها خلاصی نویسی دارم اما برای زیست نکته برداری و حاشیه نویسی می کنم.


4-آیا خلاصه‌نویسی و  جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ اگر دارید ویژگی آن را بنویسید. 

بله


5-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟

سعی می کنم تمام تمرکزم را صرف خواندن درس ها کنم و کمتر از فضای مجازی استفاده کنم.


6-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پشتیبان باید وضعیت برنامه ریزی دانش آموزان را کنترل کند تا دانش آموزان اشتباه نکنند.


7-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

خانواده ام سعی می کنند محیط آرامی را در اختیارم بگذارند و همیشه از لحاظ فکری و روحیه به من کمک میکنند و انگیزه می دهند.


روش‌های مدیریت زمان

1-زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟

برای هر درس فقط از تایم مشخص شده استفاده می کنم و کمتر زمان بقیه درس ها را به درس دیگری اختصاص می دهم.

 

2-از کدام یکی تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟

از تکنیک ضربدر منها کمک می گیرم.


هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم

1-در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟

دروس اختصاصی چون باید کاملا مرور و جمع بندی شوند تا در ذهن تثبیت شوند.


2-در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه را تغییر می‌دهید؟ چرا؟

فعلا هیچکدام.


3-در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟

در نیمسال اول کمتر تست زمان دار کار می کردم اما با آعاز نیمسال دوم آن را افزایش داده ام.


4-یکی از چالش‌های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث‌های نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟

برای مرور این مباحث از خلاصه نویسی ها و تست های علامت دارم استفاده می کنم تا این مطالب کاملا یاد آوری شوند.


5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 

مرور پایه دهم و یازدهم


========================================

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) زهرا معظمی گودرزی ========================================

Menu