| نام و نام خانوادگی: ثنا بابایان | رشته تحصیلی : دوازدهم ریاضی | شهر : تبریز | میانگین تراز : 7346 |
اطلاعات چند از 10 دانش آموز در آزمون
| ادبیات: 8 از 10 | دین و زندگی: 10 از 10 | عربی :9 از 10 | زبان انگلیسی : 9 از 10 | حسابان 2 : 7 از 10 |
| شیمی : 8 از 10 | فیزیک : 8 از 10 | گسسته : 9از 10 | هندسه 3: 8 از 10 |
سوالات کتاب سه سطحی باعث می شوند با سوالات متفاوت تری که سطح بالایی دارند بیشتر آشنا بشوم...
آزمون
1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
پایه های نهم و دهم و یازدهم و امسال.در سال نهم برای آمادگی آزمون تیزهوشان ثبت نام کردم و بعد از آن هم هر سال شرکت کردم.
2- دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
آزمون ها باعث می شوند شناخت دقیق تری از خودم و سطح تلاشم نسبت به بقیه و گذشته خودم داشته باشم.با هر آزمون شناخت بهتری از وضعیت وضعیت تحصیلی خود پیدا می کنم.
3- مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
کنترل زمان و مقایسه وضعیت تحصیلی خود با دیگران در آزمون اصلی مهم هستند و آزمون های هدف گذاری بین دو هفته آزمون باعث می شوند تا برنامه دقیق تری برای هفته دوم داشته باشم و کم و کاستی ها را جبران کنم.
4- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
نه.من به همان روال قبلی فقط این دفعه به صورت آنلاین در آزمون ها شرکت می کنم.
5- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟
در آزمون ها مهم ترین چیز برایم درصد دروسم هستند.تقلب دیگران من را زیاد تحت تاثیر قرار نمی دهد.آنها که نمی توانند در کنکور هم تقلب کنند.بیشتر توجهم بر روی تعداد غلط ها و نزده هایم هست.
6- آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
باعث می شوند دید بهتری برای هفته دوم ازمون های اصلی داشته باشم و نقصان های هفته اول را برای آزمون اصلی جبران کنم.
7- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
معمولا پنجشنبه یا جمعه در آزمون هدف گذاری شرکت می کنم.زمان پیشنهاد داده شده را کاملا رعایت می کنم.کمک می کند تا به نوعی نتیجه تلاش هایم در هفته اول را ببینم.من معمولا در یک نوبت به سوالات پاسخ می دهم.(مشابه پارسال رو انجام نمی دهم فعلا)
8- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
از پایان یازدهم تابستان را جدی تر از سال های قبل در نظر گرفتم.باعث افزایش تسلطم بر دهم و یازدهم شد و کمی هم از دروس دوازدهم را جلو افتادم.
9- اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
در 2 شهریور 97 ترازم 6168 و الا در آزمون 3 دی 1400 ترازم 7955 است.بی شک استمرار و پیوستگی بیشترین تاثیر را داشته اند.
10- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
مثلا درس دینی 3 برایم نقطه قوت است.در این درس اولا سعی می کنم در کلاس درس با بالاترین توجه درس را از معلم مان یاد بگیرم بعد کتاب را به صورت کامل مورد مطالعه قرار می دهم و بعد درس نامه کتاب کمک آموزشی را مطالعه می کنم.بعد از حدودا یک روز تست های آن مبحث را کار می کنم.
11- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
با خانواده و پشتیبان های قلمچی
12- بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟
بله.باعث شد که به کتاب درسی تسلط بیشتری داشته باشم و به تمام مطالب کتاب احاطه داشته باشم و برایشان تست کار کرده باشم.به این صورت در امتحانات تشریحی هم عملکرد بهتری پیدا می کنم.
برنامه و کتاب
1- همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
این که هر سه پایه را به صورت کامل و در زمان های درست پوشش می دهد و ایستگاه های جبرانی هم دارد.
2- چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟
تقریبا یکی هستند.در بعضی دروسی که مثلا در مدرسه جلو هستیم سعی می کنم هم آن درسی را که تازه آموخته ام بعد مدرسه مطالعه کنم و هم برای آزمون تست کار کنم.باعث می شود هم در آن درس پیشروی کنم و به مدرسه برسم و هم آموخته های قبلی ام تثبیت شوند به نوعی.
3- آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟
بله.ساعات مطالعه ام افزایش یافته است.
4- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
یکی از اهدافم افزایش ساعت مطالعه هست.سعی می کنم از زمان هایم بیشترین استفاده را کنم.
5- ازکدام یک از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟
تا حالا تقریبا از همشون به جز زرد ها استفاده کردم.درس نامه های کتاب های آبی خوب هستند.سوالات کتاب سه سطحی باعث می شوند با سوالات متفاوت تر بیشتری آشنا بشوم که سطح بالایی دارند.کتاب هاب تابستان باعث می شوند تا برای سال آینده کمی پیش خوانی کرده باشم و مثلا به صورت حاضر در کلاس مدرسه حضور پیدا کنم.کتاب هاب نوروز هم باعث می شوند در ان ایام تست کار کنم و مطالب را فراموش نکنم.
6- آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله.تاثیر خیلی خوبی بر افزایش ساعات مطالعه ام داشته است.با کامل کردن آن دید بهتری نسبت به تلاش هایم در زمان های متفاوت دارم و بهتر می توانم متوجه افزایش ها یا کاهش های ساعات مطالعه ام بشوم.
7- در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟
مثلا هندسه.تعداد تست هایم را افزایش دادم و برای چند بار آن ها را کار کردم تا نکات را بهتر به خاطر بسپارم.
کارنامه وسایت:
1- از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟
از صفحه شخصی و نفرات برتر دیدن کردم.
2- روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟
حدودا ساعت 15.بیشتر به تراز و درصد هایم و تعداد غلط ها و نزده هایم و بعد رتبه ام.
3- از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
از کارنامه اصلی بیشتر استفاده می کنم.درصد ها و چند از ده هایم را برای هر درس ببینم.
4- هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟
هفته اول مطالعه و بازخوانی دروس و هفته دوم تست کار می کنم.ساعت 8 صبح.پردازش اول.در مدتی که خود آمون پیشنهاد داده کارنامه را ثبت می کنم.
5- روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟
سوالات نزده و غلط هایم را بررسی می کنم و سعی می کنم بیام که مثلا چرا این سوال را جواب نداده ام یا اشتباه جواب داده ام.سوالات نکته دار را هم در دفتر خودآموزی یادداشت می کنم.بعد از ظهر روز آزمون این بررسی را انجام می دهم.
6- در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟
نسبتا خوب بودم.حدود 6500 به بالا بود ترازم.امسال دیگر انشاالله سال پایانی است و به امید خدا می خواهم آخرین تلاش هایم را هم بکنم و هدفم را به دست بیاورم.خیلی کم مانده.پس برای همین سعی می کنم هر روز بهتر از دیروز باشم.
مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت :
1- شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟
من معمولا اول می خوانم بعد آزمون می دهم و بعد اگر نیاز شد دوبارره مطالعه می کنم ولی برای بعضی دروس اول آزمون می دهم تا ببینم بشتر باید کجا ها تمرکز کنم و بعد به مطالعه آن بخش می پردازم.
2- آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟
بله.بعد از مطالعه در مرحله تست زدن نکات سوالات را خلاصه نویسی میکنم.هر بار که نکته جدیدی دیدم به نکات قبلی اضافه می کنم.
3- براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
نمی توان از این موارد دور ماند.سعی می کنم آرامشم را حفظ کنم و بیشتر به یاد خدا باشم.
4- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟
در طول سال بعضا این اتفاق می افتد که مثلا شاید به خاطر کم تست کار کردن باشد یا مثلا تمرکز نداشتن سر جلسه آزمون.با حفظ خونسردی و افزایش تلاش سعی می کنم دوباره به راه برگردم.
5- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟
منظم و دقیق و پیگیر بودن
6- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
سعی می کنند شرایط برایم محیا باشد تا بهتر تمرکز کنم(از مادرم خیلی خیلی ممنونم.او برایم خیلی خیلی زحمت می کشد)
روش های مدیریت زمان:
1- زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سعی می کنم زمان پیشنهاد شده برای هر درس را رعایت کنم و اگر زمان آن درس تمام شد به درس بعدی بروم و زیاد در آنجا نمانم.
2- از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟(ضربدر منها- زمان های نقصانی...)
ضرب در منها (یه جورایی به روش خودم)
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید

