نام و نام خانوادگی دانشآموز: ملیکا نصیری
نام شهر: اصفهان
رشته تحصیلی: دوازدهم تجربی
میانگین تراز: 6937
تحصیلات پدر : فوق لیسانس
شغل پدر: لوازم آرایشی و بهداشتی
تحصیلات مادر : فوق لیسانس
شغل مادر : خانه دار
میانگین درصد هر درس در آزمون ها:
ادبیات75, دینی 90, عربی 86 , زبان93 , زمین شناسی 60 , ریاضی 90 , زیست 70 , فیزیک 80 , شیمی 75
به دلیل برنامه ریزی بهتر در طول زمان و پیوستگی در آزمون دادن از تراز 5700 به 7000 رسیدم ...
آزمون
از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از پایه یازدهم برای سنجش پیشرفت در هر درس
دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
بررسی وضعیت تحصیلی و میزان آمادگی برای کنکور
مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
باعث افزایش سرعت تست زنی و تمرکز بیشتر در آزمونهای بعدی میشود
چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟
به طور کل به دلیل آنلاین بودن آزمون توجه زیادی به ترازهای دیگران نمیکنم و فقط پیشرفت درصدهای یک آزمون نسبت به آزمون قبلی مهم است
چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟
در آزمونهای مشابه سال قبل بعد از اتمام برنامه و حدود دو روز قبل از آزمون اصلی شرکت میکنم و شرایط آزمون را برای آن هم ایجاد میکنم
از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
تابستان دهم به یازدهم_ باعث شد در تابستان باعث سردرگمی برای برنامه ریزی نشوم
اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
از تراز 5700 به 7000 رسیدم به دلیل برنامه ریزی بهتر در طول زمان و پیوستگی در آزمون دادن
کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
فیزیک_ ابتدا مطالعه جزوه دبیر وبعد تست زدن از منابع و سطح های مختلف
برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
بله از مشاور و مادرم
بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟
بله باعث افزایش نمرات و تمرکز در هنگام آزمون شده است
برنامه و کتاب
همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
اتمام به موقع دروس و زمان کافی برای خواندن هردرس
چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟
برنامه آزمونها اصولاً با آزمون های مدرسه هماهنگ هستند و درصورتی که باهم متفاوت باشند چند روز برای خواندن بخشی که در دو برنامه متفاوت است داخل برنامه میگذارم
آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟
بله بهتر با برنامه ریزی پیش میروم و طبق اصول هر درس را میخوانم
برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
افزایش ساعت مطالعه و مطالعه مستمر
ازکدام یک از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟
از کتاب های سه سطحی برای جمع بندی و مرور فصل های تمام شده استفاده میکنم
در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟
درس فیزیک و دینی با بررسی منابع مختلف و حل کردن تست های متنوع
کارنامه وسایت:
از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟
بررسی سوالات امتحانی و آزمون های قبلی
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟
ساعت حدود 3 و به درصدها توجه بیشتری دارم
از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
کارنامه آزمون اصلی و برای متوجه شدن چند از ده وکارنامه اشتباهات برای متوجه شدن نقاط ضعف
هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟
تا اواسط هفته دوم برنامه را تمام میکنم و بعد آزمون مشابه سال قبل و مرور را انجام میدهم – در پردازش اول کارنامه دریافت میکنم
روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟
مطالعه پاسخنامه هردرس و یادداشت راه حل های جدید و نکات مهم برای دروس حفظی
اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟
درسال یازدهم تراز حدود 6400 داشتم و برای افزایش درصد ها نسبت به قبل و رتبه بهتر تلاش میکردم
مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت :
آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهی؟ براي كدام درس ها ؟
بله برای تمام دروس با توجه به کارنامه آزمون قبل هدف گذاری میکنم
شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟
اول دروس را یکبار مرور میکردم تا بخش های فراموش شده یادآوری شوند و بعد آزمون میدادم.
آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟
بله برای دروس دینی و زیست از نمودار استفاده میکنم و برای دروس محاسباتی از خلاصه نویسی فرمولها
براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
دور شدن از فضای مجازی و اخبار غیر موثق
اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
ایجاد محیط آرام و دور از استرس برای مطالعه
روش های مدیریت زمان:
زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سوال های زمان برد و مشکل را در آخر آزمون پاسخ میدهم وبا ترتیب دفترچه پیش میروم تا دچار سردرگمی در آزمون نشوم.
از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟
زمان نقصانی
هدفگذاری و شروع نیم سال دوم
در نیم سال دوم در کدام یک از درس ها هدفگذاری ویژه ای میکنید؟ چرا؟
ریاضی ،دینی و عربی برای افزایش درصد و ثابت نگه داشتن درصد بالا در آزمونهای پیش رو
در کدام درس در نیم سال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
ادبیات به دلیل پیشرفت نکردن درصد این درس در آزمونها
در نیمسال اول چه ضعف هایی را از خود شناسایی کردید که قصد داید در شروع نیم سال دوم ان را برطرف کنید؟
در بخش هایی از ادبیات و شیمی مشکل داشتم که تصمیم به حل آن گرفتم
یکی از چالش های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث های نیم سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
با انجام مرور های دو هفته یکبارو آزمون های مدرسه
برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
اتمام دروس پایه و جمع بندی دوازدهم تا بخشی از نیمسال دوم
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

