سلام و درود خدمت دانشآموزان عزیز
بنده علی عباسی جو ، دانشجوی آموزش زبان و ادبیات فارسی و رتبه ۹۸۸منطقه ۲ قصد دارم در این مطلب به روش برنامه ریزیGTD بپردازم . امیدوارم که از این نکات استفاده کرده و برنامه ریزی خوبی برای درس خواندن داشته باشید .
روش برنامه ریزی GTD
باید از دیوید آلن (David Allen)، خالق GTD، نکاتی را یاد بگیریم که بیاموزیم چگونه وظایف کاری خود و همهی کارهای دیگه رو بهدرستی سازماندهی کنیم. این روش برنامه ریزی یکی از روش های برنامه ریزی زمانی و نوین هست که با استفاده از آن می توان کارها را با استفاده از آن بهتر مدیریت کرد .
✅روش GTD شامل 5 عمل ساده است.
1.همهچیز را ثبت کنید.
فکر کردن به اینکه «من باید این کار را انجام دهم» یا «این اتفاق باید در این زمان بیفتد» کافی نیست. هر آنچه از ذهن شما عبور میکند، یک عمل یا یک نیاز است و باید آن را ثبت کنید. اگر موردی در دفترچهی یادداشت شما جا بماند، از توجه شما نیز دور میشود. تحقیقات نشان داده کسانی که همه چیز را ثبت می کنند از نظم و اراده بیشتری نسبت به کسانی که کار های خود را ثبت نمی کنند برخوردار هستند .
2.شفافسازی کنید.
روی همهی چیزهایی که ثبت کردهاید، کار کنید؛ (فقط هنوز سعی نکنید آنها را کامل کنید!) سپس مراحل بعدی را برنامهریزی کنید. تصمیم بگیرید که موارد مختلف در کدام دسته بندی هستند، در دستهی «مرجع»، «پروژه» یا «اقدام بعدی»؟
3.سازماندهی کنید.
همهچیز را در جای خود قرار دهید. تاریخهای مهم را به تقویم تان اضافه کنید، وظایف و کار های کم اهمیت تر را به افراد دیگر محول کنید و همهچیز را مرتب کنید.
4.مرور کنید.
برگه ها را در لیست خود نگه دارید و فراموش نکنید که آنها را اصلاح و بهروز کنید و سعی کنید کار ها را پشت گوش نیندازند .
5.مشغول شوید.
کار روی وظایفی را آغاز کنید که بیشترین اهمیت را دارند. انسان ها با انجام دادن کارها به هدف می رسند ، کارهایتان را درست و اصولی انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید و مهم ترین بخش کار انجام دادن آن است .
برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید.
مطالب مرتبط:
