نام و نام خانوادگی دانشآموز : محمدحسین پرستار - رشته تحصیلی : انسانی - میانگین تراز : 7377
نام شهر : آمل
تحصیلات پدر : دیپلم - شغل پدر: کشاورز
تحصیلات مادر : ابتدایی - شغل مادر: خانه دار
محمدحسین پرستار :
1-استاندارد بودن سوالات و شباهت به سوالات کنکور و حتی بعضا با سطح دشوارتر از کنکور برای آمادگی هرچه بیشتر 2-جامعه آماری بسیاربالا و شبیه سازی رقابت به مانند کنکور سراسری 3-کارنامه کشوری با تحلیل ریزجزییات
به نظرم این 3 فاکتور از ویژگی های بارز آزمون های کانون هستند.
آزمون:
1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از یکی مانده به آخرین آزمون پایه یازدهم سال1400 (17اردیبهشت)بورسیه آنلاین شدم و الان تقریبا 7ماه می شود.البته از ابتدای سال یازدهم چون قلمچی وقف عام بود،من آزمون های ان را دانلود می کردم و برای خودم درصد می گرفتم.دلیل آن هم امکانات و شرایط و زمینه هایی بود که کانون قلمچی برای دانش آموزان فراهم می کند تا باقدرت مسیر خود را تا کنکور را طی کنند.
2- دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
من معتقدم زمانی در یک کار به نتیجه خوب می رسیم که تلاشمان استمرار داشته باشد.فرمول موفقیت فقط و فقط تلاش مستمر+توکل به خداست.به همین خاطر من نهایت استفاده را از آزمون های کانون میکنم و در آزمون اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال و هدیه و... سعی میکنم غیبت نداشته باشم.هر آزمون و تست های نکاتی دارد و یادگیری هرچه بیشتر این نکات باعث گشایش نظر و وسعت دید می شود و آن وقت است دست طراحان برای ما رو می شود و در هر مبحثی خوداستاد می شویم!
3- مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال)
1-استاندارد بودن سوالات و شباهت به سوالات کنکور و حتی بعضا با سطح دشوارتر از کنکور برای آمادگی هرچه بیشتر 2-جامعه آماری بسیاربالا و شبیه سازی رقابت به مانند کنکور سراسری 3-کارنامه کشوری با تحلیل ریزجزییات
به نظرم این 3 فاکتور از ویژگی های بارز آزمون های کانون هستند.
4- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
برخلاف خیلی از دانش اموزان،غیر حضوری شدن مدارس و آموزش نه تنها باعث افت تحصیلی من نشد بلکه باعث ارتقا عملکرد من شدم.زمان هایی که در گوشی بودم در سایت ها و چنل های مختلف و خصوصا در سایت کانون به دنبال ویس ها و مقاله های مشاوره ای بودم و با شنیدن صحبت های مشاوران و رتبه برترها تازه متوجه شده بودم که باید چگونه درس بخوانم چگونه برنامه ریزی کنم و اصلا کنکوری خواندن یعنی چی.من تا قبل از آن یعنی تقریبا بهمن ماه پایه یازدهم صرفا کتاب را به صورت تشریحی میخواندم و اصلا با تستی خواندن و روش مطالعه صحیح درس ها و... اشنا نبودم.اما امیدوار بودم که برای پایه دوازدهم کرونا نابود شود و مدارس و آزمون کانون حضوری باشد که متاسفانه نشد.ولی دادن آزمون حضوری و قرارگرفتن در آن جو حوزه آزمون و استرس و... خیلی کمک میکند تا شبیه سازی کنکور انجام شود.امیدوارم برای بعد از عید و آزمون های جامع شرایط حضوری فراهم شود.
5- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟
تراز و رتبه و درصد دیگران بسیار برای من مهم است و من همیشه کارنامه نفرات برتر آزمون ها در سطح کشور و در سطح شهرآمل را با دقت بررسی میکنم و تحلیل میکنم که نقاط قوت و ضعف آنها کدام است و درصد بیشتر کدام درس ها باعث اوردن همچین رتبه هایی شده است.خداروشکر من با اینکه در روستا زندگی میکنم و مقطع ابتدایی و متوسطه اول را در مدرسه روستایمان سپری کردم،برای دبیرستان در آزمون مدرسه نمونه شرکت کردم و قبول شدم.حضور در دبیرستان نمونه و در کل شهر آمل با دانش آموزان بسیار قوی و شایسته ای که دارد محرک و مشوق من است تا برای بالاترین رتبه ها بجنگم.خوشبختانه همکلاسی های خوب و بسیار قوی ای دارم و رقابت و رفاقت با آنها باعث پیشرف روزافزون من می شود.بعد از هر آزمون من و همکلاسی هایم کارنامه ها و نقاط ضعف و قوت خود را بررسی میکنیم و با رتبه های برتر شهر هم آشنایی و رفاقت(و البته کُل کُل ) داریم و از اوضاع آنها نیز باخبر می شویم و این اطلاعات فوق العاده برای من مهم و ارزشمند هستند.به نظرم برای پیمودن مسیر سخت کنکور داشتن دوستان خوب و باهوش و تعامل با آنها بسیار مفید و سودمند است.
6- آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟( درصورت حضور در این ازمون پاسخ دهید)
آزمون هدفگذاری یک دید کلی میدهد که در کدام مباحث تسلط و در کدام مباحق ضعف دارید و مطابق این دید،من در برنامه هفته بعد خود تغییراتی را اعمال میکنم تا ضعف های خود را قبل از آزمون برطرف کنم و تاثیر آزمون هدفگذاری را هم بارها مشاهده کردم در ساعت مطالعه و آزمون اصلی.
7- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
من در روز جمعه هفته اول آزمون هدفگذاری را میزنم و در روز پنجشنبه هفته دوم آزمون مشابه پارسال را میزنم.هدف از آزمون هدفگذاری آگاهی از ضعف و قوت در پایه دوازدهم برای برنامه ریزی بهتر هفته منتهی به آزمون و هدف از آزمون مشابه پارسال شبیه سازی آزمون اصلی آن هم در روز قبل از آزمون است. من در یک نوبت و به همه سوال ها یکجا دقیقا آزمون مانند پاسخ می دهم و بعد از آمدن پاسخ آنها را تحلیل میکنم.
8- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
متاسفانه در تابستان سال دهم مشکلی برای من پیش امد و آن تابستان را از دست دادم ولی تابستان سال یازدهم به دوازدهم یعنی همین چندماه پیش را به بهترین شکل ممکن استفاده کردم و مطابق با برنامه راهبردی کانون پایه دهم و یازدهم را جمع بندی کردم و قصد پیش خوانی دوازدهم را هم داشتم اما ترجیح دادم این وقت را برای پایه بزارم و در طول 3ماه تیر مرداد شهریور قریب به پانزده هزار تست پایه زدم و با زدن تست زیاد و مرور نکات و آزمون دادن خیلی از ضعف های خود را برطرف کردم تا در طول سال دوازدهم درس های پایه گریبان گیر من نشوند و تمرکز بیشتری روی درس های دوازدهم داشته باشم.
9- اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟دلیل این پیشرفت خود را چهمی دانید؟
اولین ترازم 6704 بود و الان خداروشکر به تراز 7894 رسیده ام.دلیل این پیشرفت را تلاش مستمر،زدن تست زیاد و هوشمندانه درس خواندن خودم میدانم.چون من در هیچ کلاس خصوصی شرکت نمیکنم و این پیشرفت که امیدوارم همینطور ادامه دار باشه با تلاش و کوشش خودم و هزارالبته لطف و عنایت خدای متعال به دست آمده خدایی که همیشه یادش بهم آرامش و قوت قلب میده و منبع الهام و انرژی من هست.
10- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
درس ادبیات چه عمومی و چه اختصاصی و عربی چه عمومی و چه اختصاصی جز نقاط قوت پایدار من هستند.به نظرم در نقطه قوت من شدن این درسها عامل علاقه نقش اصلی رو باایفا میکنه.من بی نهایت عاشق زبان عربی و ادبیات فارسی هستم و فارغ از درس و مدرسه کتاب هایی در مورد زبان عربی و کتاب های مختلف شعر و نثر فارسی را مطالعه میکنم.اینم بگم که در ایجاد علاقه من به این دو،برای زبان عربی قرآن کریم و برای زبان فارسی و شعر شیخ اجل سعدی نقش بسیار بسیار زیادی داشتند.روش مطالعه ادبیات:
واقعا ادبیات یه درسیه که تبحر در مباحث اون در بلندمدت حاصل میشه.من ادبیات رو مبحثثی کار میکنم و برای آرایه و دستور و قرابت یه باکس ثابت شبانه دارم که هرشب کار میکنم و از همین تابستان این کار مهارتی را شروع کردم و الان دارم نتیجش رو میبینم. روش مطالعه عربی:خب عربی برای عمومی و اختصاصی یه تایم رو اختصاص میدم ولی عمومی به دلیل داشتن درک متن یه کم سخت تر از اختصاصیه و ختصاصی را اکثرا صد میزنم. برای عربی من تست ترجمه را با کمک قواعد میزنم یعنی هم تکنیک های ترجمه و هم قواعد و اعراب را استفاده میکنم و برای قواعد هم تست زیاد میزنم و به همین با ذهنیت طراحان آشنا می شوم و سعی میکنم خودم سوال طرح کنم از مبحث ها و تماما تسلط پیدا کنم.درک متن را هم در باکس ثابت شبانه قرار می دهم و یک شب درمیان و شاید یک شب در هفته آن را کار میکنم. روش مطالعه فنون ادبی:علوم وفنون یه بخش آن سبک شناسی و تاریخ ادبیات است که حفظی و مفهومی است و من با کدگذاری آن را یاد میگیرم.یک بخش آرایه است که در همان باکس ثابت شبانه کار میکنم و یک بخش قرابت که به کمک استاد فنون خودم،مفاهیم موجود در شعر و نثرهای کتاب را استخراج میکنم.
یک بخش و اصلی ترین بخش عروض و قافیه است.من عروض را به صورت سماعی کار میکنم و سماعی شدن سخت است و به زمان نیاز دارد و کارکردن اشعار زیاد.من دیوان حافظ و سعدی را میخواندم و وزن آنها را پیدا میکردم و برای نمونه هم در کاغذ از هر وزنی چندین بیت نوشتم و در کل نزدیک به 200بیت نمونه روی کاغذ نوشته دارم.هرجا که به یک بیت شعر برخوردم هم سعی میکنم مفهوم و وزن آن را بیابم.
11- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
استارت کنکوری شدن من در بهمن و اسفند پایه یازدهم یعنی از شروع ترم دوم سال یازدهم خورد جایی که من ماه بهمن را با خانم مختاری(مشاور و دبیر عربی) و ماه اسفند را با آقای خاموشیان(رتبه 25کنکورسال97 بودن و محصل در حقوق دانشگاه تهران و در آزمون کانون هم شرکت می کردند) به عنوان مشاور کار کردم.در طول این مدت یاد گرفتم روش مطالعه صحیح درس ها و برنامه ریزی چگونه است و اصلا کنکوری خواندن یعنی چه.از آن به بعد روز به روز پیشرفت کردم و این تجربیات و اینکه چگونه بهتر درس بخونیم را به دوستانم هم میگفتم و این رفاقت و رقابت هم تاثیر به سزایی داشت.امیدوارم این دو بزرگوار خمیشه موفق و سلامت باشند. علاوه بر آنها اساتید من در دبیرستان نمونه آمل که واقعا فراتر از استاد بودن و همیشه همپا و هم قدم من بودند هم نقش بسیار پررنگی داشتند.انشالله آنها هم همیشه سالم ظفرمند باشند.در کنار همه ی این عوامل این کانون قلمچی بود که باعث ساختاربندی من شد و اینکه دقیقا در ریل اصلی کنکور قرار بگیرم.همینجا یه تشکر جانانه از کانون و استاد عشق
آقای کاظم قلمچی میکنم و امیدوارم کانون سالهای سال به همین روند خوبش ادامه بده.
12- بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟
بله.برنامه راهبردی قلمچی به شکلی طراحی شده که تقریبا با برنامه مدارس هماهنگه و اینجوری نیست که تداخل ایجاد کنه و به مشکل بربخورم.من برنامه 2هفته تا آزمون طوری چینش میکردم تا مکمل هم باشند آزمون و مدرسه و اینگونه در هر دو طرف سعی میکنم بهترین عملکرد را داشته باشم.
برنامه و کتاب
13- همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
برنامه راهبردی کانون واقعا راهبردی و استراتژیک است.به نظرم بارزترین ویژگی کانون قلمچی،برنامه راهبردی خوب و دقیق و حساب شده آن است که یک راه ابریشم برای کنکور است.
14- چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟
تفاوت چندانی ندارند که تداخل ایجاد کند.من در روز های شنبه و یکشنبه و دوشنبه که مدرسه داریم بودجه درسهای دوازدهم را میخوانم و روز سه شنبه ترکیبی از دوازدهم و پایه.روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم فقط پایه.روز جمعه آزمون هدفگذاری و یک کنکوری عمومی پایه از کتاب 20کنکورعمومی کانون و بقیه طول روز را به تفریح و استراحت می پردازم.روزهای شنبه و یک شنبه و دوشنبه هفته دوم مرور درس های دوازدهم و روز سه شنبه درس های پایه و روز چهارشنبه درس های دوازدهم و روز پنجشنبه هم آزمون مشابه پارسال و مرور روزنامه وار نکات و خلاصه نویسی ها.
15- آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟
بله.بیشتر نکته ای و کلیدواژه ای و با کدگذاری مطلب را میخوانم درحالی که در سال های پایه به صورتی تشریحی کامل میخواندم.این تستی خواندن باعث افزایش سرعت من در تست زنی و آزمون می شود.
16- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
تکرارسوال 10
17- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
من قبل از هر آزمونی با توجه به مقدار مطالعه و تسلط خودم یک ترازی را معین میکنم و میگم مثلا باید 7500بزنم و همینطور هم میشود و یا هدفگذاری های چند از 10 که انجام میدهم هم در آزمون اصلی تقریبا مشابه هستند.با توجه به کارنامه آزمون و بررسی و تحلیل دقیق برای درس هایی که به تلاش بیشتری نیاز دارند وقت بیشتری میگذارم و سعی میکنم به یک نقطه پایداری برسم.در کل تلاش من بر این است که ترازهایم در کانون روند صعودی داشته باشد و افت تراز آزمونی یا مقطعی نداشته باشم.
18- ازکدام یک از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟
کتاب آبی درس های:ریاضی و آمار_اقتصاد_فنون ادبی_جامعه شناسی_فلسفه و منطق_روان
کتاب سه سطحی درس های:ادبیات_عربی_روانشناسی
کتاب زرد:بیست کنکور عمومی
مهم ترین ویژگی آنها طبقه بندی و سطح بندی تست ها و مباحث است.دقیقا راهبردی و استراتژیک هستند.کتاب های آبی با پیمانه ای بودنشان بر اساس اهمیت مطلب کمک زیادی میکنند تا با یک برنامه ریزی خوب و همان مقدار مبحثی که نیاز داریم مطالعه کنیم.کتاب های سه سطحی با سه سطح سوالات سبب ارتقا سطح ما میشود و با زدن این تست های سخت،به راحتی میتوان به تست های دیگر پاسخ داد.کتاب زرد بیست کنکور عمومی هم بسیار برای شبیه سازی بخش عمومی کنکور با سوالات تالیفی و کنکورهای عمومی داخل و خارج کشور مفید است و تمرین استراتژی بازگشت.
19- آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله ولی فقط از مطالب مشاوره ای آن استفاده میکنم و میخوانم که البته بسیار کلیدی هستند.
20- در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟
در درس فلسفه و منطق. من ابتدا به کتاب بسنده میکردم و تست اندکی میزدم.ولی به مرور دیدم جواب نمی دهد لذا روش خود را تغییر دادم و ابتدا کتاب را میخوانم و سپس بلافاصله بیست الی سی تست دست گرمی میزنم تا به مفاهیم آن به خوبی پی ببرم. و پس فردا دوباره تست آموزشی از همان مبحث میزنم و نکات تست ها را یادداشت میکنم.هفته بعدی برای مرور این مبحث دوباره تست میزنم و نکات و تست های نشان دار را به خوبی مطالعه میکنم.اینگونه و در 3مرحله من در فلسفه و منطق به آن نقطه مدنظر و تسلط رسیدم.
کارنامه وسایت:
21- از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟
از مطالب مشاوره ای و گفتگو با رتبه برترها و کارنامه افراد در آزمون ها و کانونی ها در کنکور سراسری و انواع کارنامه و... استفاده میکنم.
22- آیا تا بحال برای مرور و جمع بندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کرده اید؟
بله.از دفترچه درسنامه استفاده میکنم.
23- روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟
ساعت17.تمام مطالب کارنامه را بادقت بررسی و آنالیز میکنم و بعد تحلیل آزمون را با وسواس انجام می دهم.
24- از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
* کارنامهی اصلی آزمون * کارنامهی هدفگذاری * کارنامهی پروژهای * کارنامهی 5 نوع درس
* کارنامهی اشتباهات * کارنامهی بازیابی سؤالمحور * کارنامهی نردبانی
کارنامه اصلی آزمون و هدفگذاری=برای تحلیل سوالات. _ کارنامه پروژه ای =برای بررسی اینکه در هر بازه چه عملکردی داشتم و روند صعودی داشته باشم.
25- هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟
من در روز های شنبه و یکشنبه و دوشنبه که مدرسه داریم بودجه درسهای دوازدهم را میخوانم و روز سه شنبه ترکیبی از دوازدهم و پایه.روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم فقط پایه.روز جمعه آزمون هدفگذاری و یک کنکوری عمومی پایه از کتاب 20کنکورعمومی کانون و بقیه طول روز را به تفریح و استراحت می پردازم.روزهای شنبه و یک شنبه و دوشنبه هفته دوم مرور درس های دوازدهم و روز سه شنبه درس های پایه و روز چهارشنبه درس های دوازدهم و روز پنجشنبه هم آزمون مشابه پارسال و مرور روزنامه وار نکات و خلاصه نویسی ها.دقیقا ساعت 8 شروع میکنم و سعی میکنم همیشه زودتر از زمان آزمون تمام کنم.قطعا پردازش اول چون برای من سرعت خیلی مهم است.من همیشه به دوستانم هم میگم که کنکور مسابقه سواد دقتی(یعنی نکات تستی رو از بر باشی و دقت هم داشته باشی و مثلا نیست رو است نخونی) و سرعت تمرکزی(یعنی تست هارو در چند ثانیه بزنی و همیشه وقت اضافه داشته باشی و تمرکز هم داشته باشی چون سرعت خالی به درد نمیخوره) هست.
26- روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟
من اول کارنامه را به دقت بررسی میکنم و تمام مطالب کارنامه را اصطلاحا با وسواس یک قاضی میکاوم و سپس ان را برای دوستانم میفرستم و کارنامه خود را با انها مقایسه میکنم و از نقاط ضعف و قوت هم باخبر می شویم و حسن این کار این است که اگر مثلا درس عربی را امروز من بد زدم با دیدن اینکه دوستانم هم بد زدند متوجه میشوم که عیب فقط از من نبوده و مثلا سوالات در سطح دشواری بودند.یا وقتی من حوصله درس خواندن ندارم و شنیدن اینکه که دوستانم هم به فعالیت دیگری میپردازند میفهمم که من از بقیه عقب نیستم و روحیه میگیرم.بعد از این کار سراغ تحلیل ازمون می روم و از اول سوالات را بررسی میکنم و سوالاتی که درست زدم را با سرعت بیستر و سوال نزده و غلط را باقت بیشتر بررسی میکنم و نکات آنها را یادداشت میکنم.
27- در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟
در آزمون شرکت نمیکردم در سال های پایه ولی وضعیت الان من نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و در سطح بالاتری قرار دارم.
28- آیا تاکنون در تالار گفت و گوی سایت کانون شرکت داشته اید یا به کامنت های درسی دانش آموزان در صفحه مقطع پاسخ داده اید؟
خیر
مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت :
29- آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهی؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟
بله. من برای درس های کلیدی تر هدفگذاری را انجام می دادم و با خودم میگفتم مثلا در این آزمون با توجه به میزان تسلطی که داشتم باید فلان درس را 8از 10 بزنم و اکثرا این اتفاق می افتد.
29- شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟
من بیشتر از روش بازیابی استفاده میکنم و با تست سعی در مرور نکات و مطالب دارم.
اینگونه بهتر نشانه و کلید ها و کد ها را به یاد میاورم و با مرور مداوم آنهارا تثبیت میکنم.در هفته اول ابتدا تشریحی بعد تستی ولی در هفته دوم ابتدا تست بعد تشریحی.چون با این کار از نقازط ضعف و قوت خود آگاه میشویم و با اگاهی به سراغ مطالعه تشریحی میرویم و مباحثی که به تلاش بیشتری نیاز دارند را با دقت بیشتری میخوانیم و اینگونه بازدهی بهتری داریم.
30- آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟
بله. من در پایه دهم برای دهم و در پایه یازدهم برای یازدهم خلاصه نویسی را انجام دادم.برای پایه دوازدهم به دلیل وقت محدود خلاصه نویسی نمیکنم درس هارا ولی در عوض آن نکته تست های بیشتری نسبت به پایه یادداشت برداری میکنم و قبل از آزمون انها را مرور میکنم که خیلی به من کمک می کند و کلیدی است.
31- آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟
بله.یک جزوه ترجمه عربی که خودم نوشتم به همراه خلاصه نویسی ها فکر میکنم خیلی کمک کننده می تواند باشد برای دانش آموزان دیگر.در کل من سعی به یادگیری هرچه بیشتر نکات میکنم چون می خواهم بعد از کنکور در کنار دانشگاه کار مشاوره و برنامه ریزی را انجام دهم و در دروسی مثل ادبیات،عربی،اقتصاد و علوم و فنون ادبی که نسبتا در آنها مسلطم و علاقه هم دارم،کلاس تست دایر کنم.
32- براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
حاشیه خط قرمز من است و واقعا من تلاش میکنم تا از هرگونه حاشیه ای دوری کنم حتی وقتی خانواده یا دوستان راجع به یک مطلب که ذهن را درگیر میکند صحبت میکنند من وارد بحث نمیشوم و توجهی نمیکنم.
33- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟
افت تراز نداشتم به صورت مقطعی.معمولا هر پروژه را با تراز پایین شروع میکنم و کم کم تراز خود را بالا میبرم.
34- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟
پشتیبان ندارم.اوایل آذرماه بود بزرگواری از تهران تماس گرفت و گفت پشتیبان میخوای گفتم بله ایشون فرمودن تا یکی دو ماه دیگه بهت تعلق میگیره.امیدوارم انجام بشه.
35- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
اعضای خانواده سعی در تامین نیاز های جاری دارند و در زمینه کنکور من خودم کاملا اوضاع را در دست دارم و خودم هم زیاد تمایل به مشارکت دادن آنها ندارم فقط سعی میکنم بهترین عملکرد را داشته باشم و آنها را خوشحال کنم تا گوشه ای از زحماتشان را جبران کرده باشم.
روش های مدیریت زمان:
36- زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟
من همانطور که قبلا گفتم خیلی روی زمان حساس هستم و اتفاقا با یکی از دوستان که مثلا آزمون را در 12یا12:30 تمام میکند همیشه جر و بحث دارم و مدام با او در مورد اهمیت زمان حرف میزنم.در تست های کتاب تست هم با زمان میگیرم و الان به این دید رسیده ام که در هر درسی مثلا به 20 تا سوال با هرسطحی،من در چند دقیقه میتوانم تست های آن را بزنم و این به نظرم خیلی مهم است و همینطور این روند را ادامه میدهم تا کنکور.برای آزمون هم من در عمومی ادبیات را در 18دقیقه،عربی 15دقیقه،دینی زیر10دقیقه و بقیه هم زبان. در اختصاصی من غیر از ریاضی هر سوال 1الی 2دقیقه و فنون هر کدام 1دقیقه بقیه درس ها در زیر یک دقیقه میزنم و خصوصا سوالات تاریخ و جغرافیا و جامعه شناسی را با سرعت زیاد میزنم تا کسری زمان ریاضی و فنون جبران و با تمرکز روی فلسفه و منطق بروم.
37- از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟(ضربدر منها- زمان های نقصانی...)
در ازمون کانون از ضربدر منها استفاده میکنم.
