گفتگوی رادمن سرداری با سالار نیک نفس قهرمان پیوستگی نیمسال اول

گفتگوی رادمن سرداری با سالار نیک نفس قهرمان پیوستگی نیمسال اول - میانگین تراز 7280 - مصاحبه با رتبه‌های برتر - تجربی

گفتگوی رادمن سرداری با سالار نیک نفس قهرمان پیوستگی نیمسال اول
نام و نام خانوادگی : سالار نیک نفس
نام شهر : تبریز
رشته تحصیلی : تجربی
میانگین تراز : 7280
تحصیلات پدر : کارشناسی ارشد نیروی انتظامی
شغل پدر : نیروی انتظامی
تحصیلات مادر : کارشناسی جغرافیا
شغل مادر : خانه دار


 میانگین درصد درس ها 

زیست : 87%
ریاضی : 85%
زمین شناسی : 30%
فیزیک : 88%
شیمی : 87%
ادبیات : 60%
دین و زندگی : 84%
عربی : 90%
زبان : 80%




 آزمون‌ 


  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

از زمان نهم تا الان در همه سال های تحصیلیم حضور داشتم البته در مقطع ششم در نیز یک سال  در آزمون ها شرکت میکردم . دلیل شرکتم  در آزمون ها آشنایی با سوالات تستی بود


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

دلیل حضور مداومم در آزمون ها این بود با  شرایط آزمون ها و نمونه سوال ها  آشنا بشوم .


مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال)

آزمون های اصلی را که یه محک بسیار جدی  میبینم که با اون متوجه ایراداتم و نقاط قوت و نقاط ضعف  بشوم و بتوانم نقاط قوتم را افزایش بدهم و نقاط ضعفم را بپوشانم .

آزمونهای هدف‌گذاری که روز چهارم برگزار می کنم را به عنوان تمرینی برای آزمون اصلی می بینم و بر اساس نتیجه بدست آمده در آن آزمون  روز پنجشنبه را برای مرور آن درس ها هایی  می‌گذارم که نتوانستم نتیجه دلخواه را کسب کنم .


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

بعد از اینکه آزمون های حالت حضوری خارج شد اوایل در نحوه آزمون دهی و نتایج آن تاثیر گذاشت بعد از مدتی با شرایط آن عادت کردم و دیگر  حالت آزمونهای حضوری را در  فضای خانه را برای خودم مهیا کردم به طوری که در حین آزمون دادن سعی می کنم  لباس بیرون  بپوشم حتی به دلیل شرایط موجود بعضی وقت ها سعی می کنم از ماسک استفاده کنم زیرا احتمال دارد در آزمون های رسمی که قرار است برگزار شود مجبور به استفاده از ماسک شوم به طور کلی تمام شرایطی که آزمون های حضوری قبل از کرونا وجود داشت را برایم مهیا می کنم .


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

با توجه به شرایط موجود هم اکنون سعی می کنم که دیگر تراز و رتبه خود را با دیگران مقایسه نکنم فقط به درصد ها و نمرات خود توجه کنم حتی اگر مجبور شوم برای درسی نمره ام را با کس دیگر مقایسه کنم سعی می کنم با چند نفر از دوستان که می شناسم این کار را انجام دهم و درصد ها را با آنها مقایسه نمایم‌ .


چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

آزمون هدفگذاری که برگزار می‌شود من روز چهارشنبه ی قبل آزمون ، شرکت میکنم تا مشخص شود که در کدام درس ها مطالعه  کافی داشته ام و در کدام درس ها ایراد دارم سپس روز پنجشنبه و چهارشنبه را بیشتر به آن درس اختصاص داده تا مشکلم را برطرف کنم .


  از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

من تابستان سال نهم درس را جدی گرفته و در تمامی آزمون ها شرکت کردم روندی که آزمون ها داشته اند و برنامه راهبردی که وجود داشت باعث شد تا من در بازه های زمانی مشخص درس ها را مرور کنم و همین عامل کمک کرد تا در مدرسه نیز پیشرفت داشته باشم .


 اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

اولین تراز من در آزمون ها ۶۸۰۰ بود که با مرور پیشرفت کرده و تراز خود را ۷۳۰۰ رساندم

دلیل پیشرفت من حضور مداوم و مطالعه با برنامه بود .


کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

نقطه قوت من در درس فیزیک است بروند مطالعه من در درس فیزیک این بود که سعی می کردند پیش از تدریس معلم و یا هر دبیری ابتدا خود آن درس را مرور کرده و پیش خوانی داشته باشم حتی اگر  می‌توانستم مقداری تست برایش کار می کردم سپس در کلاس حاضر شده و از تدریس معلم بهره می برده و سپس سوالات سخت تر و تستهای دشوارتری  را حل کنم .


برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

بله از چند نفر از  اساتید گرامی و خواهرم پیشنهاد گرفتم و از تجربه ی آنها بهره بردم .


  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده است؟ 

قطعا تست زدن و تمرین کردن برای آزمون ها میتواند زمینه ساز پیشرفت در امتحانات مدرسه باشد.


 

 برنامه و کتاب 


 همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

مهمترین شاخصه برنامه راهبردی در این است که به فرد کمک می کند تا هم بتواند پیشروی های خود را انجام دهد هم در بازه های زمانی معین درس ها را مرور کند .


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

برنامه درس مدرسه برنامه کانون زیاد فرقی نمی کند حتی اگر فرد میکرد سعی می کردم تا بیشتر با برنامه قلم چی پیش روم زیرا برنامه قلمچی به گونه ای است که تا آخر سال تمامی درس ها را به کرات مرور خواهد کرد .


 آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

ساعت مطالعه من در سال کنکور نسبتاً افزایش یافته ولی روش مطالعه من برای هر درس تغییر زیادی نکرده است.


برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردید؟

برای رسیدن به تراز الانم تغییرات چندانی در برنامه خود ایجاد نکردم زیرا از اول یا برنامه‌ای که داشتم توانسته بودم پیشرفت را در خود ببینم پس با همان برنامه و همان روش ادامه دادم


 از کدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

از کتاب های آبی و سه سطحی به همراه کتاب های کمک درسی دیگر استفاده می کنم در مورد کتاب های آبی می توان گفت این کتاب‌ها چون به نسبت راحت ترند وقتی مطلبی را برای بار اول مطالعه کرده ام از  این کتاب بهره می‌برم زیرا فرد را به تسلط نسبی و در حد کتاب می رساند کتاب های سه سطحی نیز چون سوالاتشان به نسبت هم سخت تر هم کمتر است سعی می کنم روزهای قبل آزمون حل شان کنم


در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

من در مطالعه درس زیست روش خود را عوض کردم به طوری که ابتدا سعی کرده ام از درس نامه ها و پاسخنامه تست ها بیشتر استفاده کنم اما بعداً این روش را تغییر داده و سعی کردم بیشتر وقت خود را به کتاب  و نکات ترکیبی آن بدهم و این عامل سبب شد تا درس زیستی که برایم در ابتدا نقته ضعفم محسوب می‌شد به نقطه قوتم تبدیل شود .


 

 کارنامه وسایت : 


 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

من از سایت کانون برای آزمون دادن و دریافت کارنامه و گاهاً نگاه به تراز های برتر شهرم استفاده میکنم


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

روز جمعه معمولاً در ساعت ۳ کارنامه خود را دریافت می کنم و بیشتر به درصد های خود توجه دارم البته اوایل که شرایط بهتر بود رتبه و تراز نیز برایم اهمیت داشت ولی هم اکنون زیاد توجهی به آن ندارم


از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنید و چرا؟

از کارنامه ۵ درس بیشتر بهره می برم زیرا نقاط ضعف و قوتم را نشان می دهد


هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

معمولاً هفته اول را به برنامه آزمون تعلق نمی دهم و سعی میکنم تا پیشروی دروسم را انجام دهم هفته دوم سعی می کنم تا بودجه بندی آزمون را با تست زدن مرور کنم


 روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

من در همان روز جمعه که کارنامه را دریافت می کنم سعی می کنم ابتدا بر اساس درصد ها نقاط قوت و ضعفم آزمون تشخیص دهم سپس همان روز جمعه پاسخنامه را دریافت کرده و تمام سوالاتی که  غلط زده یا سر جلسه در آنها به ابهام برخورد کرده را سعی کنم ابتدا  دوباره حلشان کنم اگر نتوانستم به پاسخ نامه روجوع می کنم تا ایرادات هم به طور کامل برطرف شود


 در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ 

من در سالهای دهم و یازدهم نیز ترازی در حدود ۷۰۰۰ داشتم به خاطر همان سعی کردم تا امسال وضع خود را پایدار گردانم


 

 مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت : 


 آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟

من در دروس اختصاصی سعی می کنم کی خلاصه نویسی داشته باشم البته این خلاصه نویسی را در تابستان انجام دادم و در آن دوران در یک دفتر برای هر درسی مثال برای ریاضی و فیزیک با نوشتن تمامی فرمول ها و راه حل های سوالات و تیپ سوالات  آنها را در ذهن خود طبقه بندی کنم

درس زیست نیز سعی کردم تمامی نکات و خلاصه های درس را در دفتر طور کامل بنویسم و یک جزوه ای که خودم را تهیه کرده‌ام برای خود داشته باشم


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟

من برای اینکه از حاشیه دور بمانم سعی کردم از فضای مجازی دوری کنم تمام فکر و ذکرم مشغول درس باشد


پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پشتیبان من چون در سالهای مختلف تغییر کرده است تاثیر چندانی بر من نگذاشته ولی امسال  خدا را شکر پشتیبان نیز در درس هایم و برنامه هایم بهتر از سال های قبل کمک می کند


اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

خانواده من به خصوص خواهرم مرا بسیار کمک کرده هرجا به مشکلی برخورد کردم چه  از لحاظ روحی چه از لحاظ دیگری همواره پشتیبان و حامی من بوده اند



 روش های مدیریت زمان : 

 

زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟

من سعی می کنم آزمون به خصوص در درس هایی که وقت من را بیشتر می گیرند مثل ریاضی و فیزیک ابتدا در یک سوم وقت معین شده به انتهای سوالات برسم در این بازه سوالاتی که به نظرم راحت می آیند را حل می‌کنم این وقت سوالات مانده را به دوقسمت تقسیم میکنم یک آن سوال هایی که توانایی حل شان را دارم ولی زمان گیرند و دو آن سوال هایی که برای اولین بار با آن تیپ سوال مواجه می شوم بعد برای بار دوم سوالاتی که حل شان را می دانم ولی زمان گیرند را حل می‌کنم اگر وقت داشته باشم سراغ دسته سوم میرم .


از کدام یکی از تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟(ضربدر منها- زمان های نقصانی...)

از هیچ کدام از این روش ها استفاده نمی کنم





دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه 
کانون برترها دنبال کنید. 

گفتگوی رادمن سرداری با سالار نیک نفس قهرمان پیوستگی نیمسال اول

Menu